۰

دبیرکل اتحادیه عرب تجاوز ترکیه به شمال عراق را محکوم کرد

تاریخ انتشار
سه شنبه ۱۳ مرداد ۱۳۹۴ ساعت ۲۱:۲۵
دبیرکل اتحادیه عرب تجاوز ترکیه به شمال عراق را محکوم کرد
«نیبل العربی» دبیرکل اتحادیه عرب در سخنانی تجاوز اخیر ارتش ترکیه به شمال عراق را به شدت محکوم کرد.

بر اساس این گزارش، وی در این زمینه گفت: دولت ترکیه باید به تمامیت ارضی عراق احترام گذاشته و از دست زدن به اقداماتی که موجب تحریک و تنش می شود، خودداری کند.

العربی همچنین خواستار آن شد تا دولت ترکیه به اصول حسن همجواری با عراق پایبند بوده و به امنیت ملی این کشور ضربه وارد نکند.

دبیرکل اتحادیه عرب با اشاره به لزوم برقراری ثبات و امنیت در ترکیه و عراق گفت: هر گونه مشکل در میان این دو کشور با گفتگو و مذاکره قابل حل است.

گفتنی است پیشتر«حیدر العبادی» نخست وزیر عراق در انتقادی شدیداللحن از آنکارا به دلیل تجاوز به شمال عراق گفته بود: ترکیه نباید برای حل مسائل و مشکلات داخلی خود از همسایگانش استفاده ابزاری کند.

العبادی تأکید کرده بود: اعضای گروه «پ ک ک» در خاک عراق وجود خارجی نداشته و در ترکیه به سر می برند.

وی همچنین با بیان اینکه اگر ترکیه در مبارزه با تروریسم جدی باشد بغداد از این مسأله استقبال می کند، گفت: اگر آنکارا در مبارزه با حزب «پ ک ک» جدی است چرا شهرهای خود را که آنها در آن مناطق حضور دارند، بمباران نمی کند؟

اعضای کابینه عراق نیز چندی پیش با صدور بیانیه ای حملات ترکیه به خاک عراق را محکوم و آن را تجاوزی آشکار به تمامیت ارضی این کشور خواندند.

دولت ترکیه از حدود دو هفته پیش به بهانه مبارزه با اعضای «پ ک ک» اقدام به تجاوز نظامی به شمال عراق کرد.
مرجع : مهر
کد مطلب : ۵۳۲۲۲
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما

کلام امیر
لَا غِنَى كَالْعَقْلِ، وَ لَا فَقْرَ كَالْجَهْلِ، وَ لَا مِيرَاثَ كَالْأَدَبِ، وَ لَا ظَهِيرَ كَالْمُشَاوَرَةِ.

امام(عليه السلام) فرمود: هيچ ثروتى چون عقل، و هيچ فقرى چون نادانى نيست. هيچ ارثى چون ادب، و هيچ پشتيبانى چون مشورت نيست.