۰

ورود صدها نیروی آموزش دیده و ۱۰۰ خودروی زرهی از خاک عربستان به داخل یمن

تاریخ انتشار
پنجشنبه ۱۵ مرداد ۱۳۹۴ ساعت ۲۲:۲۱
ورود صدها نیروی آموزش دیده و ۱۰۰ خودروی زرهی از خاک عربستان به داخل یمن
منابع نظامی و قبیله ای با اشاره به ورود مقادیری تجهیزات نظامی و صدها سرباز از مرز عربستان به خاک یمن، هدف از اعزام این نیروها و تجهیزات نظامی را حمایت از عملیات نظامی علیه انصار الله و نیروهای علی عبدالله صالح اعلام کردند.

این در حالی است که شهر «تعز» واقع در جنوب غرب یمن و سومین شهر بزرگ این کشور و نیز استان «لحج» در جنوب صحنه درگیری های خونین بین انصار الله و نیروهای حامی «عبدربه منصور هادی» رئیس جمهوری مستعفی این کشور است.

ورود ۱۰۰ خودرو زرهی و صدها سرباز به خاک یمن

بنابر اعلام یک منبع نظامی یمنی بیش از یکصد خودروی زرهی و تانک و نفر بر به همراه صدها سرباز که از استان «شرورة» در عربستان هستند، در تاریکی شب از اگذرگاه مرزی «الودیعه» عبور کرده و وارد خاک یمن شدند.

به گفته این منبع تجهیزات و سربازان به سمت «مأرب» در مرکز یمن و «شبوه» در جنوب آن حرکت کردند تا از نیروهایی که علیه انصار الله می جنگند، حمایت کنند.

این در حالی است که نیروهای هوادار منصور هادی از پشتیبانی هوایی و زمینی ائتلاف علیه یمن به رهبری عربستان برخوردار هستند.

اما منابع قبیلیه ای و نیز نظامی تاکید کردند که نیروهایی که از مرز عبور کرده و وارد خاک یمن شدند متشکل از سربازان یمنی هستند که به احتمال زیاد در عربستان به رهبری «جحدل العولقی» افسر یمنی آموزش دیده اند.

استان «أبین» واقع در شرق عدن شب گذشته در چند نوبت هدف حملات هوایی سعودی قرار گرفت و محور این حملات بر مقر لشکر ۱۵ وابسته به نیروهای صالح بین شهر زنگبار و شهر ساحلی شقره متمرکز بود.

همچین استان مأرب که از مناطق صحرایی و در مرکز کشور قرار دارد، صحنه درگیری نیروهای حامی منصور هادی و انصار الله است.
مرجع : تسنیم
کد مطلب : ۵۳۴۶۷
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما

کلام امیر
لَا غِنَى كَالْعَقْلِ، وَ لَا فَقْرَ كَالْجَهْلِ، وَ لَا مِيرَاثَ كَالْأَدَبِ، وَ لَا ظَهِيرَ كَالْمُشَاوَرَةِ.

امام(عليه السلام) فرمود: هيچ ثروتى چون عقل، و هيچ فقرى چون نادانى نيست. هيچ ارثى چون ادب، و هيچ پشتيبانى چون مشورت نيست.