۰

نکته سنجی سازمان زیباسازی برای تامین امنیت خانم‌ها در شب!

تاریخ انتشار
جمعه ۱۶ مرداد ۱۳۹۴ ساعت ۱۲:۵۰
نکته سنجی سازمان زیباسازی برای تامین امنیت خانم‌ها در شب!
برخی از مخاطبان در سرویس مشکلات مردم کامنت گذاشته اند و از برخی اقدامات شهرداری تهران گلایه کرده اند. مثلا یکی از این مخاطبان نوشته است: مدت چند سال است سقف همه پلهای هوایی در محدوده اتوبان ایت الله سعیدی تهران توسط شهرداری برداشته شده. در طی این مدت این پلها با سرعت بیشتری فرسوده شده و اثار زنگ زدگی دارند. در زمان بارندگی هم تجمع اب در برخی نقاط آنها درد ساز است. شهرداری رسیدگی کند لطفا.

پیگیری های ما نشان داد برداشته شدن سقف پل های عابر پیاده در برخی از مناطق دیگر شهر تهران نیز دیده می شود.

در همین رابطه با عیسی علیزاده رئیس سازمان زیباسازی شهر تهران که مسئول قانونی نگهداری از این پلهاست، گفتگو کردیم که می خوانید:

مردم درباره برداشته شدن سقف پل های عابر پیاده، گلایه دارند. برای چه این کار اتفاق افتاده؟
واقعش این است که در برهه ای سازمان زیباسازی ساخت پلهای عابر پیاده را بر عهده داشت. در همان برهه قرار شد پلهایی که ما ساختیم و تجهیز کردیم و مثلا پله برقی شان را راه انداختیم، تحویل منطقه بدهیم. یک سری از این پل ها اتفاق افتاد بعد سوانح و اتفاقاتی که برای این پلها افتاد باعث شد معاونت خدمات شهری دوباره تصمیم بگیرد سازمان زیباسازی این کار را انجام دهد.

الان نگهداری از پل ها در اختیار سازمان شماست یا شهرداری مناطق در آن دخیلند؟
منطق حکم می کند شهرداری های مناطق این کار را بکند. نگهداری پل ها را نیز بنا بوده شهرداری های منطقه انجام دهند. الان بخشی از پل های عابر پیاده مانند اپوکسی کردن و کف آنها را درست کردن به عهده مناطق است.

درباره برداشتن سقف پل ها چه نظری دارید؟
درباره برداشتن سقف هم برخی از مسایل امنیتی باعث شد برداریم. سازه های تبلیغاتی روی پل بود که پشت آنها دیده نمی شد و شب هم اگر کسی می خواست تجاوز کند یا سرقتی کند پشت این سازه ها (روی پل) قایم می شود. ما به این نتیجه رسیدیم که سازه تبلیغاتی را بیاوریم بالاتر نصب کنیم تا کف پل از توی خیابان معلوم شود. بعد هم سقف پل را برداریم. این به خاطر مسایل امنیتی بود. چون نور و این مسایل نباشد، محل خواب کارتن خوابها می شد. علت اصلی برداشتن سقف این بود که کسی اگر می خواست رد شود، جرات نمی کرد رد شود. به خصوص خانمها و خانواده ها که در شب امنیت نداشتند عبور کنند.

مرجع : خبرآنلاین
کد مطلب : ۵۳۵۰۴
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما

کلام امیر
لَا غِنَى كَالْعَقْلِ، وَ لَا فَقْرَ كَالْجَهْلِ، وَ لَا مِيرَاثَ كَالْأَدَبِ، وَ لَا ظَهِيرَ كَالْمُشَاوَرَةِ.

امام(عليه السلام) فرمود: هيچ ثروتى چون عقل، و هيچ فقرى چون نادانى نيست. هيچ ارثى چون ادب، و هيچ پشتيبانى چون مشورت نيست.