۰

ایست شاخص بورس در 66000 واحد

تاریخ انتشار
شنبه ۱۷ مرداد ۱۳۹۴ ساعت ۱۶:۲۱
ایست شاخص بورس در 66000 واحد
بورس تهران در اولین روز معاملاتی هفته با افزایش روند نزولی خود در چند هفته اخیر مواجه شد و ریزش ۴۵۰ واحدی شاخص و رسیدن آن به کانال ۶۶۰۰۰ واحدی را رقم زد.

وارد شدن شاخص به مرز ۶۵ هزار واحد در حالی رقم می‌خورد که این متغیر مهم مدتها است در این کانال حرکت کرده و برای وارد نشدن به کانال ۶۵ هزار واحدی مقاومت می‌کند، اما امروز به مدد کاهش قیمت‌ها و افزایش فشار فروش در مرز این کانال قرار گرفت.

ابهامات موجود در صنایع مانند نرخ خوراک پتروشیمی‌ها، قیمت نفت در شرکتهای پالایشگاهی، ابهامات موجود در بهره مالکانه معادن و نیز نرخ سود در کنار انتظار سهامداران برای مشاهده آثار توافق و لغو تحریم‌ها و رکود حاکم بر اقتصاد و وضعیت نامناسب شرکتهای بورسی از دلایل رفتار این روزهای بورس عنوان می‌شود.

با این حال در بازار امروز نیز افت قیمت‌ها و افزایش فروش باعث شد تا اکثر شرکتهای حاضردر بازار با رنگ قرمز مواجه شوند در این میان شرکتهای هلدینگ خلیج فارس، بانک صادرات، نفت و گاز پارسیان، بانک تجارت، تاپیکو، کشتیرانی، ایران خودرو و مخابرات به همراه ملی مس افت ۴۰۰ واحدی شاخص را رقم زدند.

امروز نیز همانند روزهای گذشته حقوقی‌های بازار رفتار متفاوتی در مقابل حقیقی‌ها داشتند و با تداوم میل حقیقی‌ها به فروش ، همچنان تمایل به خرید از خود نشان دادند. با این حال در بازار امروز شرکتهای بانک خاورمیانه، تولیدی مهرام و صنعتی پاکشو بیشترین تقاضای خرید را به خود اختصاص دادند و شرکتهای گلوکوزان، نفت بهران و فولاد خراسان از بیشترین فشار فروش برخوردار شدند.

در معاملات اولین روز هفته در مجموع ۵۰۳ میلیون سهم به ارزش ۱۱۱ میلیارد تومان داد و ستد شد و ارزش بازار سرمایه به ۲۷۷ هزار میلیارد تومان رسید.
مرجع : ایسنا
کد مطلب : ۵۳۶۵۵
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما

کلام امیر
لَا غِنَى كَالْعَقْلِ، وَ لَا فَقْرَ كَالْجَهْلِ، وَ لَا مِيرَاثَ كَالْأَدَبِ، وَ لَا ظَهِيرَ كَالْمُشَاوَرَةِ.

امام(عليه السلام) فرمود: هيچ ثروتى چون عقل، و هيچ فقرى چون نادانى نيست. هيچ ارثى چون ادب، و هيچ پشتيبانى چون مشورت نيست.