۰

فضاسازی برای آب تهران!

تاریخ انتشار
يکشنبه ۱۸ مرداد ۱۳۹۴ ساعت ۱۷:۴۴
دکتر محمدمهدی فیض آبادی روز یکشنبه در نشست خبری شانزدهمین کنگره بین‌المللی میکروب شناسی ایران که قرار است از سوم تا پنجم شهریور ۹۴ ماه در محل سالن همایش‌های بین‌المللی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی برگزار شود، با اعلام اینکه ۴۲ آزمایشگاه اداره آب و فاضلاب به طور مرتب سلامت آب شهر تهران را کنترل می‌کنند، تاکید کرد: از دیدگاه میکروب شناسی، آب آشامیدنی تهران تایید می‌شود و مشکلی ندارد.

وی در ادامه به موضوع مقاومت های میکروبی و بروز بیماری ها اشاره کرد و گفت: در حال حاضر مقاومت میکروبی به چالشی در سطح دنیا تبدیل شده و مشکل‌زاست.

فیض آبادی افزود: پرهیز از مقاوم‌سازی میکروب‌ها راهکاری است که دنیا تلاش می‌کند آن را به دست آورد.

وی افزود: در ایران به علت تجویز و مصرف خودسرانه آنتی بیوتیک‌ها این مقاومت‌ها بیشتر می‌شود. تب مالت نیز همچنان بزرگ ترین چالشی است که در بین بیماری های باکتریایی وجود دارد و از بیماری سل نیز بغرنج‌تر است.

فیض آبادی به کنگره میکروب شناسی ایران اشاره کرد و گفت: کنگره امسال رشد چشمگیری از لحاظ شرکت کنندگان خارجی داشته است. امسال از کشورهای مختلف دنیا از جمله ارمنستان، عراق، نیجریه، آلمان، اسپانیا، بلژیک، انگلیس، استرالیا، هلند، فرانسه، ایتالیا، ترکیه و افغانستان قرار است در این کنگره میهمانانی داشته باشیم.

وی همچنین از حمایت انجمن اورولوژی اروپا، انجمن شیمی درمانی جهان، میکروب شناسی اروپا و بلژیک، کنگره میکروب‌شناسی آسیا و اقیانوسیه از این کنگره خبر داد و افزود: همچنین از انستیتو پاستور فرانسه در این همایش یک میهمان شرکت خواهد کرد.
مرجع : مهر
کد مطلب : ۵۳۸۱۲
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما

کلام امیر
لَا غِنَى كَالْعَقْلِ، وَ لَا فَقْرَ كَالْجَهْلِ، وَ لَا مِيرَاثَ كَالْأَدَبِ، وَ لَا ظَهِيرَ كَالْمُشَاوَرَةِ.

امام(عليه السلام) فرمود: هيچ ثروتى چون عقل، و هيچ فقرى چون نادانى نيست. هيچ ارثى چون ادب، و هيچ پشتيبانى چون مشورت نيست.