۰

هزینه آموزش خلبانی چقدر است؟

تاریخ انتشار
سه شنبه ۲۰ مرداد ۱۳۹۴ ساعت ۱۲:۰۹
گسترش امکانات و خدمات باعث شده دیگر فقط خیابان ها شاهد خودنمایی و ویراژ ماشین­ های لوکس ثروتمندان نباشد چرا که این بار رقابت آنها در آسمان است تا تفریح خلبانی را تجربه کنند.

با این حال، بررسی‌های میدانی از این تفریح هیجان انگیز نشان می دهد آرزوی پرواز با هواپیما در صورتی محقق می شود که فرد متقاضی گواهینامه لازم برای پرواز را از سازمان هواپیمایی کشور اخذ کند.

۱۰۶ ساعت آموزش

اخذ گواهینامه پرواز با هواپیما نیاز به یک آموزش ۱۰۶ساعته دارد. ۶۰ساعت آموزش به صورت تئوری است که شامل مباحث آیرودینامیک، مکالمات، هواشناسی، قوانین و مقررات پرواز و شناخت موتور هواپیما می شود.

آئین نامه ۲.۵ میلیون تومانی خلبانی

هزینه گذراندن دوره تئوری پرواز با هواپیما حدود ۲.۵میلیون تومان تمام می شود. مدت زمان لازم برای برگزاری این دوره ها حدود دو ماه تا دو ماه و نیم است.

۴۶ساعت از این زمان نیز به آموزش عملی پرواز با هواپیما با حضور مربی اختصاص دارد. حداقل ۱۰ ساعت بعد از شروع پرواز، هنرجو می تواند اولین پرواز را به تنهایی انجام دهد.

مانورهای حرفه ای و پیشرفته نیز با همراهی کاپیتان پرواز به هنرجو آموزش داده خواهد شد.

هزینه آموزش عملی پرواز

بر اساس گزارش‌های میدانی، هزینه متوسط دوره عملی آموزش پرواز با هواپیما ۱۴ تا ۱۵میلیون تومان می شود.

در پایان دوره ها، گواهینامه بین‌المللی خلبانی از طرف سازمان هواپیمایی کشوری صادر خواهد شد و در صورت اخذ گواهینامه هنرجو می تواند پرواز به شهرهای دیگر را تجربه خواهد کرد.
مرجع : باشگاه خبرنگاران
کد مطلب : ۵۴۰۲۳
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما

کلام امیر
لَا غِنَى كَالْعَقْلِ، وَ لَا فَقْرَ كَالْجَهْلِ، وَ لَا مِيرَاثَ كَالْأَدَبِ، وَ لَا ظَهِيرَ كَالْمُشَاوَرَةِ.

امام(عليه السلام) فرمود: هيچ ثروتى چون عقل، و هيچ فقرى چون نادانى نيست. هيچ ارثى چون ادب، و هيچ پشتيبانى چون مشورت نيست.