۰

نگرانی یک خواننده از پخش شدن کلیپ‌هایش در ماهواره

تاریخ انتشار
سه شنبه ۲۰ مرداد ۱۳۹۴ ساعت ۱۵:۰۳
خواننده آلبوم «تا نفس هست» در مراسم رونمایی آلبومش که در فروشگاه شهر کتاب ابن سینا برگزار شد درباره کار تازه خود صحبت کرد.

او با اشاره به روند تولید آلبوم گفت: «روند تدوین آلبوم یک سال پیش شروع شد و طبق معمول در این راه دوستان همیشگی‌ام شامل امیرحسین کاشانیان، علی بحرینی، عادل فلاح، مجید اسلامی، میلاد ترابی و سایر هنرمندان در تولید آن سهم عمده ای داشتند. به هر ترتیب امروز بسیار خوشحالم که این آلبوم در بازار موسیقی منتشر شده و ما در خدمت مردم عزیز هستیم.»

وی ادامه داد: «هر وقت آلبومی وارد بازار موسیقی شود، برخی از دوستان منتقد و مخاطبان نشنیده به محتوای آن آلبوم ایراد وارد می کنند و اتفاقا یکی از انگ هایی که به این آثار می چسبد همین ماجرای تکراری بودن آلبوم است که به احتمال بسیار فراوان در ماجرای تولید این آلبوم هم به این انتقاد به ما وارد خواهد شد. من فقط می توانم به این نکته اشاره کنم که در این آلبوم تمام تلاش خود را انجام دادیم که ضمن وفادار بودن به سبک همیشگی کارها و ضربه وارد نشدن به اصل کاری که همیشه انجام می دهیم، تغییراتی را در آلبوم اعمال کنیم که امیدواریم مورد پسند مخاطبان قرار گیرد.»

این خواننده و نوازنده با اشاره به توجیه اقتصادی آلبوم های موسیقی در ایران گفت: «متاسفانه به دلیل وضعیتی که در زمینه کپی رایت در کشور با آن مواجه هستیم بنابراین درآمدزایی در ایران از طریق فروش آلبوم های موسیقی کاملا منتفی است. حتی یک آلبوم موسیقی در بهترین شرایط ممکن هم فروش خوبی داشته باشد فقط منجر به بازگشت سرمایه می شود. بنابراین در حال حاضر بسیار سخت است که بگویم می خواهم آلبوم بعدی را کلید بزنم چرا که با این شرایط سخت تولید آلبوم، ارائه یک قطعه موسیقایی آن هم در هر دو تا سه ماه یکبار بسیار مقرون به صرفه تر از تولید آلبوم است ضمن اینکه همین ارائه تک اهنگ بیشتر و گسترده تر از ملودی آلبوم ها به گوش مخاطبان می رسد.»

شکوهی بیان کرد: «متاسفانه ما نه اجازه تبلیغات محیطی داریم و نه صدا و سیما ما را به رسمیت می شناسد، حتی در فضای مجازی نیز فقط تا حد محدودی اجازه تبلیغات داریم در نتیجه فکر می کنم بهترین تبلیغ برای ما همان ماجرای تبلیغ سینه به سینه است که امیدوارم در این آلبوم اتفاق بیفتد.»

خواننده آلبوم «تا نفس هست» درباره اجرای زنده قطعات این آلبوم نیز توضیح داد: «طبق برنامه ریزی های انجام گرفته ۱۹ و ۲۰ شهریور کنسرت هایی را در سالن میلاد نمایشگاه بین المللی برگزار می کنیم که طی آن قرار بر این است عمده قطعات آلبوم جدی به اضافه آثار منتخب قبلی برای مخاطبان خوانده شود. به هر جهت تصور می کنم فرصت بسیار خوبی هم برای تمرین قطعات جدید داریم تا بتوانیم آنها را به بهترین شکل تقدیم مخاطبان کنیم.»

وی در بخش دیگری از صحبت‌های خود با اشاره به رویکردهای منتقدانه ای که پیرامون آثارش وجود دارد، تاکید کرد: «من به هیچ عنوان چشم و گوشم را روی منتقدان و کسانی که از روی دلسوزی نصیحت می کنند نبستم، اما سکان هدایت خودم را نیز به دست دیگران نمی‌دهم. آنچه در این آلبوم به مخاطب ارائه شده در ادامه همان جریانی است که در آلبوم «مدارا» ارائه دادم؛ آلبومی که در دوران خود به نوعی مخالف جریان موسیقی پاپ بود و با استقبال خوبی هم از سوی مخاطبان مواجه شد. به هر ترتیب من به نصیحت تا آنجا که به کارم بیاید توجه می کنم اما در نهایت کار خودم را انجام می دهم.»

شکوهی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه قصدی برای تصویری کردن آثار خود دارد یا خیر؟ تصریح کرد: «هر وقت اثر تصویری ساخته می شود، سازنده اثر چه بخواهد چه نخواهد با پخش اثر خود در شبکه های ماهواره ای مواجه می شود، حالا این هنرمند تا بیاید ثابت کند که پخش این کار اصلا به او مربوط نبوده و از طریق مجراهای غیر قانونی وارد شبکه های ماهواره ای شده کسی باور نمی کند، به همین جهت چندان تمایلی برای ساخت آثار تصویری ندارم و ترجیح می دهم در همین فضای کاری به فعالیت‌هایم ادامه دهم.»

مرجع : باشگاه خبرنگاران
کد مطلب : ۵۴۰۴۵
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما

کلام امیر
لَا غِنَى كَالْعَقْلِ، وَ لَا فَقْرَ كَالْجَهْلِ، وَ لَا مِيرَاثَ كَالْأَدَبِ، وَ لَا ظَهِيرَ كَالْمُشَاوَرَةِ.

امام(عليه السلام) فرمود: هيچ ثروتى چون عقل، و هيچ فقرى چون نادانى نيست. هيچ ارثى چون ادب، و هيچ پشتيبانى چون مشورت نيست.