۰

شش سال است دولت حتی یک دستگاه اتوبوس به تهران تحویل نداده است

تاریخ انتشار
سه شنبه ۲۰ مرداد ۱۳۹۴ ساعت ۲۰:۳۹
سید جعفر تشکری هاشمی افزود: در صورتی که در سال­های گذشته تا یک هزار دستگاه اتوبوس نیز در یک سال نیز به شهر تهران تحویل داده شده بود اما ۶ سال است که دولت­ها حتی یک دستگاه اتوبوس به شهروندان تهران تحویل نداده­اند و از این رو، در سال­های اخیر تلاش کرده­ایم تا کاستی­ها و کمبودهای حمل و نقل عمومی را از منابع داخلی خود تأمین کنیم تا محدودیت­ها در سطح جامعه کمتر به چشم آمده و شهروندان انعکاس مشکلات را کمتر احساس کنند.

وی با تأکید بر این که در سال ۹۰، قوه قضاییه از طریق دیوان­عالی کشور به موضوع آلودگی هوای تهران ورود پیدا کرد و آن زمان راه حل رفع معضل آلودگی هوا، گسترش حمل و نقل عمومی تشخیص داده شد و متعاقب آن پیگیری­های مربوط به مطالبات حمل و نقلی شهروندان تهران انجام شد اما این پیگیری­ها هیچ گاه به ثمر نرسید، تأکید کرد: امیدواریم در فضایی آرام و کارشناسی و با مشارکت و معاضدت دولت، این موضوع به فرجام رسیده و مطالبات حمل و نقلی شهر تهران پس از سال­ها سرانجام پرداخت شود.

نباید عده­‌ای ۳۶۵ روز سال وارد محدوده طرح ترافیک شوند

معاون شهردار تهران در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به این که در زمینه اجرای طرح ترافیک باید به این سمت و سو برویم که به جای آن که تعداد معدودی مجوز سالانه طرح ترافیک بگیرند و ۳۶۵ روز سال وارد محدوده طرح ترافیک بشوند، عده بیشتری بتوانند در روزهای معدودی از سال که چاره­ای جز ورود به این محدوده ندارند، امکان تردد در منطقه مرکزی شهر را داشته باشند، اظهار کرد: امسال برای نخستین بار، امکان انتخاب روزهای ورود به محدوده طرح ترافیک از جانب متقاضیان را ایجاد کردیم تا برای تعداد بیشتری این امکان فراهم شود که به هسته مرکزی شهر وارد شوند.

مهندس تشکری هاشمی با بیان این که موضوع نصب درهای حائل در ایستگاه­های متروی تهران با تصمیم اعضای محترم شورای اسلامی شهر تهران به نتیجه مطالعات امکان سنجی این اقدام موکول شد، تصریح کرد: ایستگاه­های متروی تهران به نحوی طراحی شده­اند که گردش هوا از طریق تونل انجام می­شود، ضمن این که نصب این درها علاوه بر هزینه بسیار بالا، مسائل و مشکلات خاص خود را نیز دارد.

وی با تأکید بر این که ادامه احداث متروی فرودگاه امام خمینی (ره) در انتظار کمک دولت است و اگر بودجه آن از طریق دولت تأمین شود، ۶ ماه بعد نسبت به تکمیل آن اقدام می­شود، اضافه کرد: این خط ویژگی­های خاص خود را دارد و تا محل جدید نمایشگاه بین­المللی تهران در شهر آفتاب در زیر زمین و از آن به بعد در امتداد آزادراه تهران – قم تا فرودگاه امام خمینی (ره) و در نهایت شهر جدید پرند در روی زمین، طراحی شده است.

شاهد آثار و نتایج اولیه طرح خط سفید هستیم

معاون شهردار تهران در بخش بعدی سخنان خود با اشاره به این که اجرای «کمپین آسمان آبی – زمین پاک» با محوریت پروژه «خط سفید»، آثار و نتایج اولیه جالب توجهی در ایجاد نظم و انضباظ در شهر و معابر شهری داشته، اظهار کرد: ایستادن ۹۰ درصد خودروها پشت خط ایست تقاطع­ها، عبور ۷۷ درصد عابران پیاده از کانال­های عابر پیاده در چهارراه­ها و حرکت ۷۵ درصد خودروها بین خطوط از جمله آثار و نتایج این طرح بوده است.

مهندس تشکری هاشمی با بیان این که دوربین­های هوشمند کنترل ترافیک که بر جریان تردد در شهر و معابر شهری نظارت دارند، در برقراری نظم و انضباط در عبور و مرور خودروها بسیار موثر بوده­اند، تصریح کرد: برخی از رانندگان قانونمدار هستند و در هر حال قانون را رعایت می­کنند و رفتار ترافیکی خود را با خطوط سفید تنظیم می­کنند اما بعضی رانندگان با دوربین­های نظارتی، حضور پلیس و اعمال قانون و یا از طریق برنامه­های آموزشی و فرهنگی کنترل پذیر شده و قانونمند می­شوند.

وی در پایان با تأکید بر این که در خصوص پروژه «خط سفید»، هنوز ابعاد و زوایای این کار کامل نشده و در میانه راه قرار داریم، خاطرنشان کرد: ارکان سه گانه­ای برای این پروژه در نظر گرفته شده که اولین رکن آن زیرساخت­های مناسب از جمله اصلاح و تکمیل معابر شهری، اجرای خط کشی­ها و نصب تابلوها و علائم ترافیکی، رکن دوم آن آموزش و انجام اقدامات فرهنگی و آخرین رکن آن نیز اعمال قانون از طریق پلیس است.
مرجع : نسیم
کد مطلب : ۵۴۰۸۴
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما

کلام امیر
لَا غِنَى كَالْعَقْلِ، وَ لَا فَقْرَ كَالْجَهْلِ، وَ لَا مِيرَاثَ كَالْأَدَبِ، وَ لَا ظَهِيرَ كَالْمُشَاوَرَةِ.

امام(عليه السلام) فرمود: هيچ ثروتى چون عقل، و هيچ فقرى چون نادانى نيست. هيچ ارثى چون ادب، و هيچ پشتيبانى چون مشورت نيست.