۰

لاریجانی: ائتلاف علیه داعش دروغ است

تاریخ انتشار
يکشنبه ۲۵ مرداد ۱۳۹۴ ساعت ۱۶:۰۲
لاریجانی: ائتلاف علیه داعش دروغ است
علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی پیش از ظهر امروز در اولین کنگره ملی تجلیل از آزادگان که همزمان با سالروز بازگشت آزادگان به میهن اسلامی در تالار وحدت برگزار شد، گفت: آزادگان یک جریان بالنده هستند و خانواده‌های آنها، فرزندانی پر از خلاقیت و علاقه‌مند به آینده کشور را تربیت کرده‌اند.

وی با بیان اینکه در ادبیات اسلامی، انسان اهل خُسران معرفی شده است، افزود: قرآن افرادی را برمی‌شمارد که از دایره اهل خسران جدا می‌شوند، اینها برگزیده هستند و ویژگی آنها اهل ایمان بودن است.

رئیس مجلس شورای اسلامی ادامه داد: بسیاری از افراد در طول تاریخ برای عدالت و اصلاحات در جامعه تلاش کردند اما چون اهل ایمان نبودند، چراغ آنها روشنایی زیادی نداشته است، اهل ایمان چون به یک مقطع متعالی وابسته است، این مبدا از آنها صیانت می‌کند.

لاریجانی با اشاره به اینکه اعتقاد قلبی باید با عمل و طریق درست هموار باشد، افزود: برگزیدگان باید در مسیر حق پایدار باشند، چون آزمون‌های مختلفی در پیش‌رو است.

وی صبر را یکی دیگر از ویژگی‌های این افراد از نظر قرآن دانست و گفت: هستند کسانی که استقامت می‌کنند اما در مشکلات تاب نمی‌آورند، این چهار ویژگی انسان برگزیده در ادبیات اسلامی به شمار می‌رود و شما آزادگان، حق را شناخته، عمل صالح و مجاهده کردید و در راه حق از خود استواری نشان دادید.

رئیس قوه مقننه با اشاره به اینکه در طول تاریخ جنگ‌های مختلفی رخ داده است، اما چنین سیره و سنتی که یک ملت این‌گونه پای حق بایستد و صبر پیشه کند را در هیچ جای جهان ندیده‌ایم، افزود: این سند بزرگ افتخار برای ملت ایران است که باید سند آن باقی بماند، باید خاطرات آزادگان نوشته شده و بعدها فیلم آن تهیه شود.

لاریجانی با بیان اینکه، دوران جنگ یک دوره سازندگی برای جوانان نسل‌های آینده است که بدانند انقلاب اسلامی با چه سختی به دست آنها رسیده است، گفت: ملت ایران سختی‌های زیادی را تحمل کرده است چه قبل از انقلاب و چه بعد از آن، اما همین آمریکا ما را در منطقه رها نکرد.

وی افزود: می‌گویند مدافع دموکراسی هستند، اما در عمل به آن اعتقاد ندارند؛ مگر نه این است که ملت ایران در انقلاب اسلامی یک دیکتاتور را از کشور بیرون کرد، شما که شعار دموکراسی می‌دهید، پس چرا از ملت ایران حمایت نکردید؟

رئیس مجلس شورای اسلامی ادامه داد: جنگی در این کشور رخ داد که همه کشورهای منطقه و بین‌الملل با دادن تجهیزات و کمک‌های مالی و انسانی در آن بسیج شدند، با درآمد کم حاصل از فروش نفت در جنگ پیروز شدیم که آن هم کار بزرگی بود و ملت ایران سختی‌ها را به یک فرصت تبدیل کرد.

لاریجانی گفت: این راه را بعضی از همراهان انقلاب اسلامی در دو دهه اخیر در منطقه به خوبی اجرا کردند. امروز هم به ادامه دادن این راه نیاز داریم.

وی با اشاره به سالگرد جنگ ۳۳ روزه گفت: جنگ ۳۳ روزه علیه رژیم صهیونیستی یک فتح الفتوح بود، یک گروه اندک اهل صبر و مقاومت توانست رژیم بسیار قوی صهیونیستی را که بیش از نیم قرن استیلای خود را به منطقه نشان داده بود، شکست دهد. این یک نمونه از موج پایداری در منطقه بود.

رئیس قوه مقننه ادامه داد: مردم عراق بعد از اشغال کشورشان توسط آمریکا بسیار به زحمت افتادند، بر اساس آمار بیش از یک میلیون نفر از مردم عراق کشته و زخمی شدند، اما فهم درست از شرایط و ایستادگی باعث شد که آمریکا با خجالت صحنه را ترک کند.

ایستادگی در برابر فشارها دانش هسته‌ای را به تثبیت رساند

وی با اشاره به پرونده هسته‌ای ایران گفت: نتیجه پایداری ملت ایستادگی در برابر فشارها بود تا دانش هسته‌ای را به تثبیت برساند؛ غرب غنی‌سازی را در ایران نمی‌پذیرفت و در جلسات خصوصی عنوان می‌کرد که دلیلی ندارد همه کشورها غنی‌سازی داشته باشند، اما ما عضو NPT بودیم و حق غنی‌سازی اورانیوم را داریم.

لاریجانی با اشاره به اینکه مشکلاتی که امروز برای امت اسلامی ایجاد کرده‌اند، بیشتر و پیچیده‌تر شده است، گفت: آتشی از نفاق در منطقه به وجود آورده‌اند، وقتی دیدند در منطقه بیداری ایجاد شده است، به فکر ایجاد فتنه افتادند تا ملت‌ها در منطقه خود به جان هم بیفتند.

برخی کشورها ماموریت شان ایجاد نفاق در منطقه است

رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه برخی کشورهای منطقه ماموریت اصلی‌شان ایجاد نفاق در منطقه است، افزود: آنچه امروز در سوریه، یمن و عراق می‌بینیم، یک جریان نفاق‌آمیز است؛ اگر در سوریه شرایط به سمت اصلاح می‌رود، آن را بر هم می‌زنند.

وی گفت: برخی کشورها عقب‌افتادگی سیاسی دارند.

ائتلاف بزرگ علیه داعش یک دروغ است

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه ائتلاف بزرگ علیه داعش یک دروغ است، خاطر نشان کرد: تا امروز ندیدیم یک حرکت درست علیه داعش انجام دهند، مکشوف است که مقصود آنها درگیر شدن با داعش نیست، بلکه می‌خواهند داعش را مدیریت کنند.

لاریجانی با بیان اینکه باید در داخل کشور نیز وحدت جدی حول محور ولایت، رهبری و آرمان‌های انقلاب وجود داشته باشد، گفت: در کشوری که دموکراسی دارد، اختلاف سلیقه طبیعی است اما در شرایط فعلی ما نیازمند وفاق درونی هستیم، باید رفاه، کار، شغل و امکانات برای فرزندان به وجود بیاوریم که در این مسیر استقامت بسیار مهم است.

وی با اشاره به اینکه تاکید رهبری بر اقتصاد مقاومتی، کلید راه ماست یادآور شد: آزادگان نماد این راه هستند و می‌توانند جلودار این مسیر باشند.
مرجع : مهر
کد مطلب : ۵۴۶۱۵
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما

کلام امیر
لَا غِنَى كَالْعَقْلِ، وَ لَا فَقْرَ كَالْجَهْلِ، وَ لَا مِيرَاثَ كَالْأَدَبِ، وَ لَا ظَهِيرَ كَالْمُشَاوَرَةِ.

امام(عليه السلام) فرمود: هيچ ثروتى چون عقل، و هيچ فقرى چون نادانى نيست. هيچ ارثى چون ادب، و هيچ پشتيبانى چون مشورت نيست.