۰

داوران اشتباهی یا اشتباهات داوری

تاریخ انتشار
يکشنبه ۲۵ مرداد ۱۳۹۴ ساعت ۲۱:۱۹
داوران اشتباهی یا اشتباهات داوری
اشتباه داوری جزئی از فوتبال است جمله ای کلیشه‌ای که آن را زیاد شنیده‌ایم و با هر بار اعتراض به داوری باز هم شنیده می‌شود هنوز سوت آغاز لیگ پانزدهم زده نشده بود که اعتراضات مربیان شروع شد یحیی و تیمش در اولین بازیشان با ملوان به چمن بلند ورزشگاه تختی انزلی اعتراض داشتند و حالا این اعتراضای مربیان نسبت به عملکرد داوران در هفته سوم به اوج خود رسیده است.

در هفته سوم لیگ برتر، کمتر مسابقه‌ای را می‌توان یافت که به داوری معترض نشده باشد، حتی در بازی استقلال و ذوب آهن هم که داوری مسابقه صحنه مشکوکی نداشت هم تماشاگران استقلال به جای اعتراض به عملکرد ضعیف تیمشان به قضاوت جهانبازی اعتراض می‌کردند.

البته خیلی از اعتراض‌ها از جنس اعتراض‌های طرفداران استقلال نیست داوران اشتباهات فاحش در این سه هفته کم نداشتند مثل گل دقایق پایانی فولاد به پدیده که داور مسابقه آفساید چند متری مهاجم فولاد را ندید پدیده‌ای ها این هفته هم معتقد بودند که دو پنالتی برایشان گرفته نشده پرسپولیسی‌ها نسبت به داوری هر سه مسابقه‌ای که تا به حال انجام دادند، اعتراض داشتند و داوران‌ را مقصر اصلی قعرنشینی خود می‌دانند و خیلی از مربیان تیم‌های دیگر هم در این سه هفته اعتراض‌های زیادی روانه کمیته داوران کردند البته کمیته داوران هم با چینش عجیب داوران باعث بهانه دادن به مربیان و تشدید این اعتراضات شده است.

اینکه محسن قهرمانی بعد از محرومیتی طولانی مدت، داوری را مجدد از اصفهان و بازی حساس ذوب آهن و سپاهان شروع می‌کند و یا همان داوری که قلعه‌نویی با او مشکل دارد، در هفته‌ اول قضاوت بازی ملوان را عهده‌ دار می‌شود باعث‌ حساس شدن مربیان نسبت به عملکرد داوران و زیر ذره بین رفتن آنها می‌شود.

اعتراض‌ها به داوری یک اتفاق رایج در فوتبال ایران است و جزئی از فرهنگ فوتبال ما شده‌ است و هر کسی که فوتبال ایران وارد می‌شود خیلی زود این فرهنگ را در خودش نهادینه می‌کند.

نمونه‌های زیادی را می‌توان یافت که پس از مدتی حضور در فوتبال ایران با این فرهنگ یکی شدند .
افشین قطبی در ابتدای حضور در ایران، حتی اگر تیمش از داوری متضرر می‌شد، صحبت کردن درباره داوری را در حیطه وظایفش نمی‌دانست، اما پس از مدتی همرنگ جماعت شد و فهمید که این اعتراض‌ها هم در حیطه وظایف همه مربیان شاغل در فوتبال ایران است این قضیه برای مصطفی دنیزلی‌ و همچنین مربیان خارجی دیگری که به ایران آمدند هم اتفاق افتاد و پس از مدتی اعتراضهای خود را به داور شروع کردند حالا نوبت به برانکو رسیده و این مربی آرام هم فقط سه هفته زمان احتیاج داشت تا اعتراض‌های خود را شروع کند.

اعتراض به داوری همیشه در فوتبال وجود دارد، مخصوصا در ایران که این اعتراض‌ها دیگر عادی شده است اما امسال این اعتراض‌ها خیلی زود شروع شد و شدت /؟ و از همان هفته‌های ابتدایی مربیان به نحوه قضاوت داوران اعتراض داشتند.
مرجع : باشگاه خبرنگاران
کد مطلب : ۵۴۶۵۰
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما

کلام امیر
لَا غِنَى كَالْعَقْلِ، وَ لَا فَقْرَ كَالْجَهْلِ، وَ لَا مِيرَاثَ كَالْأَدَبِ، وَ لَا ظَهِيرَ كَالْمُشَاوَرَةِ.

امام(عليه السلام) فرمود: هيچ ثروتى چون عقل، و هيچ فقرى چون نادانى نيست. هيچ ارثى چون ادب، و هيچ پشتيبانى چون مشورت نيست.