۰

افزایش قیمت پرایدی که 6میلیون تمام شده به 30 میلیون!

تاریخ انتشار
سه شنبه ۲۷ مرداد ۱۳۹۴ ساعت ۱۴:۱۲
افزایش قیمت پرایدی که 6میلیون تمام شده به 30 میلیون!
نادر قاضی پور روز دوشنبه درباره درخواست افزایش قیمت خودروها توسط خودروسازان داخلی، افزود: به دلیل کاهش قیمت آهن و در نتیجه ورق های فولادی، شرکت های خودروساز ضمن پیشگیری از افزایش قیمت محصولات، باید قیمت تحویل خودرو به مشتری را نیز کاهش دهند.
وی تصریح کرد: متاسفانه شرکت های خودروساز داخلی دستشان در جیب مردم است و هرکاری که دلشان می خواهد انجام می دهند و هیچ دستگاهی هم جلودار آنها نیست.
عضو ناظر در شورای رقابت با بیان آنکه خودروسازان، قطعات نامرغوب و بی کیفیت ساخت مالزی و چینی را در محصولات خود استفاده می کنند، اظهار داشت: مجلس با افزایش قیمت خودروهای ساخت داخل به شدت مخالف است مگر آنکه خودروی جدید و با قیمت گرانتر تولید کند.
وی ادامه داد: اگر خودروسازان، خودروهای لوکس به قیمت یک میلیارد تومان یا بیشتر تولید کنند، مجلس نیز از آنها به دلیل افزایش کیفیت و دانش بکار رفته در آن حمایت خواهد کرد، ولی ما می خواهیم هر فرد ایرانی بتواند با دو سال پس انداز یک دستگاه خودرو خریداری کند.
نماینده مردم ارومیه در مجلس تصریح کرد: در حالی که قیمت تمام شده هر دستگاه خودرو اکنون برای پراید ۵ تا ۶ میلیون تومان است، اما خودروسازان آنرا حدود ۲۰ میلیون تومان به مردم می فروشند و این در حالی است که آنها قصد داشتند قیمت این خودرو را تا ۳۰ میلیون تومان افزایش دهند که شورای رقابت با افزایش قیمت پیشنهادی موافقت نکرد.
وی درباره خروج انحصار توزیع سیگار از دست چند نفر نیز تاکید کرد: سیگار موضوعی خاص در کشور است و متاسفانه نظارت بر آن از دست حاکمیت خارج و در برنامه پنجم نیز تاکید شده که دولت باید در این زمینه توازن را رعایت کند ولی تاکنون چنین چیزی رخ نداده است.
عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس اظهار داشت: در کشور حدود ۳۵۰ نوع سیگار خارجی قاچاق وجود دارد اما دولت در سال های قبل برنامه های جامعی را که باید اجرا نکرد لذا به همین دلیل توازن دربحث توزیع سیگار در بازار ایجاد نشده است.
طی چند روز گذشته برخی از خودروسازان داخلی درخواست افزایش دوباره قیمت خودروهای تولیدی را داشته اند.
مرجع : ایرنا
کد مطلب : ۵۴۸۳۷
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما

کلام امیر
لَا غِنَى كَالْعَقْلِ، وَ لَا فَقْرَ كَالْجَهْلِ، وَ لَا مِيرَاثَ كَالْأَدَبِ، وَ لَا ظَهِيرَ كَالْمُشَاوَرَةِ.

امام(عليه السلام) فرمود: هيچ ثروتى چون عقل، و هيچ فقرى چون نادانى نيست. هيچ ارثى چون ادب، و هيچ پشتيبانى چون مشورت نيست.