۰

شرکت های هواپیمایی به هلال احمر هم بدهکارند!

تاریخ انتشار
چهارشنبه ۲۸ مرداد ۱۳۹۴ ساعت ۰۹:۴۳
شرکت های هواپیمایی به هلال احمر هم بدهکارند!
به گزارش روابط عمومی جمعیت‌هلال احمر؛ مهدی علیپور در حاشیه بازدید از پروژه بزرگ پایگاه امداد و نجات شمال‌غرب جمعیت هلال احمر در زنجان در جمع خبرنگاران با اشاره به اعتبارات امسال این جمعیت، افزود: پنج درصد از اعتبارات این جمعیت از طریق اعتبارات عمومی دولت و ۹۵ درصد نیز از طریق حق الثبتی اسناد رسمی و یک درصد عوارض بلیط هواپیما تامین می‌شود.

وی ادامه داد: متاسفانه سال جاری به دلیل رکود معاملات در کشور، درآمدهای جمعیت هلال احمر به شدت کاهش پیدا کرده است و برای تامین منابع مالی با مشکلات جدی مواجه هستیم و این موضوع در روند خدمت رسانی به مردم تاثیر منفی خواهد داشت.

خزانه‌دارکل جمعیت هلال احمر با انتقاد شدید از عدم اختصاص یک درصد عوارض توسط شرکت های هواپیمایی، افزود: به رغم اینکه قانونگذار از سال ۹۲ پرداخت سالانه مبلغی حدود ۴۰ میلیارد تومان به هلال احمر را بابت عوارض یک درصد بلیط هواپیما تعیین کرده است و این شرکت‌ها از شهریور همان سال این مقدار را از مسافران اخذ کرده اند، اما با این حال این مبلغ را به جمعیت هلال احمر پرداخت نکرده است.

به گفته وی، در گزارش کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی آمده است که شرکت‌های هواپیمایی به رغم دریافت یک درصد عوارض از مسافران، از پرداخت آن به این جمعیت خودداری کرده اند.
مرجع : خبرآنلاین
کد مطلب : ۵۴۹۱۵
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما

کلام امیر
لَا غِنَى كَالْعَقْلِ، وَ لَا فَقْرَ كَالْجَهْلِ، وَ لَا مِيرَاثَ كَالْأَدَبِ، وَ لَا ظَهِيرَ كَالْمُشَاوَرَةِ.

امام(عليه السلام) فرمود: هيچ ثروتى چون عقل، و هيچ فقرى چون نادانى نيست. هيچ ارثى چون ادب، و هيچ پشتيبانى چون مشورت نيست.