۰

آسمان آبی و هوای پاک رویای دست نیافتنی

تاریخ انتشار
دوشنبه ۲ شهريور ۱۳۹۴ ساعت ۱۷:۱۴
آسمان آبی و هوای پاک رویای دست نیافتنی
مجتبی رحماندوست با بیان این مطلب گفت: یک ماه تا آغاز نیمه دوم سال و شروع فصل افزایش آلاینده ها در تهران باقی مانده اما متاسفانه دولت و دستگاه های مسوول هنوز نتوانسته اند برنامه مشخصی برای مقابله با آلودگی هوا ارائه دهند.وی افزود: در چند سال گذشته همانند بسیاری از استان نفس شهروندان تهرانی در اثر افزایش آلاینده ها و آلودگی هوا تنگ شده اما نه دولت های قبل و نه دولت فعلی نتوانستند راهکار مشخصی برای این معضل ارائه دهند.

وی تصریح کرد: معضل آلودگی هوا در طول سالیان متمادی به مسوولان گوشزد شده و بارها نمایندگان خواستار تعیین و معرفی متولی مشخص برای آن شده اند اما تاکنون اقدام مناسبی برای این مساله انجام نشده است.
رحماندوست توضیح داد: معمولا هنگام بحران و افزایش آلاینده ها به بیش از حد مجاز، دستگاه های مختلف از زیر بار مسوولیت شانه خالی کرده و به اصطلاح توپ را به زمین دیگری پاس می دهند در حالی که اگر متولی مشخصی تعیین شود، او مسوول رسیدگی، مقابله و کنترل این معضل خواهد بود.
وی خاطر نشان کرد: بارها گفته ام که تا متولی مشخص تعیین نشود نمی توان امید داشت آسمان تهران آبی و هوا پاک و تمیز شود.

نماینده مردم تهران٬ ‌ری٬ شمیرانات و اسلامشهر در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: با وجود تکرار هر ساله این معضل هنوز پژوهش و اقدام کارشناسی مناسبی برای یافت علل آلودگی هوا انجام نشده است.

وی گفت: بارها نسبت به انتقال صنایع و معادن اطراف تهران به ویژه غرب پایتخت تذکراتی داده شده اما تاکنون این مهم اجرایی نشده است.
رحماندوست ادامه داد: در کنار این مساله، نمی توان سهم خودروهای فرسوده ، ترافیک فراوان، موتور سیکلت ها و... را نادیده گرفت.

نماینده مردم تهران در مجلس اظهار داشت: متاسفانه در کشور ما توجهی به استفاده از انرژی پاک و جایگزینی آن با بنزین، گازوئیل و... نشده در حالی که دولت با سرمایه گذاری در این بخش می تواند میزان آلودگی را به طرز چشمگیری کاهش دهد.

وی بیان کرد: به دلیل مشکلات اقتصادی فراوان، دولت قادر نبوده سهم خود را در زمینه توسعه و گسترش حمل و نقل عمومی بپردازد که این مساله نیز در افزایش تمایل شهروندان به استفاده از خودروهای شخصی و در نتیجه بالا رفتن آلودگی هوا بسیار موثر بوده است.

وی عنوان کرد: روزانه تعداد فراوانی موتور سیکلت در پایتخت تردد دارند که عامل مهمی در افزایش آلاینده ها محسوب می شوند که دولت می تواند با حمایت از مالکان شرایط را برای جایگزینی موتورهای بنزینی با برقی فراهم سازد.

عضو مجمع نمایندگان استان تهران٬ خاطر نشان کرد: آلودگی هوای تهران با اندیشیدن تدابیر و راهکارهای کارشناسی شده و جایگزینی سوخت پاک و ... امکان پذیر است و دولت هرچه سریعتر باید این مهم را در دستور کار خود قرار دهد.
مرجع : افکار نیوز
کد مطلب : ۵۵۵۴۴
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما

کلام امیر
لَا غِنَى كَالْعَقْلِ، وَ لَا فَقْرَ كَالْجَهْلِ، وَ لَا مِيرَاثَ كَالْأَدَبِ، وَ لَا ظَهِيرَ كَالْمُشَاوَرَةِ.

امام(عليه السلام) فرمود: هيچ ثروتى چون عقل، و هيچ فقرى چون نادانى نيست. هيچ ارثى چون ادب، و هيچ پشتيبانى چون مشورت نيست.