۰

افشارزاده برود شکایت کند

تاریخ انتشار
چهارشنبه ۴ شهريور ۱۳۹۴ ساعت ۱۸:۱۴
افشارزاده برود شکایت کند
تهدید دوباره بهرام افشارزاده به شکایت از امیر عابدینی باعث شد تا این عضو هیات رئیسه سازمان لیگ انتقادات تندی را از مدیرعامل باشگاه استقلال داشته باشد. عابدینی می‌گوید استقلالی‌ها فکر می‌کنند این تیم در زمان حضور او در فدراسیون فوتبال به دسته سوم سقوط کرد؛ موضوعی که از دید عابدینی «ایجاد توهم و شبهه» برای هواداران استقلال است.

عابدینی همچنین افشا کرد که برای کمک به استقلال ۱۳ میلیون تومان به این تیم کمک کرده است و مبلغ ۵ میلیون تومان هم برای جذب بهزاد غلامپور به استقلال داده تا این تیم به شرایط خوب برگردد. مشروح گفتگوی عابدینی با خبرنگار مهر در زیر می‌آید:

اسدی توصیه پذیر نیست
عابدینی درباره صحبت‌های مسئولان باشگاه استقلال و بهرام افشارزاده مبنی بر شکایت از وی، اظهار کرد: من هیچ وقت نگفته بودم که افشارزاده به علیرضا اسدی دبیر فدراسیون فوتبال می‌گوید که کدام داور را برای بازی‌ها انتخاب کند. آقای اسدی اصلا توصیه‌پذیر نیست. من حرفهایم را با ابهام زدم.

سازمان لیگ روی  داوری اعمال نفوذ نمی‌کند
وی ادامه داد: اعلام شده بود که مشاور وزیر می تواند به هر کسی در ورزش دستور بدهد. من هم گفتم دستور باید کتبی باشد نه شفاهی. اگر قرار است کسی روی داوری اعمال نفوذ کند، آن طرف ما (سازمان لیگ) نیستیم. همانطور که افشارزاده می تواند به علی کفاشیان زنگ بزند، می‌تواند به دبیرکل فدراسیون هم زنگ بزند. من نگفتم افشارزاده زنگ زده، گفتم می‌تواند زنگ بزند!

توهم ایجاد کرده‌اند که من عامل سقوط استقلال بوده‌ام
عضو هیات رئیسه سازمان لیگ افزود: افشارزاده برود شکایت کند. حرف‌های من موجود است. حرف‌های ایشان هم موجود است. استقلالی‌ها از این ناراحتند که فکر می‌کنند من باعث سقوط تیمشان به دسته سوم شدم. متاسفانه مسئولان باشگاه این توهم را برای هواداران استقلال ایجاد کردند که من در سال ۱۳۷۳ استقلال را به لیگ دسته سوم فرستادم.

استقلال زمان صفی‌زاده سقوط کرد نه من
عابدینی تصریح کرد: این حرف‌ها را می زنند چون تاریخ باشگاه را نمی‌دانند. این اتفاقی که استقلالی‌ها از آن یاد می‌کنند در زمان صفی‌‌زاده رخ داد نه زمان ما. صفی‌زاده آن موقع مدیرعامل باشگاه کشاورز بود و همزمان رئیس فدراسیون فوتبال. در آن زمان استقلال با سوپرجام به لیگ دسته سوم رفت.

پرسپولیس را از رده نهم به رده دوم رساندم
وی خاطرنشان کرد: پرسپولیس همان موقع نهم جدول بود که من وارد این باشگاه شدم. من باید پرسپولیس را در جدول بالا می‌کشیدم چون اگر اول یا دوم نمی شد، باید همانند استقلال به سوپرجام می رفت و ممکن بود به لیگ دسته سوم سقوط کند. من تلاش کردم و پرسپولیس در نهایت دوم شد.

تلاش کردم تا استقلال به دسته اول برگردد
مدیرعامل پیشین باشگاه پرسپولیس در ادامه با اشاره به تلاشش برای کمک به باشگاه استقلال در آن زمان، گفت: علی جباری آن زمان سرپرست استقلال و شاهد تلاش‌های من برای کمک به استقلال بود. همچنین شما می توانید از کامران منزوی یا منصور پورحیدری هم سئوال کنید که بنده تمام تلاشم را کردم تا استقلال به لیگ دسته اول برگردد. برای همین سوپرجام را برداشتم.

۱۳ میلیون به استقلال کمک کردم
عضو هیات رئیسه سازمان لیگ تاکید کرد: واقعا حرف هایی که الان مسئولان استقلال می‌زنند جالب است. این در حالی است که من آن موقع ۱۳ میلیون تومان که پول زیادی بود به علی جباری دادم تا به استقلال کمک کرده باشم چون ممکن بود این تیم به خاطر بی پولی دچار مشکل شود.

۵ میلیون تومان دادم تا غلامپور به استقلال بیاید
وی افزود: حتی مبلغ ۵ میلیون تومان به استقلال دادم تا بهزاد غلام پور به این تیم بیاید. آقای ملاحی شاهد این ماجرا است. حالا چطور استقلالی‌ها می گویند عابدینی باعث سقوط این تیم به دسته سوم شده است؟ من که آن موقع اصلا در فوتبال نبودم، چرا برای هواداران استقلال شبهه و توهم ایجاد می کنند؟  الان هر چه علی جباری بگوید، قبول می کنم. استقلالی ها بعدا جباری را کنار گذاشتند و گفتند ۱۳ میلیون عابدینی کجاست؟ که من همان موقع گفتم ایشان باید اسناد هزینه استقلال را به من بدهد نه به شما چون من این پول را به این تیم داده بودم.

وقتی رئیس فدراسیون شدم به پرسپولیس نمی‌رسیدم
رئیس پیشین فدراسیون فوتبال اظهار کرد: آیا واقعا استقلال در زمان ریاست من لطمه خورد؟ شما بروید از بازیکنانی مثل جواد زرینچه، صادق ورمزیار و بهزاد غلام‌پور سوال کنید. من وقتی رئیس فدراسیون شدم عملا به پرسپولیس نمی رسیدم و این باشگاه به صورت سرپرستی اداره می شد. همان موقع رضاقلی سرپرست باشگاه پرسپولیس بود و بنده در فدراسیون بی طرف بودم تا بعد از اینکه به هیروشیما رفتیم و برگشتیم و اتفاقات دیگری افتاد.

استقلالی‌ها ناراحتند چون مخالف تغییر ساعت بازی بودم
وی با بیان اینکه می دانم ناراحتی مسئولان باشگاه استقلال تهران از چیست، گفت: استقلالی ها هفته گذشته می‌خواستند بازی با استقلال اهواز را یک ساعت عقب بیاندازند ولی من در سازمان لیگ با این موضوع مخالفت کردم چون هفته قبل از آن پرسپولیس در همان ساعت در اهواز به میدان رفته بود. باید با تیم ها به صورت مساوی برخورد شود. اگر همه تیم ها در اهواز در یک ساعت مشخص به میدان بروند، من حرفی ندارم.

مزایده واگذاری باشگاه های پرسپولیس و استقلال

انگار استقلالی‌ها اینجا زندگی نمی‌کنند
عضو هیات رئیسه سازمان لیگ با اشاره به انتقاد مسئولان استقلال از وی به خاطر صحبت درباره داوری های لیگ و حمایت از پرسپولیس اذعان کرد: حرف من فقط مربوط به داوری پرسپولیس با ذوب آهن بود چون داوری، پرسپولیس را بازنده کرد. شاهد من برای این موضوع این بود که داور در بازی استقلال تهران با استقلال اهواز یک صحنه مشابه با صحنه خطای بازی پرسپولیس را خطا نگرفت، ولی متاسفانه مسئولان استقلال بلافاصله علیه من بیانیه دادند، بعد اعلام می کنند من حق حرف زدن به عنوان یک شخص حقیقی و حقوقی را هم ندارم. این قوانین دیگر از کجا می آید؟ مثل اینکه استقلالی ها اینجا زندگی نمی کنند و قوانین را نمی دانند.

افشارزاده  پشت سرم حرف زده و باید حلالش کنم
عضو هیات رئیسه سازمان لیگ تصریح کرد: آقای افشارزاده از من شکایت می کند. اشکالی ندارد ولی او پشت سرم حرف هایی زده که باید حلالش کنم. من مثل او نیستم که بخواهم دست به شکایت بزنم.

شکایت کنید؛ چه کسی را تهدید می‌کنید؟
وی افزود: آقای افشارزاده! برو شکایت کن. چه کسی را تهدید می کنی؟ من یک عمر در پرسپولیس با مدیران استقلال مثل اولیایی، فتح‌الله‌زاده، آقامحمدی و ایروانی که بزرگان عرصه سیاست و اجرا بودند، در ارتباط بودم و بارها برای هم کری خواندیم و از هم انتقاد کردیم ولی هیچ وقت کار به این حرف ها نکشید که بخواهیم از هم شکایت کنیم.

وزیر هم حرف‌های مرا زد
عابدینی خاطرنشان کرد: من یک انتقاد به داوری کردم که حتی وزیر ورزش و معاون وی هم همان حرف‌ها را زدند. کاش استقلال هم همان موقع یک بیانیه می‌داد و اعلام می کرد که داور در بازی در مقابل استقلال اهواز اشتباه کرده و در یکی دو صحنه به نفع ما سوت زده است همانطور که داوران ۱۰ بار به ضرر ما سوت زده اند. مگر همان موقع که داوری ها علیه استقلال بود من به نفع این تیم صحبت نکردم؟ مسئولان استقلال بروند روزنامه های دو سال پیش را بخوانند و متوجه شوند که من آن موقع چقدر از این تیم حمایت کردم.

من پیر و هوادار پرسپولیسم و نتوانستم سکوت کنم
مدیرعامل پیشین پرسپولیس اضافه کرد: بعد از بازی با ذوب آهن احساس کردم بساطی در پرسپولیس ایجاد شده که درست نیست. همه در مدیریت باشگاه برای داوری سکوت کردند ولی من به عنوان پیر و هوادار پرسپولیس نمی توانم سکوت کنم و حرفم را زدم. این فقط حرف من نبود. وزیر ورزش هم این را احساس کرد و محکم در اینباره حرف زد.

استقلالی‌ها روی سایت رسمی به من اهانت کردند
عضو هیات رئیسه سازمان لیگ با اشاره به بیانیه‌های باشگاه استقلال علیه وی که روی سایت این باشگاه قرار گرفته است، اظهار کرد: استقلالی ها در سایت رسمی خود به من فحش دادند. من که سایت رسمی ندارم ولی هیچ اهانتی هم به آنها نکردم. حرف من این بود که شما (افشارزاده) می توانی دستور بدهی.

وزارت ورزش اسدی را به کفاشیان پیشنهاد کرد
وی اضافه کرد: من اسدی (دبیرکل فدراسیون) را می شناسم. او آدم توصیه‌پذیری نیست ولی نباید همه مشکلات داوری را گردن کفاشیان انداخت. اسدی را وزارت ورزش به فدراسیون فوتبال پیشنهاد کرد و کفاشیان هم او را پذیرفت.

اسدی رئیس دپارتمان داوری را عوض کرد
عابدینی تاکید کرد: دپارتمان داوری زیر نظر اسدی کار می کند. تغییر در این دپارتمان با نظر اسدی صورت گرفت و وی اعلام کرد که نمی تواند با رئیس قبلی دپارتمان کار کند و برای همین یک فرد دیگر (مسعود عنایت) را معرفی کرد و کفاشیان هم با این تغییر موافقت کرد. اینها واقعیت هایی است که رخ داده و استقلالی ها نمی توانند بگویند چنین چیزی نیست.

نگویند سازمان لیگ به داوران خط می‌دهد
عضو هیات رئیسه سازمان لیگ یادآور شد: ارتباط اسدی با وزارت ورزش خوب است. من نمی گویم وزارت ورزش به اسدی برای داوری ها توصیه کرده است. حرف من این است که اشتباهات داوری به نفع استقلال وجود داشته ولی استقلالی ها دیگر نگویند که ما در سازمان لیگ به داوران خط می‌دهیم.

از همه باشگاه‌ها دفاع می‌کنم
وی تصریح کرد: جالب است که عنوان می کنند عابدینی در سازمان لیگ با تغییر زمان بازی استقلال مخالفت کرده است و اینطوری من را دشمن استقلال معرفی می کنند ولی من در سازمان لیگ وظیفه دارم از حقوق تمام باشگاه ها دفاع کنم. برای ما در سازمان لیگ هیچ باشگاهی با همدیگر فرقی ندارد.

مصوبه جدید مغایر با قوانین فیفا و AFC است
عابدینی در بخش پایانی صحبت هایش درباره مصوبه دولت مبنی بر فرهنگی بودن دو باشگاه استقلال و پرسپولیس و توقف خصوصی‌سازی این دو باشگاه اظهار کرد: وقتی عنوان می کنند که این دو باشگاه فرهنگی شده اند در واقع زیرمجموعه غیرانتفاعی می روند. غیرانتفاعی ها هم نمی توانند حرفه‌ای تیم‌داری کنند، در حالی که لیگ ما حرفه ای است و قطعا کنفدراسیون فوتبال آسیا و فیفا از این موضوع که مغایر قوانین آنهاست ایراد خواهند گرفت.

مرجع : مهر
کد مطلب : ۵۵۸۰۶
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما

کلام امیر
لَا غِنَى كَالْعَقْلِ، وَ لَا فَقْرَ كَالْجَهْلِ، وَ لَا مِيرَاثَ كَالْأَدَبِ، وَ لَا ظَهِيرَ كَالْمُشَاوَرَةِ.

امام(عليه السلام) فرمود: هيچ ثروتى چون عقل، و هيچ فقرى چون نادانى نيست. هيچ ارثى چون ادب، و هيچ پشتيبانى چون مشورت نيست.