۰

دولت در ایجاد ثبات و آرامش موفق بوده است

تاریخ انتشار
پنجشنبه ۵ شهريور ۱۳۹۴ ساعت ۱۶:۳۹
آیت‌الله «اسدالله ایمانی» صبح امروز(پنج‌شنبه ۵ شهریورماه) در دیدار با «علی طیب‌نیا»، وزیر امور اقتصادی و دارایی، با اشاره به دیدار اعضای هیئت دولت با مقام معظم رهبری، آن جلسه را بسیار مطلوب و صمیمی ارزیابی و خاطرنشان کرد: تاکنون ندیده بودم که حضرت آقا با هیئت دولت اینقدر شاد و صمیمانه دیدار و گفت‌وگو داشته باشند.

ایمانی شیوه‌ی مواجهه مقام معظم رهبری با اعضای هیئت دولت در جلسه دیروز(چهارشنبه چهارم شهریورماه) را نشان‌دهنده رضایت خاطر رهبری از اقدامات دولت ارزیابی و تصریح کرد که رضایت مقام معظم رهبری برآیند و انعکاس افکار و اندیشه‌های مردم و رضایت‌مندی جامعه بوده است.

وی با بیان این‌که مقام معظم رهبری از مسائل مختلف به‌ویژه از ثبات و آرامش ایجاد شده در جامعه تقدیر داشتند، گفت: این یک عامل مثبت برای دولت تدبیر و امید محسوب می‌شود.

آیت‌الله ایمانی هم‌چنین با یادآوری نکاتی که وزیر امور اقتصادی و دارایی در زمان تصدی این پست عنوان کرده بود، گفت: اعتقادمان بر این است که تلاش‌های ظاهری نیازمند حمایت‌های باطنی است و این زمانی حادث می‌شود که رابطه انسان با خداوند پاک و صمیمی و براساس اخلاص باشد. احساس کردم حضور شما در این مسئولیت با این دید و تفکر، به علت رابطه‌ای هست که بین شما و جهان آفرینش و خالق و سازنده عالم وجود دارد و حمایت‌های لازم را از سوی خداوند دارد.

امام جمعه‌ی شیراز گفت: آنان که ۴ سال قبل شرایط ۴ سال قبل را دیده بودند و امروز این آرامش را در مردم احساس می‌کنند، می‌دانند که چه تلاشی انجام شده است، اگرچه گرانی مهار نشده در زندگی مردم، نشانه‌های گرانی دیده می‌شود، اما آرامش، امنیت، اعتماد و امید به آینده در جامعه ایجاد شده و در دل مردم جای گرفته است، امیدواریم که بتوانید این راه را دنبال و تعقیب کنید.

وی با بیان این‌که مسیری پرفراز و نشیب در مقابل دولت قرار دارد و آنان که به دولت نزدیک هستند از این مشکلات آگاهی دارند، گفت: اکنون جامعه از نقطه التهاب و جوش به نقطه آرام رسیده، این ‌ارزشمند و کاری مثبت است، ما هم با تمام وجود در خدمت شما هستیم.

آیت‌الله ایمانی با اشاره به شیطنت‌های رسانه‌ای که در فضای مجازی طی روزهای گذشته انجام شد، گفت: موجی ایجاد و گرانی مصنوعی را فراهم کردند که به‌حمدالله زود مهار شد و فضای آرامش و امنیت به جامعه بازگردانده شد.

وی تصریح کرد: آنچه نیاز داریم انسجام داخل است، نمی‌دانیم دشمن در چه اندیشه‌ای است، باید درون نظام و کشور را از تفرقه و از دو قطبی شدن به هر شکل نگه‌داریم، باید با همدلی و همزبانی مسائل را تعقیب و دنبال کنیم.

ایمانی هم‌چنین با اشاره به وضعیت استان، گفت: امسال وضعیت استان فارس از نظر خشکسالی و درآمدها و کسادی بدتر از سال‌های گذشته بوده است.

وی تصریح کرد: در برخی نقاط کسبه و کشاورزانی که خود پرداخت کننده زکات بودند، امروز متقاضی زکات شده‌اند و این عمدتاً به‌خاطر مشکلات خشکسالی است، آب‌ها به‌علت برداشت‌های بی‌رویه، افت منابع داشته و دشت‌های بسیاری از نقطه قرمز عبور کرده و در برخی نقاط هم در حد نقطه قرمز است.

ایمانی با بیان این‌که امروز کشاورزان به‌سختی کار و تلاش می‌کنند، گفت: دوستان در سازمان‌های آب و جهاد کشاورزی در گذشته دیر به مسائل توجه کردند، ما سختی کشیدیم و خیلی از سرمایه‌های استان به تاراج رفت، ما تشویق کردیم که تولید کننده اول گندم باشیم، اما این تشویق به برداشت آب از عمق ۳۰۰ یا ۴۰۰ متری زمین منجر شد.

امام جمعه شیراز هم‌چنین با قدردانی از استاندار فارس، وی را از بدو ورود همکار و همراه در مسیر آرام‌کننده جامعه معرفی و خاطرنشان کرد: من از مجموعه اقتصاد و دارایی استان فارس هم تقدیر و تشکر دارم.
مرجع : ایسنا
کد مطلب : ۵۵۹۰۵
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما

کلام امیر
لَا غِنَى كَالْعَقْلِ، وَ لَا فَقْرَ كَالْجَهْلِ، وَ لَا مِيرَاثَ كَالْأَدَبِ، وَ لَا ظَهِيرَ كَالْمُشَاوَرَةِ.

امام(عليه السلام) فرمود: هيچ ثروتى چون عقل، و هيچ فقرى چون نادانى نيست. هيچ ارثى چون ادب، و هيچ پشتيبانى چون مشورت نيست.