۰

کاهش آمار بیکاری در بین فرزندان شهدا و جانباز

تاریخ انتشار
يکشنبه ۸ شهريور ۱۳۹۴ ساعت ۱۸:۱۵
کاهش آمار بیکاری در بین فرزندان شهدا و جانباز
همایش تبیین نقش نخبگان و تشکل‌های شاهد و ایثارگر در دولت تدبیر و امید با حضور حجت‌الاسلام و المسلمین شهیدی نماینده ولی فقیه معاون رئیس جمهوری و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران و جمعی از نخبگان و فرهیختگان جامعه ایثارگری با عنوان طرح ملی مدیریت امروز (یکشنبه) در سالن شهید رسول‌زاده برگزار شد.

حجت‌الاسلام و المسلمین شهیدی ضمن گرامی‌داشت یاد و خاطره شهیدان رجایی و باهنر و هفته دولت نام‌گذاری این هفته را با این عنوان از بعد معنویت این شهدا برشمرد و آنان را الگویی برای دولت‌مردان نظام جمهوری اسلامی دانست.

وی افزود: شهیدان رجایی و باهنر قبل از داشتن سمت و مسئولیت در دستگاه دولت در نقش معلم و افرادی خودساخته بودند و در مسیر انقلاب با ساده‌زیستی گام برمی‌داشتند.

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران برنامه‌ریزی ۵ ساله بنیاد شهید و مسئله اشتغال فرزندان جامعه ایثارگر را یکی از دغدغه‌های اصلی این سازمان برشمرد و ادامه داد: ایجاد اشتغال برای این افراد تا جایی که امکان دارد باید درون نهادها و سازمان‌های مرتبط با بنیاد شهید صورت بگیرد، در حال حاضر آمار بیکاری فرزندان شهدا و جانبازان از ۶۷ هزار نفر به زیر ۵۰ هزار نفر رسیده است.

وی کمبود بودجه و امکاناتی که در اختیار این تشکل‌های دانش پژوه قرار دارد را از محدودیت‌های این مرکز برشمرد و گفت: حدود ۷۰ درصد اهداف بنیاد شهید در این زمینه به مرحله اجرا درآمده و درصد اهداف باقی‌مانده در انتظار تصویب و فراهم شدن بودجه مورد نظر است.

حجت‌الاسلام و المسلمین شهیدی تصریح کرد: بیمه جانبازان و ایثارگران مستلزم تصویب بودجه و کم کاری سایر نهادهای مرتبط است و مواردی را که سایر بیمه‌ها و بیمارستان‌ها متقبل نمی‌شود از جانب صندوق سلامت مورد حمایت قرار خواهند گرفت. هزینه‌های درمانی افراد مورد نظر نیز از طریق این صندوق تامین خواهد شد.

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران در ادامه گفت: طبق بررسی‌های انجام شده حدود ۸۰ درصد از جامعه ایثارگری از خدمات درمانی رسیدگی های پزشکی بنیاد شهید اعلام رضایت کرده‌اند.

وی اضافه کرد: ۱۷۰ هزار دانشجو و ۸ هزار نخبه از جامعه ایثارگری زیر نظر بنیاد شهید و سازمان های مرتبط مشغول به تحصیل و فعالیت هستند.

حجت‌الاسلام و المسلمین شهیدی تصریح کرد: از مجموع ۲۰۰ تشکل فعال در جامعه ایثارگری ۱۳۰ مرکز در سایر استان‌ها و مابقی در شهر تهران فعالیت می‌کنند و افراد فعال در این تشکل‌ها از فرزندان ایثارگر و شاهد هستند.

مرجع : باشگاه خبرنگاران
کد مطلب : ۵۶۲۶۱
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما

کلام امیر
لَا غِنَى كَالْعَقْلِ، وَ لَا فَقْرَ كَالْجَهْلِ، وَ لَا مِيرَاثَ كَالْأَدَبِ، وَ لَا ظَهِيرَ كَالْمُشَاوَرَةِ.

امام(عليه السلام) فرمود: هيچ ثروتى چون عقل، و هيچ فقرى چون نادانى نيست. هيچ ارثى چون ادب، و هيچ پشتيبانى چون مشورت نيست.