۰

درخواست ۲سناتور برای دیدار با لاریجانی

تاریخ انتشار
دوشنبه ۹ شهريور ۱۳۹۴ ساعت ۱۵:۰۳
حسین شیخ‌الاسلام مشاور امور بین‌الملل رئیس مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگویی رادیویی با رادیو گفت وگو با اشاره به دستاوردهای سفر رئیس مجلس به نیویورک و حضور در در چهارمین اجلاس رؤسای مجالس جهان، گفت: اجلاسی که هر ۵ سال یک بار در حوزه هماهنگی تشکیل می‌شود، با سابقه‌ترین سازمان بین‌المللی است که با همکاری سازمان ملل سعی دارد هماهنگی‌هایی در جهت تحقق دموکراسی به منظور نیازهای کشورها ایجاد کند.

وی به حساسیت‌های امروزِ منطقه متحدِ خاورمیانه اشاره کرد و افزود: حضور لاریجانی در این اجلاس بعد از توافق هسته‌ای و با عنایت به مبارزه با تروریسم و تشویق به مردمسالاری در منطقه فرصتی است به منظور ایجاد صلح و توسعه پایدار تا زمینه و چارچوب‌هایی را مهیا سازد که ثمرات خوش همکاری ملت‌ها نشان داده شود.

مشاور امور بین‌الملل رئیس مجلس در ادامه، اظهار داشت: دموکراسی در دست صلح و توسعه پایدار در صحنه بین‌المللی این کنفرانس مطرح می‌شود و روی روابط دوجانبه کشورها مؤثر است؛ ما در این رابطه کشورها را اولویت‌بندی و حدود ۲۰ کشور را انتخاب کرده‌ایم.

شیخ‌الاسلام ادامه داد: «رئیس مجلس طی ۴ سال نمی‌تواند با بسیاری از کشورها دیدار کند؛ بنابراین ۲۰ کشور را اولویت‌بندی کرده‌ایم و امیدواریم بتوانیم با آن‌ها ملاقات کنیم.

وی کشورهای همسایه و اسلامی را اولویت این دیدارها دانست و در این راستا به دیدارهای دوجانبه با کشورهای عراق، سوریه و کشورهای آمریکای جنوبی اشاره کرد.

مشاور امور بین‌الملل رئیس مجلس عدم ارائه ویزا به هیئت روسیه را نشان از اقدامی غیراخلاقی از سوی ایالات متحده دانست و افزود: «آمریکا برخلاف تعهداتی که نسبت به سازمان ملل دارد تا با همه کشورها یکسان برخورد کند، با قلدری و زورگویی برخی کشورها را از این حق محروم می‌کنند.

شیخ‌الاسلام در پاسخ به پرسشی مبنی بر دیدار با هیئت عربستانی، گفت: عربستان دارای مجلس نبوده و فرمایشی است. ممکن است به عنوان یک عمل حسن نیتی با آن‌ها ملاقات کنیم؛ ولی اگر گفت‌وگویی حاصل شود به منظور ارائه تذکر می‌باشد.

وی همچنین درباره انتشار خبری مبنی بر دیدار دو سناتور آمریکایی با لاریجانی، گفت: صحبت‌هایی بوده ولی هنوز هیچ چیز قطعی نشده؛ از طرف آمریکا درخواست شده و اینکه موضوع اجرایی شدن آن چه خواهد شد، برای سفارت ما در نیویورک نیز قطعی نبود.

چهارمین دور اجلاس رؤسای مجلس عضو اتحادیه بین‌المجالس جهان از نهم تا یازدهم شهریور با حضور ۱۳۳ کشور با موضوع «صلح، دموکراسی و توسعه از نگاه مجلس» در مقر اصلی سازمان ملل در نیویورک برگزار می‌شود.
مرجع : تسنیم
کد مطلب : ۵۶۳۵۹
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما

کلام امیر
لَا غِنَى كَالْعَقْلِ، وَ لَا فَقْرَ كَالْجَهْلِ، وَ لَا مِيرَاثَ كَالْأَدَبِ، وَ لَا ظَهِيرَ كَالْمُشَاوَرَةِ.

امام(عليه السلام) فرمود: هيچ ثروتى چون عقل، و هيچ فقرى چون نادانى نيست. هيچ ارثى چون ادب، و هيچ پشتيبانى چون مشورت نيست.