۰

ارائه وام با سود بانکی بالا خدمت به مردم نیست

تاریخ انتشار
سه شنبه ۱۰ شهريور ۱۳۹۴ ساعت ۲۰:۲۰
ارائه وام با سود بانکی بالا خدمت به مردم نیست
آیت الله علوی گرگانی در دیدار مدیر و کارمندان موسسه مالی و اعتباری کوثر قم با بیان اینکه دادن وام‌هایی با سود بالا کمک به مردم نیست بلکه مشکلات بسیاری را برای مردم ایجاد می‌کند گفت: دیرکرد و سود بالای بانکی باید از نظام بانکی برداشته شود و مطمئن باشید که بانک‌ها بدون این دو نیز می‌توانند به فعالیت خود ادامه دهند و در کار خود موفق‌تر نیز خواهند شد.
 
وی در ادامه با اشاره به روایتی از امام علی(ع) اظهار داشتند: امام علی(ع) فرمودند که بر شما باد که نظرات خود را بر یکدیگر رد و بدل کنید و با یکدیگر مانند یک انسان واحد باشید و جامعه‌ای موفق است که خود را مانند اعضای بدن بداند و بدی دیگران را بدی خود و خوبی دیگران را خوبی خود بداند و آنچه را برای خود می‌خواهد برای دیگران نیز بخواهد.
 
آیت الله علوی گرگانی افزود:متأسفانه برخی در جامعه ما بر عکس عمل می‌کنند و بسیاری از چیزها را برای خود می‌خواهند و برای دیگران ارزشی قائل نیستند.
 
این مرجع تقلید شیعیان با بیان اینکه خداوند فرموده است که بنده‌های من باید دو اصل را رعایت کنند تا من نیز آنها را یاری کنم گفت: اصل اولی که باید رعایت کنیم تقوی است و اگر ما حق هر چیزی را ادا کنیم و در کار خود پاکی و صداقت داشته باشیم کارهای ما ارزش بیشتری خواهد یافت.
 
وی افزود:اصل دوم را نیکوکاری و خدمت به مردم است و اگر این دو اصل را در کنار هم داشته باشیم خداوند همراه ما خواهد بود.
مرجع : باشگاه خبرنگاران
کد مطلب : ۵۶۵۱۸
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما

کلام امیر
لَا غِنَى كَالْعَقْلِ، وَ لَا فَقْرَ كَالْجَهْلِ، وَ لَا مِيرَاثَ كَالْأَدَبِ، وَ لَا ظَهِيرَ كَالْمُشَاوَرَةِ.

امام(عليه السلام) فرمود: هيچ ثروتى چون عقل، و هيچ فقرى چون نادانى نيست. هيچ ارثى چون ادب، و هيچ پشتيبانى چون مشورت نيست.