۰

کری: رد توافق هسته‌ای ایران برابر است با آغاز رقابت‌های تسلیحاتی در منطقه

تاریخ انتشار
چهارشنبه ۱۱ شهريور ۱۳۹۴ ساعت ۲۱:۳۰
به گزارش "ام اس ان بی سی"، جان کری، وزیر خارجه آمریکا در مصاحبه با شبکه "مورنینگ جو" اعلام کرد رد توافق هسته‌ای ایران به وسیله کنگره شرایط را برای آغاز رقابت تسلیحاتی میان کشورهای منطقه فراهم می‌کند.
وی سوالات مجری این برنامه را اینگونه پاسخ داد:

مجری برنامه با اشاره به نگرانی قانونگذاران آمریکا از تحریک دیگر کشورهای منطقه برای دستیابی به سلاح هسته‌ای درپی توافق ایران و ۶ کشور جهان، از وی پرسید: چه چیزی به شما اطمینان می‌دهد کشورهایی مانند ترکیه، مصر یا عربستان سعودی در رقابت تسلیحاتی درگیر نمی شوند؟

"کری" در پاسخ گفت: سریع ترین راهی که باعث می‌شود این کشورها وارد رقابت تسلیحاتی شوند، شکست این توافق است. حتی پیش از دستیابی به این توافق، ایران موضع خود را مشخص کرده است و تنها کاری که برای کُند کردن روند هسته ای شدن ایران می‌توان انجام داد پذیرش این توافق است. درصورتیکه بازرسی‌های مکرر از فعالیت‌های هسته ای ایران تحت قوانین بین المللی وجود نداشته باشد، دیگر کشورها با الگو پذیری از آزادی ایران برای رسیدن به هدفش، ترغیب به رقابت تسلیحاتی خواهند شد. من تاکید می‌کنم اگر این توافق وجود نداشته باشد ما هرگز در جریان فعالیت‌های ایران قرار نمی‌گیریم و این زمینه را برای رقابت تسلیحاتی ایجاد می‌کند. بجز یک کشور، بیش از صد کشور از توافق هسته ای ایران و پنج بعلاوه یک حمایت کرده‌اند.
مرجع : باشگاه خبرنگاران
کد مطلب : ۵۶۶۳۷
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما

کلام امیر
لَا غِنَى كَالْعَقْلِ، وَ لَا فَقْرَ كَالْجَهْلِ، وَ لَا مِيرَاثَ كَالْأَدَبِ، وَ لَا ظَهِيرَ كَالْمُشَاوَرَةِ.

امام(عليه السلام) فرمود: هيچ ثروتى چون عقل، و هيچ فقرى چون نادانى نيست. هيچ ارثى چون ادب، و هيچ پشتيبانى چون مشورت نيست.