۰

تمام تحرکات در مرز‌ها و خارج از آن را به‌دقت رصد می‌کنیم

تاریخ انتشار
پنجشنبه ۱۲ شهريور ۱۳۹۴ ساعت ۱۸:۵۹
تمام تحرکات در مرز‌ها و خارج از آن را به‌دقت رصد می‌کنیم
امیر سرتیپ احمدرضا پوردستان ظهر امروز در یادواره ۳۶۰ شهید ارتش ‌شرق استان لرستان اظهار داشت: تمامی نیروهای مسلح از قدرت و کفایت رزمی بسیار بالایی برای پاسخگویی به تهدیدات برخوردار هستند و جای هیچ‌گونه نگرانی نیست.

فرمانده نیروی زمینی ارتش با اشاره به اینکه امروز ‌ عزت، اقتدار، صلابت و توانمندی نظام جمهوری اسلامی به برکت خون‌های پاک شهیدان است، افزود: اگر مسئولان ما باقدرت در مجامع بین‌المللی حرف حق جمهوری اسلامی ایران را می‌زنند به برکت این خون‌های پاک است.

وی افزود: در جنگ تحمیلی شرق و غرب عالم در کنار یکدیگر مقابل ایران می‌جنگیدند، اما حتی یک وجب از خاک کشور جدا نشد که این مهم به برکت رشادت، فداکاری و دلاورمردی رزمندگان اسلام و در خط مقدم شهدای ایران اسلامی بوده است.

فرمانده نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران بابیان اینکه جنگ تحمیلی یک نبرد ویژه بود، اظهار داشت: این نبرد ریشه در قیام تاریخی اباعبدالله الحسین (ع) داشت. همان فرهنگی که در حادثه عاشورا بود؛ در جنگ هشت‌ساله ما دیده می‌شود و رزمندگان ما درس گرفته امامی بودند که یکه و تنها مقابل دشمن می‌ایستاد.

وی با اشاره به برخی از ویژگی‌های جنگ تحمیلی خاطرنشان کرد: ما در جنگ تحمیلی نه برای تصرف خاک، از بین بردن لشکر دشمن و یا قدرت‌نمایی، بلکه برای حفظ اعتقادات و باورهایمان برای حفظ قرآن و نوامیس خود می‌جنگیدیم و رزمندگان ما در جنگ تحمیلی با بصیرت کامل وارد شدند.

امیر پوردستان با اشاره به اینکه رزمندگان اسلام در این جنگ برای پیروزی از هر وسیله‌ای استفاده نکردند، بیان کرد: لشکریان عراق وقتی حمله می‌کردند به هیچ‌چیز رحم نمی‌کردند اما ما برای پیروزی از هر وسیله‌ای استفاده نکردیم.

فرمانده نیروی زمینی ارتش ‌ افزود: ما در این جنگ به‌تنهایی با دنیا می‌جنگیدیم. در جنگ تحمیلی همه ابرقدرت‌ها آمدند و در کنار همدیگر قرار گرفتند و همدیگر را حمایت کردند، یعنی هم گلوله‌های شرقی و هم گلوله‌های غربی، کشور را هدف قرار داده بود اما رشادت و فداکاری رزمندگان ما سبب شد بتوانیم به پیروزی برسیم.

وی در ادامه سخنانش با اشاره به آمادگی کامل نیروهای مسلح کشور گفت: فرزندان ملت ایران در نیروهای مسلح، به‌دقت تحرکات مرزها و خارج از آن را رصد می‌کنند و متناسب با تحلیل‌ها ظرفیت‌های متناسب برای مقابله ایجاد می‌شود.
مرجع : تسنیم
کد مطلب : ۵۶۷۲۰
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما

کلام امیر
لَا غِنَى كَالْعَقْلِ، وَ لَا فَقْرَ كَالْجَهْلِ، وَ لَا مِيرَاثَ كَالْأَدَبِ، وَ لَا ظَهِيرَ كَالْمُشَاوَرَةِ.

امام(عليه السلام) فرمود: هيچ ثروتى چون عقل، و هيچ فقرى چون نادانى نيست. هيچ ارثى چون ادب، و هيچ پشتيبانى چون مشورت نيست.