۰

انتقاد از ساخت مسکن مهر بدون درمانگاه

تاریخ انتشار
جمعه ۱۳ شهريور ۱۳۹۴ ساعت ۱۳:۳۵
دکتر سید حسن هاشمی در مراسم تجلیل از بهورزان و مربیان نمونه کشوری، با اشاره به اینکه تغییر در نگاه مسئولان و مردم در حوزه پیشگیری بسیار مشکل است خاطر نشان کرد: هزینه کردن بیش از ۱۲۰ هزار میلیارد تومان در مسکن مهر بدون ساخت درمانگاه و یا حتی یک تخت بستری و ساخت جاده های متعدد بدون در نظر گرفتن یک پایگاه اورژانس تنها بخشی از مشکلاتی است که در این زمینه با آن روبرو هستیم.

وی با اشاره به اینکه در کنار هر اقدام اقتصادی باید یک اقدام اجتماعی نیز در نظر گرفته شود تصریح کرد: شوراهای امنیت و سلامت غذا که در مراکز استانها تشکیل می شود باید توجه داشته باشند در کنار هر طرحی که ساخته و یا از طریق رسانه های گروهی کالایی تبلیغ می شود باید در درجه اول به سلامت مردم توجه شود.

وزیر بهداشت با ابراز خرسندی از انتقال مدل خدمات بهورزان به مناطق شهری خاطر نشان کرد: در این طرح با الگو برداری از خدمات بهورزان، کارشناسان مراقب سلامت خدمات را به جمعیت زیر پوشش با اولویت قرار دادن موضوع پیشگیری ارائه می دهند.

هاشمی خاطر نشان کرد: پزشکان نگرش درمانی دارند و این در حالی است که بهورزان در مناطق روستایی و مراقبین بهداشتی در شهرها ،در راستای پیشگیری فعالیت می کنند و در عین حال نیرویی هستند که با قرار گرفتن در متن جامعه می توانند فرهنگ سلامتی مردم را نیز تغییر دهند.

وی افزود: اگر در این برنامه موفق شویم به طور حتم کار ارزنده ای در پیشگیری از بیماری های غیر واگیر و جلوگیری از مرگ های زودرس اتفاق خواهد افتاد.

وزیر بهداشت با تاکید بر شناسایی و دریافت آمار دقیق از افراد مبتلا به بیماری های غیر واگیر اظهار داشت: در حال حاضر ما تنها در مناطق روستایی از میزان ابتلا به این دسته از بیماری ها اطلاع دقیق داریم که امیدوارم با اجرای این سیستم در مناطق شهری نیز بتوانیم اطلاعات صحیح را داشته باشیم.

وی با اشاره به تغییر سبک زندگی و بروز بیماری های نوپدید اظهار داشت: پیشگیری از بروز بیماریها و تغییر در نگرش و سبک زندگی مردم کار بسیار سختی است و در این راه تقریبا تنها هستیم.

هاشمی با تقدیر از تلاش بهورزان خاطر نشان کرد: بهورزان در واقع کار بنیادی را در راستای تغییر رفتار مردم انجام می دهند و در واقع نقش یک معلم را ایفا می کنند.

وی با قدردانی از توجه ویژه مقام معظم رهبری و دولت تدبیر و امید به مقوله سلامت اظهار داشت: این توجه که در نوع خود کم نظیر بود موجب شد که خدمات درمانی و بهداشتی به مردم گسترش یابد.
مرجع : مهر
کد مطلب : ۵۶۷۷۸
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما

کلام امیر
لَا غِنَى كَالْعَقْلِ، وَ لَا فَقْرَ كَالْجَهْلِ، وَ لَا مِيرَاثَ كَالْأَدَبِ، وَ لَا ظَهِيرَ كَالْمُشَاوَرَةِ.

امام(عليه السلام) فرمود: هيچ ثروتى چون عقل، و هيچ فقرى چون نادانى نيست. هيچ ارثى چون ادب، و هيچ پشتيبانى چون مشورت نيست.