۰

شایعه‌های مجازی قتل و ربودن کودکان در سنندج

تاریخ انتشار
شنبه ۱۴ شهريور ۱۳۹۴ ساعت ۱۱:۲۳
قتل و ربودن کودکان در سنندج شایعه‌سازی در فضای مجازی است و عاملان آن تحت تعقیب پلیس هستند. سرهنگ «آژنگ» جانشین فرماندهی انتظامی استان کردستان در ارتباط با شایعه ربودن و کشتن کودکان در سنندج که در فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی به شیوه گسترده‌ای پخش و منتشر شده است، گفت: چنین موضوعی به هیچ وجه واقعیت ندارد و این اقدام که در شبکه‌های اجتماعی و فضای مجازی منتشر شده در راستای نا امن کردن منطقه و جلوگیری از توسعه استان صورت می‌گیرد. سرهنگ آژنگ افزود: افراد و عده‌ای نااهل و دشمن مردم و نظام قصد دارند با این اقدامات زمینه نگرانی را در جامعه ایجاد کنند و آسایش استان را با خدشه و مشکل روبه‌رو کنند که سعی می‌شود از طریق نهادهای مرتبط شناسایی و بشدت با آنان برخورد شود و در این راستا نیز اقدامات لازم صورت گرفته است.
وی تصریح کرد: مردم استان نگران نباشند و به سایت‌ها و شبکه‌های مجازی غیر مجاز اعتماد نکنند چنانچه چنین موردی صحت داشت از طریق مراجع و نهادهای مرتبط به مردم اطلاع‌رسانی می‌شد و از طریق رسانه‌های استان به مردم آگاه‌سازی لازم صورت می‌گرفت. همچنین چند روز پیش معاون سیاسی و امنیتی استاندار کردستان در گفت‌و‌گو با رسانه‌های استان این شایعه را تکذیب کرد و طی سخنانی اظهار داشت: شایعات منتشر شده در خصوص کودک ربایی بشدت تکذیب می‌شود و به کسانی که به دنبال القای نا‌امنی در استان هستند هشدار داده می‌شود. علیرضا آشناگر افزود: این‌گونه شایعات با هدف القای ناامنی در میان مردم و تشویش اذهان عمومی از سوی دشمنان انجام می‌شود و به هیچ عنوان صحت ندارد و حتی یک مورد کودک ربایی نیز اتفاق نیفتاده است و با پیگیری‌های انجام شده دو نفر از کسانی که در این راستا شایعه پراکنی کرده‌اند دستگیر و برای آنان پرونده تشکیل شده است.
آشناگر گفت: کودک ربایی، مسأله‌ای نیست که بتوان آن را پنهان کرد ولی متأسفانه افرادی آگاهانه یا نا‌آگاهانه به شایعات دامن می‌زنند و به دنبال ملتهب کردن جامعه هستند.
مرجع : ایران
کد مطلب : ۵۶۸۷۱
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما

کلام امیر
لَا غِنَى كَالْعَقْلِ، وَ لَا فَقْرَ كَالْجَهْلِ، وَ لَا مِيرَاثَ كَالْأَدَبِ، وَ لَا ظَهِيرَ كَالْمُشَاوَرَةِ.

امام(عليه السلام) فرمود: هيچ ثروتى چون عقل، و هيچ فقرى چون نادانى نيست. هيچ ارثى چون ادب، و هيچ پشتيبانى چون مشورت نيست.