۱

دستور بازنویسی رژیم تجاری ایران

تاریخ انتشار
دوشنبه ۱۶ شهريور ۱۳۹۴ ساعت ۱۴:۰۶
دستور بازنویسی رژیم تجاری ایران
ولی‌اله افخمی راد در گفتگو با خبرنگار مهر از تشکیل تیمی «حقوقی- اقتصادی» برای بازنویسی رژیم تجاری ایران خبرداد و گفت: به نظر می رسد با توجه به فضای مساعد بین‌المللی و عزم دولت برای الحاق ایران به سازمان جهانی تجارت، بتوانیم ظرف ۴ سال آینده به این سازمان ملحق شویم اما به هرحال باید اصلاحاتی را نیز پیش از ورود به این سازمان در اقتصاد و تجارت خود صورت دهیم که مورد پذیرش اعضای سازمان جهانی تجارت است.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت افزود: بر این اساس به دستور وزیر صنعت، معدن و تجارت تیمی متشکل از افراد اقتصاددان، حقوقدان و کارشناسان تجارت بین الملل تشکیل شده است تا گزارش رژیم تجاری ایران را به روز رسانی کرده و به نوعی براساس شرایط امروز، بازنویسی کنند.

وی تصریح کرد: مجموعه سیاست‌ها و تدابیر دولت نشان می دهد کاملا برای الحاق به سازمان جهانی تجارت برنامه دارد و با جدیت کار را دنبال می‌کند، چراکه بر این باور است که الحاق به سازمان جهانی تجارت و رفتن به سمت تجارت با تمامی کشورهای دنیا در چارچوب قواعد بین المللی، برای اقتصاد ایران یک الزام است.

به گفته افخمی راد، دولت در الحاق ایران به سازمان جهانی تجارت کاملا جدی است و همانطور که وزیر صنعت، معدن و تجارت هم تاکید دارد باید اقتصاد ایران را به سمتی پیش بریم که در فضای رقابتی بتواند با سایر کشورهای دنیا رقابت کند.
کد مطلب : ۵۷۱۱۱
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما

کلام امیر
لَا غِنَى كَالْعَقْلِ، وَ لَا فَقْرَ كَالْجَهْلِ، وَ لَا مِيرَاثَ كَالْأَدَبِ، وَ لَا ظَهِيرَ كَالْمُشَاوَرَةِ.

امام(عليه السلام) فرمود: هيچ ثروتى چون عقل، و هيچ فقرى چون نادانى نيست. هيچ ارثى چون ادب، و هيچ پشتيبانى چون مشورت نيست.