۰

کلینتون از توافق هسته ای ایران حمایت کرد

تاریخ انتشار
دوشنبه ۱۶ شهريور ۱۳۹۴ ساعت ۱۷:۲۴
سایت خبری "جی پی آپدیت" در گزارشی به سخنان روز یکشنبه هیلاری کلینتون در راستای حمایت از توافق هسته ای ایران پرداخت نوشت: این نامزد  دموکرات برای انتخابات ریاست جمهوری آمریکا، در روز یکشنبه از توافق هسته ای که اوباما با ایران امضا کرد، حمایت کرد و آن را دستاوردی بزرگ برای مقابله برای تولید بمب اتم ایران دانست.
 
این سایت خبری نوشت: هیلاری کلینتون وزیر خارجه سابق آمریکا و نامزد پیشتاز دموکرات‌ها در انتخابات ریاست جمهوری 2016 میلادی، در سخنانی ادعا کرد: ایران در مسیر خود برای دستیابی به سلاح اتمی قرار داشت و راهبردی برای متوقف کردن ایران وجود نداشت.
 
کلینتون در ادامه گفت: ایران در قابلیت‌های خود برای توسعه بمب اتمی در زمان ریاست جمهوری جورج دبلیو بوش پیشرفت داشته است و ایرانی‌ها پیش از آنکه جورج دبلیو بوش رئیس جمهور شود، به چرخه سوخت هسته‌ای دست یافته بودند، و پیش از آنکه اوباما رئیس جمهور شود سانتریفیوژهایی را نصب و به بهره برداری رسانده بودند. و زمانی که من در کنگره بودم، همه تلاش‌ها را انجام دادیم تا تحریم‌هایی را از طریق کنگره علیه ایران اعمال کنیم. ولی این مساله نیاز به توجه جهانی داشت. ما باید همه را با خود همراه می کردیم.
 
اظهارات کلینتون در شرایطی است که دیک چنی معاون سابق رئیس جمهور آمریکا روز یکشنبه سخنانی در مخالفت با کلینتون بیان کرده است.
 
کلینتون از توافق هسته ای ایران حمایت کرد
 
چنی گفت: این دولت اوباما بود که به تهران اجازه داد سرعت غنی سازی اورانیوم و توسعه سانتریفیوژها را افزایش دهد. تعداد سانتریفیوژهای ایران تا سال 2009 میلادی و تحت نظارت اوباما، از صفر به 5 هزار دستگاه رسید.
 
مرجع : باشگاه خبرنگاران
کد مطلب : ۵۷۱۳۴
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما

کلام امیر
لَا غِنَى كَالْعَقْلِ، وَ لَا فَقْرَ كَالْجَهْلِ، وَ لَا مِيرَاثَ كَالْأَدَبِ، وَ لَا ظَهِيرَ كَالْمُشَاوَرَةِ.

امام(عليه السلام) فرمود: هيچ ثروتى چون عقل، و هيچ فقرى چون نادانى نيست. هيچ ارثى چون ادب، و هيچ پشتيبانى چون مشورت نيست.