۰

اظهارات وزیر ارتباطات در خصوص ناکارآمدی فیلترینگ هوشمند

تاریخ انتشار
سه شنبه ۱۷ شهريور ۱۳۹۴ ساعت ۱۴:۳۷
محمود واعظی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در حاشیه همایش رایانش ابری و تأثیر آن بر اکوسیستم پهن باند کشور در پاسخ به این سوال که ظاهراً دبیر کارگروه تعیین مصادیق محتوای مجرمانه معتقد است که همچنان فیلترینگ هوشمند به مفهوم واقعی پیاده سازی نشده است،اظهار کرد: مرجعی که باید این حکم را ارزیابی کنند ایشان نیستند، ایشان اطلاعات اشتباه منتقل کرده‌اند.

وی در خصوص اینکه سازمان‌های کشور تا چه اندازه آمادگی رفتن به سمت خدمات رایانش ابری را دارند، افزود: فعالیت آزمایشی خود را در این زمینه حدود سه ماه گذشته داشتیم و قبل از اعلام رسمی حدود ۱۷۰ شرکت ثبت نام کردند که از این تعداد ۶۷ مورد را پذیرفتیم.

واعظی تصریح کرد:در شرایطی که قرار است هزینه‌ها را دولت متقبل شود و هرآنچه شرکت‌های دانش بنیان مورد نیازشان است تأمین کند قطعاً سازمان‌ها آمادگی ورود به خدمات ابری را پیدا خواهند کرد.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در ادامه تصریح کرد: تا کنون هفت دیتا سنتر را در هفت نقطه کشور راه اندازی کردیم که قادر هستند سرویس‌های این حوزه را ارائه کنند و تفاوتی نمی‌کند که کاربر در چه نقطه و شرایطی قرار داشته باشد. برنامه داریم ۱۱ دیتاسنتر دیگر را به فعالیت آنها در حال انجام است تا پایان سال مورد بهره برداری قرار دهیم.

وی همچنین در ارتباط با قوانین و مقررات رایانش ابری اظهار کرد: همجون تمامی فعالیت‌های گذشته سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی درحال نوشتن تدوین نامه‌ای که در کمیسیون تنظیم مقررات آن تصویب خواهد شد.

واعظی در خصوص میزان اشتغالزایی گفت: در این زمینه تعداد نمی‌توانم بگویم و بستگی به استقبال از این طرح دارد. تا امروز بیشتر محیط دانشگاهی با این مفهوم آشنا بوده و به مرور سایر بخش‌ها از آن مطلع خواهند شد اما هدف ما فقط رایانش ابری نیست بلکه پروانه‌های خدمات ارتباط سایر و اپراتورهای مجازی نیز به زودی ارائه می کنیم که اشتغالزایی مربوط به خود را خواهند داشت.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در پاسخ به این سوال که شرکت‌های اینترنتی معتقدند در هشتاد درصد نقاط تهران امکان جذب مشترک جدید را ندارند چه فکری به حال آنها کرده‌اید گفت: بحث این شرکت‌ها با مخابرات و اغلب در زمینه داکت و سیم متری است.
مرجع : باشگاه خبرنگاران
کد مطلب : ۵۷۲۳۲
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما

کلام امیر
لَا غِنَى كَالْعَقْلِ، وَ لَا فَقْرَ كَالْجَهْلِ، وَ لَا مِيرَاثَ كَالْأَدَبِ، وَ لَا ظَهِيرَ كَالْمُشَاوَرَةِ.

امام(عليه السلام) فرمود: هيچ ثروتى چون عقل، و هيچ فقرى چون نادانى نيست. هيچ ارثى چون ادب، و هيچ پشتيبانى چون مشورت نيست.