۰

وزیر جهاد کشاورزی: ما را تهدید می کنند!

تاریخ انتشار
سه شنبه ۱۷ شهريور ۱۳۹۴ ساعت ۱۸:۰۲
وزیر جهاد کشاورزی: ما را تهدید می کنند!
محمود حجتی امروز سه شنبه در سومین گردهمایی مدیران وزارت جهادکشاورزی در آستانه سال زراعی جدید اظهار داشت: استاندارد سازی تولید، واردات و مصرف انواع کود و سم در کشور به عنوان دو عنصر موثر در تولید محصولات کشاورزی سالم که در گذشته مغفول مانده بود، در دولت یازدهم مورد توجه قرار گرفت و ثمره آن افزایش تولید محصولات کشاورزی به ویژه محصولات راهبردی بوده است.

وی با بیان اینکه سال گذشته مقدار آبی که در اختیار بخش کشاورزی قرار گرفت، ۱۰ میلیارد متر مکعب کاهش یافت، گفت: با این حال، در پی برنامه ریزی و اقدامات وزارت جهاد کشاورزی که از جمله آنها می توان به اجرای سامانه های نوین آبیاری، توسعه کشت گلخانه ای و نشاءای، معرفی بذور مقاوم و مشارکت بهره برداران اشاره کرد، تولید محصولات کشاورزی، افزایش یافت.

وزیر جهاد کشاورزی تصریح کرد: مصرف آب باید در همه بخش‌ها مدیریت شود، ضمن اینکه باید از تبخیر آب پشت سدها و مصرف برای آبیاری چمن شهرها جلوگیری شود.

حجتی با بیان اینکه تولید گندم با وجود کاهش آب اختصاص داده شده به بخش کشاورزی افزایش یافته است، افزود: در راستای سیاست های اقتصاد مقاومتی، طرح افزایش تولید دانه های روغنی با وجود کارشکنی های کسانی که منافعشان در واردات ۴ میلیارد دلاری روغن به کشور است، با جدیت اجرا می شود.

وی اضافه کرد: تولید کلزا و دانه های روغنی در کشور و افزایش بهره وری، استفاده از بذور مناسب و آخرین یافته های علمی افزایش پیدا می کند.

حجتی با بیان اینکه ۴ میلیارد دلاری که صرف واردات روغن می شود، از محل فروش نفت است، اضافه کرد: عده ای در مقابل تولید دانه های روغنی و کاهش واردات مقاومت، کارشکنی و ما را تهدید می کنند که سویا را از کشاورزان نمی‌خریم و پول کلزا را به آنان نمی پردازیم.

وی تصریح کرد: اظهارات این افراد بی خود است، چرا که مملکت بی صاحب و رها نیست.

وزیر جهاد کشاورزی با بیان اینکه کشت کلزا در تقویت خاک، افزایش عملکرد گندم و تامین نیاز کشور ضرورت دارد، تاکید کرد: ما باید مراقب واردات باشیم.

وی افزود: در جلسه ای که در ماه مبارک رمضان با رهبر معظم انقلاب داشتیم، ایشان قبل از افطار به بنده تاکید کردند مراقب واردات باشید. به همین جهت و با توجه به تاکید ایشان، ما باید روی این مسئله حساس باشیم.

وزیر جهادکشاورزی با بیان اینکه در حال حاضر کشور در شرایط مناسبی قرار ندارد، گفت: منابع مالی ما از سه طریق تامین می شود که یکی از آنها منابع خارجی است.

حجتی افزود: استفاده از منابع خارجی به دلیل محدودیت‌هایی که بوده و هنوز هم ادامه دارد، به کشور سرازیر نشده است و امیدوار هستیم در آینده این منابع از طرق مختلف وارد کشور ما شود.

وی با بیان اینکه منابع داخلی نیز عمدتاً از پس انداز کشور تامین می شود، گفت: کشوری که در شرایط رکود قرار داد و وضعیت اقتصادی مناسبی ندارد، نمی تواند منابع مورد نیاز را در اختیار بخش های مختلف قرار دهد.

حجتی، سومین منبع درآمد را درآمدهای دولت عنوان کرد و گفت: متاسفانه از این لحاظ نیز در شرایط خوبی قرار نداریم اما باید بپذیریم و باور کنیم که با همین امکانات فعلی و محدودیت‌ها می توانیم کارهای بزرگی انجام دهیم.
مرجع : مهر
کد مطلب : ۵۷۲۵۵
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما

کلام امیر
لَا غِنَى كَالْعَقْلِ، وَ لَا فَقْرَ كَالْجَهْلِ، وَ لَا مِيرَاثَ كَالْأَدَبِ، وَ لَا ظَهِيرَ كَالْمُشَاوَرَةِ.

امام(عليه السلام) فرمود: هيچ ثروتى چون عقل، و هيچ فقرى چون نادانى نيست. هيچ ارثى چون ادب، و هيچ پشتيبانى چون مشورت نيست.