۰

کرزی: ۱۱ سپتامبر کار القاعده و بن‌لادن نبود

تاریخ انتشار
جمعه ۲۰ شهريور ۱۳۹۴ ساعت ۲۰:۴۹
«حامد کرزی» در مصاحبه با شبکه تلویزیونی الجزیره به مناسبت سالروز حملات ۱۱ سپتامبر در پاسخ به این سؤال که آیا القاعده پشت این عملیات قرار دارد، گفت: اصلا نمی دانم که القاعده در افغانستان حضور داشته یا الان حضور دارد.

وی افزود: من هرگز آنها را در افغانستان ندیده ام و هیچ گزارشی درخصوص فعالیت القاعده در افغانستان به دست من نرسیده است.

وی در پاسخ به این سؤال که آیا بن لادن طرح حملات ۱۱ سپتامبر را در افغانستان کشیده است، گفت: این چیزی است که دوستان غربی ما و رسانه های آنها می گویند.

کرزی با اشاره به اینکه باور ندارد حملات ۱۱ سپتامبر را شبکه القاعده به رهبری بن لادن انجام داده باشد، گفت: اما در این شکی نیست که یک گروه تروریستی این عملیات ها را در واشنگتن و نیویورک انجام داده باشد.

رئیس جمهور پیشین افغانستان خاطر نشان کرد: مردم افغانستان نیز مانند آمریکایی ها قربانی تروریسم هستند.

وی در بخش دیگری از اظهارات خود به گمانه زنی ها درباره حضور و نفوذ داعش در افغانستان اشاره کرد و گفت: هیچ ظرفیتی برای رشد و تقویت این گروه در افغانستان وجود ندارد و داعش در افغانستان حضور ندارد.

حامد کرزی افزود: فعالیت داعش در افغانستان از سوی پاکستان رهبری شده و کسانی که خود را به نام داعش معرفی می کنند، در واقع همان شبه نظامیان پاکستان هستند.

کرزی با اشاره به اینکه پاکستان داعش را تحریک می کند تا در افغانستان فعالیت داشته باشند، گفت: هیچ شهروند افغانستانی به عضویت این گروه درنیامده و تمامی کسانی که دستگیر شده اند، شناسنامه دیگر کشورها را دارند.

رئیس جمهور پیشین در بخش دیگری از این مصاحبه تأکید کرد که هیچ تمایلی برای بازگشت به قدرت و ریاست جمهوری ندارد.
مرجع : فارس
کد مطلب : ۵۷۵۷۵
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما

کلام امیر
لَا غِنَى كَالْعَقْلِ، وَ لَا فَقْرَ كَالْجَهْلِ، وَ لَا مِيرَاثَ كَالْأَدَبِ، وَ لَا ظَهِيرَ كَالْمُشَاوَرَةِ.

امام(عليه السلام) فرمود: هيچ ثروتى چون عقل، و هيچ فقرى چون نادانى نيست. هيچ ارثى چون ادب، و هيچ پشتيبانى چون مشورت نيست.