۰

بلوکه شدن سرمایه‌های مردم در موسسات مالی

تاریخ انتشار
شنبه ۲۱ شهريور ۱۳۹۴ ساعت ۱۳:۰۴
رمضانعلی سبحانی‌فر صبح امروز در دیدار با بازاریان و روسای اتحادیه‌های صنفی سبزوار با اشاره به مشارکت ۲۲ میلیارد دلاری فاینانس چین در پروژه‌های صنعتی کشور اظهار داشت: امروز جذب سرمایه‌گذاران خارجی و مشارکت آنها در اجرای پروژه‌های عمرانی و صنعتی کشور جزء راهبردهای دولت بوده و در همین راستا قراردادهای زیادی با سرمایه‌گذاران خارجی منعقد شده است.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس با بیان اینکه دولت به دنبال به چرخش درآوردن پول در سیستم اقتصادی کشور است، تصریح کرد: متاسفانه امروز پول‌های مردم به جای گردش در صنایع و بخش تولید در موسسات مالی و اعتباری و بانک‌ها بلوکه شده که این مسئله یکی از عوامل عدم گردش چرخ تولید در کشور است.

سبحانی‌فر با بیان اینکه امروز بیش از ۱۲۰ هزار میلیارد تومان از نقدینگی‌های مردم در موسسات مالی و اعتباری بلوکه شده است، عنوان کرد: وقتی پول در سیستم تولید کشور به گردش درنیاید شاهد رکود در این بخش‌ها خواهیم بود و خوشبختانه امروز دولت تدبیر به دنبال رفع این مسائل است.

وی افزود: امروز با مذاکراتی که صورت گرفته شاهد هستیم که کشورهای خارجی برای سرمایه‌گذاری در کشور به صف شده‌اند و در همین راستا نیز قراردادهای زیادی بین ایران و این کشورها بسته شده است.

نماینده مردم سبزوار در مجلس شورای اسلامی با اشاره به برخی طرح‌های تولیدی کشور مانند طرح‌های فولادی یادآور شد: امروز با تدبیر اندیشیده شده ال سی دو طرح فولادی از هشت طرح فولادی کشور باز شده و این طرح‌ها با مشارکت چین اجرا و تکمیل می‌شود.

وی با اشاره به اینکه طرح فولاد سبزوار یکی از این طرح‌های تولیدی است که با سرمایه‌گذاری یک‌هزار و ۲۰۰ میلیاردی چینی‌ها ساخته می‌شود، افزود: در حال حاضر ال سی این طرح باز شده و شرکت ساناشو می‌تواند پول را به چرخه ساخت این طرح وارد کند.

سبحانی‌فر با بیان اینکه مسئله توافقات هسته‌ای سبب شده تا امروز کشورهای اروپایی برای سرمایه‌گذاری در ایران از یکدیگر سبقت بگیرند، گفت: با برنامه‌ریزی صورت گرفته در حوزه اقتصاد در آینده نزدیک کشور از رکود اقتصادی خارج می‌شود و شاهد بهبود وضعیت اقتصادی کشور خواهیم بود.
مرجع : فارس
کد مطلب : ۵۷۶۳۱
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما

کلام امیر
لَا غِنَى كَالْعَقْلِ، وَ لَا فَقْرَ كَالْجَهْلِ، وَ لَا مِيرَاثَ كَالْأَدَبِ، وَ لَا ظَهِيرَ كَالْمُشَاوَرَةِ.

امام(عليه السلام) فرمود: هيچ ثروتى چون عقل، و هيچ فقرى چون نادانى نيست. هيچ ارثى چون ادب، و هيچ پشتيبانى چون مشورت نيست.