۰

بهانه جدید برای عدم افزایش وام ازدواج

تاریخ انتشار
شنبه ۲۱ شهريور ۱۳۹۴ ساعت ۲۱:۰۳
مجتبی رحماندوست عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی، در خصوص وام‌های ازدواج گفت: کسانی که زندگی را دسته بالا می‌گیرند، با ۱۰ میلیون هم کم می‌آورند و این مقدار پول را هم ناکافی می‌دانند.

وی با اشاره به این که آرامش روانی افراد ارزش بیشتری نسبت به مادیات دارد، خاطر نشان کرد: زوج‌های جوان بهتر است با تحمل کمی فشار مادی، زندگی خود را با هزینه‌های کمتری آغاز کنند و خود را زیر بار فشار اقساط بانک نبرند.

عضو کمیسیون مجلس شورای اسلامی در خصوص نظارت به عملکرد بانک‌ها نسبت این وام‌ها اظهار کرد: بانک‌ها تابع فرمان مجلس هستند و باید خود را با طرح‌ها و پیشنهادات تطبیق دهند اما به علت محدودیت ممکن است گاهی در عمل نتوانند تمام موارد را اعمال کنند.

رحماندوست در مورد اقساط وام‌های ازدواج تاکید کرد: این مقدار هزینه در ماه برای بسیاری از افراد، زیاد نیست و فشار چندانی به افراد وارد نمی‌کند اما با افزایش بودجه اولیه وام‌ها هزینه این اقساط هم افزایش می‌یابد و سبب می‌شود که آرامش روانی زوج‌ها بر هم خورد.

وی در پایان یادآور شد: اگر زوج‌ها هزینه کمتری را برای شروع زندگی در نظر بگیرند و نسبت به مشکلات تحمل بیشتری داشته باشند نیازی به افزایش وام‌های ازدواج دیده نمی‌شود.
مرجع : باشگاه خبرنگاران
کد مطلب : ۵۷۶۸۹
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما

کلام امیر
لَا غِنَى كَالْعَقْلِ، وَ لَا فَقْرَ كَالْجَهْلِ، وَ لَا مِيرَاثَ كَالْأَدَبِ، وَ لَا ظَهِيرَ كَالْمُشَاوَرَةِ.

امام(عليه السلام) فرمود: هيچ ثروتى چون عقل، و هيچ فقرى چون نادانى نيست. هيچ ارثى چون ادب، و هيچ پشتيبانى چون مشورت نيست.