۰

از مزاحمت اینترنتی مستاجر تا هتک حیثیت علیه همسر سابق در تانگو

تاریخ انتشار
چهارشنبه ۲۵ شهريور ۱۳۹۴ ساعت ۲۲:۵۳
سرهنگ سید حسن حسینی فرمانده انتظامی شهرستان نیشابور افزود: با شکایت فردی مبنی بر اینکه شماره تلفن تماس وی در سایت های تبلیغاتی و فروش اجناس اینترنتی درج و مزاحمت های زیادی را برای خانواده اش ایجاد شده است موضوع در دستور کار ماموران قرار گرفت.

وی افزود: کارشناسان پلیس فتا در بررسی های فنی و دیجیتالی پرونده دریافتند فردی با اطلاع از شماره تلفن همراه شاکی اقدام به بارگذاری تعدادی تصاویر کبوتر برای فروش در سایت های اینترنتی کرده که همین موضوع باعث تماس های مکرر شهروندان با وی شده است.

حسینی ادامه داد: ماموران در ادامه تحقیقات خود متهم را شناسایی و با هماهنگی مقام قضایی وی را دستگیر و برای تحقیقات بیشتر به پلیس فتا انتقال دادند.

وی اضافه کرد: متهم فردی ۳۲ ساله بود که در مواجهه با ادله و مستندات پلیس و با اعتراف به بزه انتسابی اذعان داشت حدود دو سال مستاجر شاکی بوده و به خاطر برخورد های نامناسب صاحبخانه و به حس انتقام جویی اقدام به این کار کرده است.

حسینی گفت: متهم با تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی به مراجع قضایی معرفی شد .

**هتک حیثیت علیه همسر سابق در شبکه اجتماعی تانگو
رئیس پلیس فتای استان اردبیل گفت: مجرم اینترنتی که با درج مطالب توهین آمیز علیه همسر سابق خود هتک حیثیت کرده بود، دستگیر شد.

سرگرد حافظ شریفی گفت: به دنبال اعلام شکایت خانمی مبنی بر اینکه در شبکه اجتماعی تانگو با درج مطالب کذب، توهین آمیز و انتشار تصاویر خصوصی، علیه وی هتک حیثیت شده، بررسی موضوع در دستور کار کارآگاهان پلیس فتا قرار گرفت.

وی افزود: پس از جمع بندی اظهارات شاکی و انجام استعلام های لازم، کارآگاهان پلیس فتا موفق شدند مجرم اینترنتی ۳۴ ساله که همسر سابق شاکی بود را دستگیر و به پلیس فتا انتقال دهند.
رئیس پلیس فتای استان با اشاره به اعتراف مجرم دستگیر شده، اظهار داشت: با ارائه مستندات قانونی مجرم اینترنتی اعتراف کرد و اذعان داشت با درج مطالب کذب و توهین آمیز و انتشار تصاویر خصوصی همسر سابقم، قصد انتقام جویی از او را داشتم.

شریفی ادامه داد: مجرم اینترنتی با تکمیل پرونده تحویل مقام قضایی شد.

** عامل کلاهبرداری و سرقت های پیامکی دستگیر شد
رئیس پلیس فتا استان مازندران از شناسایی و دستگیری عامل کلاهبرداری و سرقت پیامکی خبر داد.

سرهنگ حسن محمدنژاد گفت: در پی ارجاع چند فقره پرونده از مرجع قضایی مبنی بر کلاهبرداری های پیامکی و تلفنی از شهروندان ف موضوع به صورت ویژه در دستور کار کارشناسان و کارآگاهان این پلیس قرار گرفت.

رئیس پلیس فتا فرماندهی انتظامی مازندران افزود: مالباختگان در تحقیقات پلیسی اظهار داشتند در پی دریافت پیامک هایی با مضمون برنده شدن در قرعه کشی از آنان خواسته شده برای دریافت جایزه نقدی خود پس از تماس با شماره تلفن اعلامی، اطلاعات حساب بانکی خود را برای انتقال وجه ارائه کنند که پس از این عمل مبالغ زیادی از حساب بانکی آن ها خارج می شد.

رئیس پلیس فتا مازندران ادامه داد: ماموران با دریافت این اطلاعات با انجام اقدامات اطلاعاتی و فنی سرانجام موفق شدند فردی را که با استفاده از این شگرد کلاهبرداری می کرد، شناسایی کنند.

محمدنژاد افزود: با شناسایی متهم، کارآگاهان پس از هماهنگی با مقام قضایی این فرد را در یک عملیات غافلگیرانه در تهران دستگیر کردند.

وی افزود: متهم در تحقیقات اولیه، منکر برداشت وجوه از حساب مالباختگان شد اما پس از ارائه مدارک و مستندات در نهایت لب به سخن گشود و به بزه انتسابی اعتراف کرد.

محمدنژاد اضافه کرد: برابر اظهارات متهم به کلاهبرداری، وی اطلاعات حساب بیش از ده ها نفر را داشته و از تعداد زیادی از آنها اقدام به سرقت اینترنتی کرده است.

وی افزود: این فرد تنها در یک سرقت اینترنتی از حساب یکی از شهروندان بیش از ۶۵میلیون ریال سرقت کرده است.

**شبکه های اجتماعی، بهترین راه ورود به حریم خصوصی افراد
رئیس پلیس فتا فرماندهی انتظامی استان گلستان گفت: فضای اینترنت فضای مناسبی برای جرائم کلاهبرداری است که سوء استفاده کنندگان از این فضا تلاش می کنند با دستیابی به اطلاعات شخصی دیگران، از قربانیان خود اخاذی کنند.

سرهنگ حبیب الله رجبلی گفت: فضای اینترنت فضای مناسبی برای جرائم کلاهبرداری است و سوء استفاده کنندگان از این فضا تلاش می کنند با دستیابی به اطلاعات شخصی دیگران از قربانیان خود اخاذی کرده و از طریق سرقت اطلاعات حساب بانکی آن ها، اقدام به تخلیه حساب آن ها کنند.

وی تصریح کرد: کلاهبرداران اغلب به وسیله حملات فیشینگ در ایمیل ها یا شبکه های اجتماعی یا سایت های مخرب دست به این کار می زنند.

رئیس پلیس فتا فرماندهی انتظامی استان گلستان ادامه داد: جلوگیری از ورود کلاهبرداران به حریم خصوصی افراد و ثبت اطلاعات شخصی کا ر دشواری نیست، بلکه با داشتن اطلاعات در زمینه فضای مجازی و رعایت موارد امنیتی به راحتی می توان از دام کلاهبرداران در امان ماند.
رجبلی گفت: شهروندان باید همواره مراقب حریم خصوصی خود در فضای مجازی باشند، زیرا کلاهبرداران با ترفندهای مختلف سعی می کنند آن ها را با ارسال یک پیام جعلی وسوسه کرده و به دام اندازند.

وی افزود: علاوه بر ایمیل ها، امروزه با گسترش شبکه های اجتماعی در بین کاربران، از بهترین راه های ورود به حریم خصوصی و کلاهبرداری سایبری، به دام انداختن کاربران در این شبکه ها است.
این مقام انتظامی تاکید کرد: با دسترسی به اطلاعات حساب کاربران در شبکه های اجتماعی نه تنها می توان به اطلاعات حساب آن ها دست پیدا کرد، بلکه به راحتی می توان خصوصی ترین اطلاعات افراد را نیز در اختیار داشت.

رجبلی اظهار داشت: یکی از شایع ترین روش های کلاهبرداران اینترنتی ارسال پیام به ایمیل یا حساب شبکه اجتماعی با عنوان 'شما برنده قرعه کشی شدید' و 'درخواست کمک' است که باید کاملا مراقب ایمیل های افراد ناشناس بوده و در مواجه شدن با آن ها هرگز بر روی لینک ارسالی آن ها کلیک نکنند.

وی تاکید کرد: شهروندان باید فایل پیوستی پیام آن ها را باز یا دانلود نکنند، همیشه آدرس پست الکترونیک شخص پیغام دهنده را چک کنند و فقط به نام فرستنده آن بسنده نکنند.
مرجع : باشگاه خبرنگاران
کد مطلب : ۵۸۱۹۱
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما

کلام امیر
لَا غِنَى كَالْعَقْلِ، وَ لَا فَقْرَ كَالْجَهْلِ، وَ لَا مِيرَاثَ كَالْأَدَبِ، وَ لَا ظَهِيرَ كَالْمُشَاوَرَةِ.

امام(عليه السلام) فرمود: هيچ ثروتى چون عقل، و هيچ فقرى چون نادانى نيست. هيچ ارثى چون ادب، و هيچ پشتيبانى چون مشورت نيست.