۰

هشدار جان کری

تاریخ انتشار
دوشنبه ۳۰ شهريور ۱۳۹۴ ساعت ۰۸:۰۵
هشدار جان کری
به گزارش خبرگزاری فرانسه، جان کری وزیر امور خارجه آمریکا حمایت نظامی روسیه از ارتش سوریه علیه تروریست های داعش را خطرناک و موجب شعله ورتر شدن آتش جنگ در کشور و منطقه دانست.

وی بدون اشاره به حمایت های آمریکا از تروریست ها که به جنگ در سوریه دامن زده است گفت: حمایت نظامی روسیه از ارتش سوریه می تواند نتایج معکوسی داشته باشد و در روند تلاش برای سرنگونی داعش اختلال ایجاد خواهد کرد.

کری در ادامه این کنفرانس که با حضور وزیر امور خارجه آلمان برگزار شد افزود: بسیاری از تلاش های نیروهای ائتلافی علیه داعش به خاطر کاهش افراطی گری در منطقه است و در صورت دخالت روسیه نمی توان به این امر خوشبین بود.

وزیر خارجه آمریکا از موافقت کشورش با حمایت نظامی روسیه از دولت بشار اسد خبر داد ولی هشدار داد باید مراقب حرکت های افراطی بود. وی گفت: حمایت نظامی روسیه از دولت بشار اسد نباید منجر به اختلال در روند مذاکرات صلح در منطقه شود.

چند روز پیش مقامات نظامی روسیه و آمریکا از طریق تلفن درباره حضور نظامی روسیه در خاک سوریه صحبت کردند. پیش از این وزیر خارجه آمریکا از پیشنهاد مسکو به واشنگتن مبنی بر گفتگوهای نظامی در مورد سوریه خبر داده بود.

کری گفت در حال رایزنی با کاخ سفید و پنتاگون در مورد این پیشنهاد است که در گفتگوی اخیر وی با «سرگئی لاوروف» وزیر خارجه روسیه مطرح شده است. به گفته وی، لاوروف پیشنهاد داده است دو کشور در حوزه نظامی به گفتگو بنشینند تا زمینه برای حل اختلافات موجود با رعایت احترام و درک متقابل فراهم شود.
مرجع : مهر
کد مطلب : ۵۸۶۵۳
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما

کلام امیر
لَا غِنَى كَالْعَقْلِ، وَ لَا فَقْرَ كَالْجَهْلِ، وَ لَا مِيرَاثَ كَالْأَدَبِ، وَ لَا ظَهِيرَ كَالْمُشَاوَرَةِ.

امام(عليه السلام) فرمود: هيچ ثروتى چون عقل، و هيچ فقرى چون نادانى نيست. هيچ ارثى چون ادب، و هيچ پشتيبانى چون مشورت نيست.