۰

دیپلماسی سکوت تهران برای حل بحران

تاریخ انتشار
دوشنبه ۳۰ شهريور ۱۳۹۴ ساعت ۱۶:۲۰
دیپلماسی سکوت تهران برای حل بحران
روزنامه لبنانی السفیر با انتشار مقاله ای به قلم حبیب فیاض تاکید کرد که دیپلماسی سکوت ایران همزمان با تلاش های آن از طریق دیپلماسی آشکار ادامه دارد و پیش می رود.
السفیر نوشت: از نگاه ایران برای ایجاد راه حل ها ضروری است تا جنگ های فرسایشی متوقف و در فهرست اولویت ها تجدید نظر شود بدون این که اخلالی در مفاهیم روی دهد و یا خللی در روند درگیری با دشمن صهیونیستی ایجاد شود.
این روزنامه لبنانی افزود: بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامی مبنی بر نابودی اسراییل در خلال ۲۵ سال آینده در چارچوب جنگ روانی و تبلیغات رسانه ای قرار ندارد و این هدف در اولویت پرونده های ایران است و تهران اصرار دارد آن را به یک برنامه عمل موفق تبدیل کند.
السفیر تاکید کرد: برخلاف آنچه برخی ترویج می کنند که دامنه نرمش ایران با دیگران ممکن است روزی به تل آویو هم برسد ، مسیر این نرمش که تهران در پیش گرفته تنها برای حل بحران های در منطقه و حتی ایجاد فضایی است تا منطقه از شر جنایات اسراییل رهایی یابد.
این روزنامه لبنانی خاطرنشان کرد: فعالیت های منطقه ای تهران در چندین مسیر شروع شده و براین اساس عمق این فعالیت ها بازسازی نبرد با اسراییل و تبدیل آن به اولویت نخست در میان پرونده های موجود در منطقه است.
السفیر تصریح کرد: تهران تحرکات دیپلماتیک منطقه ای خود را با هدف حل بحران ها و پایان آنها شروع کرده و در همین چارچوب درصدد برقراری روابطی با مسکو است تا از مرحله تفاهم وارد مرحله ایجاد همپیمانی مستحکم شوند.
این روزنامه لبنانی نوشت: به نظر می رسد هیچ چشم اندازی برای حل بحران ها بدون اتخاذ سیاست های انعطاف پذیر در قبال واشنگتن و باور تاثیر تفاهم هسته ای بر روند تعامل با پرونده های دیگر وجود ندارد.
السفیر افزود: ایران می خواهد از طریق افزایش تلاش ها برای تفاهم با ترکیه و عربستان به ثبات در منطقه کمک کند و همزمان نشان دهد تروریسم تکفیری خطری است که همه را هدف گرفته و باید یک رویکرد مشترک برای مقابله با آن اتخاذ کرد.
این روزنامه لبنانی خاطرنشان کرد: هدف همپیمانی ایران با روسیه ، تثبیت همپیمانان میدانی و جلوگیری از فروپاشی ناگهانی آنها در آخرین لحظات قبل از شروع مذاکرات است.
السفیر تصریح کرد: ایران درصدد ایجاد یک دیدگاه مشترک برای حل بحران های در منطقه به ویژه سوریه است.
این روزنامه لبنانی نوشت: هدف دیپلماسی نرمش تهران در مقابل واشنگتن قرار دادن آمریکا در وضعیت مذاکرات است تا شرایطی شبیه آنچه در خصوص تفاهم هسته ای رخ داد، تکرار شود.
السفیر افزود: اصرار ایران بر فعالیت های دیپلماتیک در دو جبهه ترکیه و عربستان ناشی از این باور ایرانی ها است که جایگزینی برای تفاهم به منظور حل دو بحران سوریه و یمن وجود ندارد.
این روزنامه لبنانی اضافه کرد: درگیری غیرمستقیم بین تهران و آنکارا به پرونده سوریه محدود است و دو طرف تلاش زیادی می کنند روابط دو جانبه بحرانی نشود و این درگیری به پرونده های دیگر منتقل نگردد.
السفیر خاطرنشان کرد: درگیری بین تهران و ریاض در منطقه به بحران های مختلف کشیده شده است و به همین دلیل رسیدن دو طرف به مرحله مذاکرات در خصوص پرونده های مختلف در وهله نخست نیاز دارد که یک چارچوب کلی تفاهمی بین آنها ایجاد شود تا تناقض های منطقه ای حاکم بر روابط آنها را کاهش دهد.
این روزنامه لبنانی تصریح کرد: اطلاعات بدست آمده حاکی است که تهران آماده تعامل و همکاری با ترکیه و عربستان برای حل پرونده های دو بحران سوریه و یمن براساس معیارهایی واحد است.
السفیر نوشت: این معیارها، کار مشترک برای رویارویی با تروریسم و بازسازی ساختار قدرت در سوریه و یمن با مشارکت همه ارکان این دو کشور است و فصل الخطاب ، تعیین راس آنها از طریق انتخابات شفاف و سالم است.
مرجع : ایرنا
کد مطلب : ۵۸۷۱۹
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما

کلام امیر
لَا غِنَى كَالْعَقْلِ، وَ لَا فَقْرَ كَالْجَهْلِ، وَ لَا مِيرَاثَ كَالْأَدَبِ، وَ لَا ظَهِيرَ كَالْمُشَاوَرَةِ.

امام(عليه السلام) فرمود: هيچ ثروتى چون عقل، و هيچ فقرى چون نادانى نيست. هيچ ارثى چون ادب، و هيچ پشتيبانى چون مشورت نيست.