۰

تقلای بازار سهام برای خروج از برزخ

تاریخ انتشار
چهارشنبه ۱ مهر ۱۳۹۴ ساعت ۱۷:۲۹
تقلای بازار سهام برای خروج از برزخ
بازار سهام تهران امروز شاهد رشد دسته‌جمعی نماگرهای خود بود.

بازاری که با تحرک برخی حقوقی‌ها برای بازارگردانی و تقویت حجم معاملات سهام در نمادهای معاملاتی پیشرو بازار همراه شد.

به گزارش فارس، بازار سهام امروز در نماد معاملاتی خودرویی‌ها شاهد شکل‌گیری‌ صف خریدهای ممتد در برخی نمادهای معاملاتی شاخص این گروه بود، هرچند که با تداوم عرضه‌ها صف‌ خرید پایداری در پایان معاملات امروز برای خودرویی‌ها شکل نگرفت.

بر این اساس نماد معاملاتی پارس‌خودرو امروز شاهد معامله بیش از ۵۸ میلیون سهم در بالاترین دامنه نوسان مثبت قیمتی بود. در این نماد به لطف معاملات دو طرفه معامله‌گران حقیقی، حتی خودروسازی پارس خودرو «خپارس» با صف خریدهای پی در پی همراه شد، اما با عرضه سهام پایداری چندانی نیافت.

در گروه پالایشی‌ها نیز برخی نمادهای معاملاتی این گروه با اقبال خریداران حقیقی و حقوقی روبه‌رو شد.

در این گروه نماد معاملاتی پالایش نفت بندرعباس با خبر افزایش سرمایه قریب‌الوقوع این شرکت تا صف خرید نیز پیش رفت. در این نماد امروز بیش از ۱۰ میلیون سهم و به اندازه ۵ برابر حجم مبنای خود در بالاترین دامنه نوسان قیمتی معامله شد.

در گروه بانکی‌ها نیز امروز هم‌چنان بازارگردانی سهام در اغلب نمادهای معاملاتی این گروه ادامه داشت. برهمین اساس نماد معاملاتی بانک صادرات ایران درحالی با معامله بیش از ۲۴۷ میلیون سهمی در نماد معاملاتی خود روبه‌رو شد که از این تعداد بیش از ۲۲۵ میلیون سهم از سوی صندوق بازارگردانی صندوق سپهر صادرات به کد شرکت‌های تابعه کد به کد شد. در نماد معاملاتی بانک ملت نیز امروز معاملاتی روان و متعادل رقم خورد.

به گزارش فارس، امروز در گروه قندی‌ها نیز برخی نمادهای معاملاتی این گروه با اقبال خریداران روبه‌رو شدند.

انتشار برخی خبرها مبنی بر به سرانجام رسیدن رایزنی‌های انجمن فعالان قند و شکر مبنی بر موافقت دولت با نرخ ۲ هزار و ۵۰۰ تومانی شکر سفید در سال جاری و از سوی دیگر انبارگردانی برخی شرکت‌های پیشروی این گروه، به افزایش انگیزه خرید سهام در این گروه افزوده است.

به گزارش فارس، بازار سهام پس از شکسته شدن کف‌های قیمتی روانی خود در اوایل هفته جاری در شرایطی قرار گرفته که هنوز نمی‌داند، براساس کدام تحلیل و یا دورنمای اقتصادی می‌تواند چشم‌انداز بازار سهام را پیش‌بینی و یا دست‌کم برای آن یک برنامه‌ریزی میان‌مدت ترسیم کند.

آنچه که از بازار سهام می‌توان به خوبی دریافت کرد، اینکه هنوز موقعیت مناسب برای ورود منابع نقدینگی با حجم بالا فراهم نشده و بازار در میان فراز و فرود شاخص‌های خود هم‌چنان عرصه نوسان‌گیران حرفه‌ای است.

در یک عبارت می‌توان گفت: بازار هم‌چنان در برزخ ابهام از آینده گرفتار مانده و هنوز نمی‌تواند برای میزبانی از عموم سرمایه‌گذاران زمینه‌ای قابل اتکا فراهم کند.

با این وجود برخی انتظارها مبنی بر اجرایی شدن مفاد توافق برجام هسته‌ای از نیمه دوم مهرماه و برچیده شدن برخی محدودیت‌های مالی و بانکی این امیدواری را ایجاد کرده که در صورت تقویت حجم معاملات سهام و مدیریت هوشمند معاملات از سوی متولیان می‌توان به بازگشت تدریجی رونق برای یک دوره کوتاه‌مدت در بازار سهام امیدوار بود.

در این میان پرهیز از ژست‌های سیاسی با شاخص‌های بورس از جمله طرح تاریخ‌گذشته تحقیق و تفحص از بورس به بهانه حمایت از سهامداران نه تنها کمکی به بازگشت اعتماد در بازار متشکل و شفاف سرمایه کشور نمی‌کند، بلکه با افزایش ترس و نگرانی مردم اندک امید باقی‌مانده برای مردم را به یأس و ناامیدی تبدیل می‌کند.
مرجع : فارس
کد مطلب : ۵۸۹۷۴
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما

کلام امیر
لَا غِنَى كَالْعَقْلِ، وَ لَا فَقْرَ كَالْجَهْلِ، وَ لَا مِيرَاثَ كَالْأَدَبِ، وَ لَا ظَهِيرَ كَالْمُشَاوَرَةِ.

امام(عليه السلام) فرمود: هيچ ثروتى چون عقل، و هيچ فقرى چون نادانى نيست. هيچ ارثى چون ادب، و هيچ پشتيبانى چون مشورت نيست.