۰
مرکل مطرح کرد؛

نقش ایران در حل بحران سوریه

تاریخ انتشار
پنجشنبه ۲ مهر ۱۳۹۴ ساعت ۱۳:۰۸
نقش ایران در حل بحران سوریه
به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از پایگاه النشره، آلمان نیز به صف کشورهایی که بر ضرورت مشارکت بشار اسد در حل بحران سوریه تاکید دارند افزوده شد.

آنگلا مرکل صدر اعظم آلمان در پایان نشست ویژه سران اتحادیه اروپا در بروکسل درباره نحوه تعامل با بحران پناهجویان که بیشتر آنها را سوری ها تشکیل می دهند گفت: ما باید با گروه های زیادی گفتگو کنیم که این بشار اسد را نیز شامل می شود.همچنین طرف های دیگر نه فقط واشنگتن و مسکو و همچنین با شرکای منطقه ای مهم مانند ایران و کشورهای سنی مانند عربستان سعودی.

شایان ذکر است که قبلا فرانسوا اولاند رئیس جمهوری فرانسه خواستار نشست جدید در سازمان ملل درباره سوریه که همه گروهها در آن سهیم باشند خبر داده بود.وزیر خارجه فرانسه نیز شرط رفتن اسد به عنوان پیش شرط حل بحران را واقعی ندانسته بود.وزیر خارجه آمریکا نیز موضع مشابهی اتخاذ کرده بود.فیلیپ هاموند وزیر خارجه انگلیس نیز اعلام کرد: طرح انتقالی که در آن اسد هم باشد قابل بحث است ما هیچگاه نگفته ایم از روز اول دوره انتقالی بشار اسد باید برود.

سیل عظیم آوارگانی که از جنگ در سوریه و عراق فرار می کنند و به کشورهای اروپایی می روند قاره سبز را با مشکلات زیادی روبرو کرده است.
مرجع : مهر
کد مطلب : ۵۹۰۴۴
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما

کلام امیر
لَا غِنَى كَالْعَقْلِ، وَ لَا فَقْرَ كَالْجَهْلِ، وَ لَا مِيرَاثَ كَالْأَدَبِ، وَ لَا ظَهِيرَ كَالْمُشَاوَرَةِ.

امام(عليه السلام) فرمود: هيچ ثروتى چون عقل، و هيچ فقرى چون نادانى نيست. هيچ ارثى چون ادب، و هيچ پشتيبانى چون مشورت نيست.