۰
رئیس سازمان حج و زیارت اعلام کرد؛

پیکر قربانیان روز دوشنبه به ایران انتقال می‌یابد

تاریخ انتشار
جمعه ۳ مهر ۱۳۹۴ ساعت ۱۲:۵۰
پیکر قربانیان روز دوشنبه به ایران انتقال می‌یابد
سعید اوحدی در گفت‌وگو با صداوسیما گفت: تا ساعت ۵ بعد از ظهر روز گذشته برای رسیدن به وضعیت جان‌باختگان و حادثه‌دیدگان تلاش کردیم که بر اساس آخرین آمار، ۱۳۱ زائر ایرانی جان خود را از دست دادند.

وی با بیان اینکه ۶۰ نفر مجروح دیشب شناسایی شدند و امروز نیز ۲۵ مجروح دیگر در بیمارستان‌ها مورد شناسایی قرار گرفتند،‌ تصریح کرد: با مجوزی که اوایل صبح گرفتیم، ۴ گروه برای بررسی میدانی جستجوی زائران ایرانی در بیمارستان‌ها و مراکزی که مجروحان منتقل شدند، راه‌اندازی کردیم و امیدواریم آمار دقیقتری را در این زمینه اعلام کنیم.

رئیس سازمان حج و زیارت با بیان اینکه در حال جمع‌آوری آمار مفقودین هستیم، اضافه کرد: اختیار مدیریت از دست سعودی‌ها خارج شده است و آنها آمار درستی نمی‌دهند، همچنین برخی از مجروحان به بیمارستان‌های ریاض منتقل کردند و در این بین آشفتگی مدیریتی زیادی از سوی سعودی‌ها دیده می‌شود.

اوحدی با بیان اینکه با دستوری که دادند دوشنبه برای انتقال اجساد اقدام می‌کنیم و با همان پرواز هم خانواده‌‌های قربانیان به ایران برمی‌گردند، گفت: فضای مصیب‌باری در منا حاکم است.

وی با بیان اینکه هنوز از دو خبرنگار مفقود شده نداریم، یادآور شد: تعداد مصدومان امروز با این جستجوی میدانی مشخص می‌شود.

رئیس سازمان حج وزیارت با بیان اینکه آخرین جان‌باختگان ایرانی ۱۳۱ نفر است، عنوان کرد: این آمار تا ساعت ۵ بعدازظهر دیروز بود و در آن حال و هوا، زائران مظلومی که زیر دست‌وپا بودند کمک می‌خواستند؛ از طرفی دمای هوا ۵۲ درجه است و وضعیت بسیار آشفته‌ای برای مدیریت این اوضاع وجود دارد.

اوحدی با بیان اینکه تا پایان ساعات دیشب مشغول جمع‌آوری اجساد بودیم، گفت: متأسفانه آنها از نیروهای جوان و بی‌تجربه استفاده کردند در حالیکه مسیر حج، همه‌ساله مشخص بوده است.

وی خاطرنشان کرد: امروز زائران برای رمی دوم عازم جمرات شدند.
کد مطلب : ۵۹۱۷۲
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما

کلام امیر
لَا غِنَى كَالْعَقْلِ، وَ لَا فَقْرَ كَالْجَهْلِ، وَ لَا مِيرَاثَ كَالْأَدَبِ، وَ لَا ظَهِيرَ كَالْمُشَاوَرَةِ.

امام(عليه السلام) فرمود: هيچ ثروتى چون عقل، و هيچ فقرى چون نادانى نيست. هيچ ارثى چون ادب، و هيچ پشتيبانى چون مشورت نيست.