۰

سزارین از روی چشم و هم چشمی و گذاشتن کلاس!

تاریخ انتشار
يکشنبه ۵ مهر ۱۳۹۴ ساعت ۱۰:۵۱
سزارین از روی چشم و هم چشمی و گذاشتن کلاس!
دکتر سید محمد کاظم تدین بیان داشت : بسیار دیده شده که برخی از بانوان بخاطر حرف دیگران و بخاطر آنکه فرد خاصی از بستگانشان سزارین انجام داده به این روش زایمان گرایش پیدا می کنند ، این افراد زایمان طبیعی را برای خود افت کلاس می داند در حالیکه واقعیت چیزی دیگری است .
این مقام مسوول اضافه کرد : اینکه کسی بخواهد به توصیه خاله و عمه سزارین کند یا با چشم و هم چشمی و بخاطر کم نیاوردن در جلوی فامیل به روش زایمان روی آورد اصلا توجیه پذیر نیست و به نظر می رسد چنین افرادی بیش از هر چیز نیاز به کلاسهای مشاوره روانشناسی داشته باشند .
وی با بیان اینکه بر اساس مفاد طرح تحول سلامت بیمارستان ها موظفند روی زایمان نخست حساسیت ویژه داشته باشند و برای سزارین سختگیری عالمانه کنند گفت : انجام سزارین نیاز به مستندات علمی دارد و باید به تایید پزشک معالج برسد، گروههای نظارتی در دانشگاه سونوگرافی و مدارک سزارین را کنترل می کنند و در صورتی که مغایرتی با معیارهای علمی داشته باشد مجوز انجام سزارین را صادر نمی کنند .
قائم مقام معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی شیراز به برخی اقدامات برای فرهنگ سازی در زمینه کاهش سزارین و افزایش زایمان طبیعی اشاره کرد و ادامه داد : نوعی برداشت غلط دیگر در برخی از مادران باردار وجود دارد که اگر کسی در زایمان اول سزارین کرد برای زایمان دوم هم حتما باید سرازین کند در حالیکه می توان با انجام مراقبت های لازم در زایمان دوم زایمان طبیعی داشت و از اثرات زیانبار سزارین کاست .
دکتر تدین گفت : در برخی از بیمارستان های فارس از جمله بیمارستان حضرت زینب شیراز حتی چند قلو زایی با زایمان طبیعی هم انجام شده و در این زمینه مادران باردار می بایست با استفاده از کلاسهای آموزشی و مشاوره ترس خود را از زایمان طبیعی بریزند و آن را راهکاری مقبول بدانند .
مرجع : ایرنا
کد مطلب : ۵۹۴۰۰
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما

کلام امیر
لَا غِنَى كَالْعَقْلِ، وَ لَا فَقْرَ كَالْجَهْلِ، وَ لَا مِيرَاثَ كَالْأَدَبِ، وَ لَا ظَهِيرَ كَالْمُشَاوَرَةِ.

امام(عليه السلام) فرمود: هيچ ثروتى چون عقل، و هيچ فقرى چون نادانى نيست. هيچ ارثى چون ادب، و هيچ پشتيبانى چون مشورت نيست.