۰
رئیس جریان وحدوی النهضه لبنان:

فاجعه منا حادثه غیرمترقبه نبود

تاریخ انتشار
دوشنبه ۶ مهر ۱۳۹۴ ساعت ۱۳:۳۴
فاجعه منا حادثه غیرمترقبه نبود
شیخ «غازی حنینه»، از علمای اهل تسنن لبنان و رئیس جریان وحدوی النهضه این کشور در گفت‌وگو با فارس در بیروت درباره فاجعه منا اظهار داشت: این اولین باری نیست که به دلیل سوء مدیریت مقامات عربستان شاهد حوادث ناگواری از این دست برای حجاج بیت‌الله الحرام در مکه مکرمه هستیم.

وی افزود: دولت عربستان می‌بایست با برنامه‌ریزی دقیق و با بکارگیری نیروهای دفاع شهری کافی مسیرهای عبوری خیل جمعیت زوار که به سوی رمی جمرات در حرکت بودند، ساماندهی می‌کرد.

حنینه توجیهات این روزهای مقامات سعودی برای فرار از پذیرش مسئولیت خود در برابر جهان اسلام را غیر قابل قبول خواند و گفت: سازمان کنفرانس اسلامی باید عربستان را به دلیل قصور در ساماندهی مراسم حج بازخواست کند.

رئیس جریان وحدوی النهضه لبنان گفت: حجاج بیت الله الحرام از کشورهای مختلف جهان مشرف می‌شوند، بنابراین این کشورها باید به طور جدی پیگیر وضعیت سلامت حجاج خود از زمان اعزام به حج و بازگشت آنها به وطنشان باشند و به مقامات سعودی درباره تکرار فجایعی که طی چند دهه اخیر در ایام حج پیش آمده است، هشدار دهند.

حنینه گفت: امروز کشورهای اسلامی از لحاظ شرعی و قانونی مکلف هستند که هیئتی برای نظارت و اشراف بر مناسک حج تشکیل دهند تا بدین ترتیب سالانه جان میلیون‌ها حجاج در حرم امن الهی به مخاطره نیفتد.

وی تصریح کرد: مجامع بین‌المللی هم باید درباره عوامل وقوع حادثه مرگبار منا تحقیق کرده و به سادگی از کنار این قضیه عبور نکنند.
کد مطلب : ۵۹۵۴۲
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما

کلام امیر
لَا غِنَى كَالْعَقْلِ، وَ لَا فَقْرَ كَالْجَهْلِ، وَ لَا مِيرَاثَ كَالْأَدَبِ، وَ لَا ظَهِيرَ كَالْمُشَاوَرَةِ.

امام(عليه السلام) فرمود: هيچ ثروتى چون عقل، و هيچ فقرى چون نادانى نيست. هيچ ارثى چون ادب، و هيچ پشتيبانى چون مشورت نيست.