۰

اگر با فساد مبارزه نکنیم خودمان متهم هستیم

تاریخ انتشار
دوشنبه ۶ مهر ۱۳۹۴ ساعت ۱۵:۰۴
اگر با فساد مبارزه نکنیم خودمان متهم هستیم
ایران اسلامی و جهان اسلام در حد فاصل عید قربان و عید غدیر که بهترین اعیاد دینی مسلمانان است، شاهد تلخ ترین حادثه تاریخی ممکن در مقدس ترین اماکن دینی بود. حادثه سقوط چرثقیل بر روی حجاج تا حادثه منا در عید قربان باعث  عکس العملعهای مقامات ایرانی شد هر چند حجاج استان مرکزی از حادثه منا جان سالم به در بردند؛ اما جان باختن حجاج ایرانی و از یک سو فرافکنی حکام عربستان باعث شده است این کشتار جمعی در هاله ای از ابهام قرار گیرد.

دبیر شورای عالی امنیت ملی کشور در نشست شورای اداری استان مرکزی با بیان اینکه هنوز ابعاد گوناگون حادثه منا برای کشور ما مشخص نیست، خاطرنشان ساخت: کشور ایران پس از مصر، بیشترین قربانی را در این فاجعه عظیم داشته است.

امیر دریابان علی شمخانی در جلسه شورای اداری استانداری مرکزی افزود: مردم بزرگ ایران برای استقبال باشکوه از جانباختگان و قربانیان حادثه منا آماده شوند تا مرهمی بر زخم های آسیب دیدگان شود.

وی دولت سعودی را دارای ضعف های روشن و غیر قابل دفاعی در قبل، حین و پس از حادثه منا دانست و گفت: دولت سعودی باید پاسخگوی عملکرد ضعیف خود باشد. دبیر شورای عالی امنیت ملی کشور گفت: ایمنی لازم از سوی دولت جمهوری اسلامی برای حجاج قبل از انجام مناسک اندیشیده شده بود ولی این سلسله حوادث رخ داده به هیچ وجه قابل پیش بینی نبود.

شمخانی خاطرنشان ساخت: حضور سه میلیون حاجی در کشور نیازمند استفاده از تمامی ظرفیت های کشور است، در حالی که دولت سعودی همه نیروهای امنیتی خود را معطوف جنگ یمن کرد و از مدیریت مطلوب مناسک حج جا ماند. در این میان جابجایی قدرت نیز انجام شد که پادشاه جدید با جابجایی نیروها، نارضایتی زیادی را در ساختار اداری این کشور ایجاد کرد.

وی افزود: دولت جمهوری اسلامی از لحظه آغاز وقوع حادثه به شکلی جدی در صحنه حاضر شد و تا نتیجه گیری قطعی در ابعاد گوناگون سیاسی، حقوقی و اقتصادی این مسأله را دنبال خواهد کرد.

وی در خصوص کمیته حقیقت یاب نیز گفت: جمهوری اسلامی ایران در خصوص ابعاد مختلف سیاسی، حقوقی و فنی این حادثه در سطح همکاری با دولت سعودی و در سطح جهان اسلام وارد عمل شده و در کنار رسیدگی به وضعیت مجروحان و متوفیان کشور، اعلام کرده و این ظرفیت را دارد که به تمام کسانی که در این موضوع آسیب دیده اند به ویژه مجروحان کمک جدی کند.

فساد اقتصادی غده ای بدخیم در کشور

دبیر شورای عالی امنیت ملی کشور  در بخش دیگری از سخنان خود پاشنه آشیل کشور را مسائل اقتصادی عنوان کرد و گفت: متأسفانه فساد اقتصادی به سمتی سوق داده شده که به غده ای بدخیم در کشور تبدیل شده است.

شمخانی افزود: ما کارگران نظام هستیم و نمی توانیم به وقوع فساد در کشور بی تفاوت باشیم. چرا که اگر با فساد مبارزه نکنیم، خودمان متهم هستیم.

وی مشکل اصلی کشور را بحث معیشت و اقتصاد دانست و گفت: با این وجود مهم ترین رسانه های ما کمتر از اقتصاد می گویند و این شکاف باید پر شود. همه باید با هم بسیج شویم و به جای مچ گیری و دریافت نقطه ضعف از یکدیگر، مشکلات و فساد اقتصادی را ریشه کن کنیم.

دبیر شورای عالی امنیت ملی تصریح کرد: افزایش طلاق، ناهنجاری های اجتماعی، کاهش سن اعتیاد، بالا رفتن سن ازدواج و مشکلاتی از این قبیل به طور عمده نشات گرفته از مشکلات اقتصادی و معیشتی است.

همه از تبعیض و پارتی بازی ناراضی هستند

شمخانی با بیان اینکه در ادارات همه از تبعیض و پارتی بازی ناراضی هستند، گفت: با این وجود همه دنبال ارتقاء از طریق پارتی بازی هستند.

دبیر شورای عالی امنیت ملی کشور تأکید کرد: نمی توانیم در ایام محرم بر سینه بزنیم ولی در اداراتمان رانت خواری کنیم. کسی که رانت خواری و پارتی بازی می کنند، شعار مرگ بر امریکای دروغین سر می دهد.

شمخانی راه پیمان بستن با شهدا و عبور موفق از جنگ اقتصادی را این دانست که همه در کنار هم منابع سرشار کشور مبتنی بر اقتصاد مقاومتی را فعال کنیم.

وی بر ضرورت تحقق اقتصاد مقاومتی تاکید کرد و افزود: اجرای اقتصاد مقاومتی که از سوی رهبر معظم انقلاب اعلام و تاکید شده است و دستورالعمل مشخص دارد که تکلیف همه سطوح جامعه را روشن کرده است. باید با توجه به دستورالعمل ها و در نظر گرفتن ظرفیت های هر استان برای اجرا و تحقق اقتصاد مقاومتی عمل شود.

خداوند چک سفید امضاء برای حکومت دائمی به کسی نداده است

وی افزود: خداوند چک سفید امضاء مبنی بر ای حکومت دائمی به کسی نداده است، بلکه  باید با افتخار به خدمتگزاری مردم، در جهت حل مشکلات مردم گام برداریم و با هر دیدگاه سیاسی، به دولت که مسئول این امر است کمک کنیم.

دبیر شورای عالی امنیت ملی کشور با بیان اینکه تنها ۴۰ درصد از سه هزار واحد صنعتی استان مرکزی در حال حاضر فعال است، گفت: برجام، ضعف های موجود را حل نمی کند، بلکه ریشه حل مشکلات موجود را باید در ضعف های داخلی پیگیری کرد. چرا که با وجود برنامه های اقتصاد مقاومتی و توسعه، وضعیت موجود نسبتی مطلوب با برنامه هایمان ندارد.

شمخانی با عنوان ویژگی های برجسته استان مرکزی اعم از شش هزار شهید، فرهیختگان، پزشکان، معلمان، مفاخر گفت: این ویژگی ها، استان مرکزی را از سایر استان ها جدا می کند و باری سنگین بر دوش مسئولین و مردم قرار می دهد.

وی با اشاره به نقش معنوی روحانیت در کشور، گفت: امام جمعه ها باید از مشکلات موجود مطلع باشد و در بخشی از خطبه های نماز جمعه خود، به بیان مشکلات و ارائه راهکار بپردازند.

دبیر شورای عالی امنیت ملی کشور، آسیب ها و ناهنجاری های اجتماعی و فرهنگی موجود را ریشه در مسائل اقتصادی دانست و برای حل مشکلات کشور باید منابع خود را در جهت رفع مشکلات اقتصادی بکار گیریم.

حادثه منا ریشه در بی کفایتی

 حکام سعودی

استاندار مرکزی نیز در این نشست با گرامیداشت هفته دفاع مقدس، به حادثه منا اشاره کرد و گفت: این حادثه ریشه در بی کفایتی حکام دولت سعودی دارد.

زمانی استان مرکزی را یکی از استان های کم نظیر در عرصه های فرهنگی، تاریخی و حامل تمدنی عظیم عنوان کرد و گفت: این استان مهد بزرگان مرجعیت و فقاهت، بزرگان علم و مفاخر و مشاهیر بزرگی است.

وی افزود: استان صنعتی مرکزی، در حوزه کشاورزی نیز توانمند و مستعد است.

استاندار مرکزی با بیان اینکه در حال حاضر تنها ۴۰ درصد صنایع تولیدی و صنعتی استان مشغول فعالیت هستند، گفت: باید با بررسی چالش های پیش رو، بتوانیم از حداکثر ظرفیت بهره بریم.

زمانی تأکید کرد: برای پر کردن ظرفیت های خالی در حوزه های صنعتی و تولیدی باید اختیارات لازم به استان های صنعتی داده شود تا بتوانیم بر مشکلات فائق آئیم.

استاندار استان مرکزی  در بخش دیگری از سخنان خود با تاکید بر مصوبه هیئات وزیران گفت: دستگاه های اجرایی مصوبه شهریورماه امسال هیات وزیران در واگذاری اختیارات دستگاه های ملی به استان ها را جدی بگیرند و عملیاتی کنند.

وی افزود: در این مصوبه عنوان شده است که آن دسته از ماموریت ها و اختیارات دستگاه های ملی که مغایرت با قانون نداشته باشند با ارزیابی کارشناسی می توانند از طریق مکاتبه استانداری ها به حوزه های استانی منتقل شوند.

وی اظهارکرد: تاکنون برخی از این اختیارات در بحث محیط زیست و وزارت کشور به استان ها واگذار شده که این مهم باید به بخش های دیگر نیز تعمیم یافته و قضیه تمرکز زدایی که سال ها است در کشور با وجود تلاش های متعدد اقبالی نداشته، به ثمر بنشیند.

استاندار مرکزی ادامه داد: دستگاه های اجرایی باید با مطالعات سریع کارشناسی، ماموریت ها و تصمیم هایی که در آن قادر به نقش آفرینی هستند برای انتقال از دستگاه ملی به استان به معاونت راهبردی توسعه استانداری پیشنهاد دهند.

استان مرکزی در کنار امت اسلامی نقش بسزایی را در دفاع از انقلاب داشته است

فرمانده سپاه روح ا… استان مرکزی ضرورت بررسی دفاع مقدس را بر هیچ کس پوشیده ندانست و گفت: بازخوانی چرایی ۸ سال دفاع مقدس، سرشار از عبرت هاست.

سردار محسن کریمی هدف دشمن را دشمنی و برخورد با انقلاب اسلامی دانست و گفت: بیش از ۳۶ کشور در طی جنگ حمایت های مستقیم و غیرمستقیم از رژیم بعث عراق داشتند.

وی افزود: استان مرکزی در کنار امت اسلامی نقش بسزایی را در دفاع از انقلاب داشته است. فرمانده سپاه روح ا… استان مرکزی خاطرنشان ساخت: بیش از یک سوم نخبگان و مشاهیر کشور در استان مرکزی متولد شده اند. علاوه بر آن استان مرکزی دارای شش هزار شهید،یک هزار و پانصد ۱۵ جانباز، یک هزار و پانصد  آزاده و ۷۰ هزار رزمنده می باشد.

سردار کریمی افزود: این ها در کنار نیروهای مرکزی استان نقش بسزایی را در طی جنگ داشته اند و پس از جنگ نیز در سایر عملیات ها نقش محوری داشتند و اکنون نیز در مقابل جنگ نرم با تمام توان و قوا ایستادگی کرده و کشور را از خطرات احتمالی نجات خواهند داد.

مرجع : عطریاس
کد مطلب : ۵۹۵۵۲
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما

کلام امیر
لَا غِنَى كَالْعَقْلِ، وَ لَا فَقْرَ كَالْجَهْلِ، وَ لَا مِيرَاثَ كَالْأَدَبِ، وَ لَا ظَهِيرَ كَالْمُشَاوَرَةِ.

امام(عليه السلام) فرمود: هيچ ثروتى چون عقل، و هيچ فقرى چون نادانى نيست. هيچ ارثى چون ادب، و هيچ پشتيبانى چون مشورت نيست.