۱

قسط چهارم دارایی​های ایران واریز شد

تاریخ انتشار
پنجشنبه ۱۵ آبان ۱۳۹۳ ساعت ۱۸:۰۹
قسط چهارم دارایی​های ایران واریز شد
با احتساب واریز قسط چهارم مبلغ ۱.۹ میلیارد دلار از کل مبلغ ۲.۸ میلیارد دلار به حساب بانک مرکزی واریز شده است. همچنین طبق این توافقات، در مرحله اول ۴.۲ میلیارد دلار دیگر از درآمدهای نفتی طی ۸ قسط دریافت شده بود. در راستای توافق ژنو بناست ۲.۸ میلیارد دلار در قالب ۶ قسط به حساب ایران واریز شود.

تیم مذاکره کننده ایرانی در راستای مذاکرات با ۱+۵ طی ماه های گذشته با غرب به توافق رسید که در ابتدا ۴.۲ میلیارد دلار از دارایی های نفتی ایران که در کشورهای غربی در پی تحریم ها بلوکه شده بود در قالب چند قسط آزاد شود و در اختیار ایران قرار گیرد. بعد از اتمام سررسید قسط های ۴.۲ میلیارد دلاری و ادامه مذاکرات ایران با ۱+۵ توافق دیگری انجام شد با این محور که ۲.۸ میلیارد دلار دیگر از دارایی های بلوکه شده ایران در قالب شش قسط آزاد شود.

براساس توافقات بناست مبلغ دو میلیارد و ۸۰۰ میلیون دلار از دارایی های بلوکه شده در چهار قسط ۵۰۰ میلیون دلاری و دو قسط ۴۰۰ میلیون دلاری در فواصل زمانی حدود سه هفته ای آزاد و در اختیار ایران قرار گیرد. آن طور که در زمان بندی توافق دوم ژنو قید شده ۲۶ شهریور ماه مصادف با ۱۷ سپتامبر موعد دریافت سومین قسط ۲.۸ میلیارد دلاری به ارزش ۴۰۰ میلیون دلار بود که در اختیار ایران قرار گرفت. براساس زمان بندی توافق ژنو بناست دو قسط پایانی ۲.۸ میلیارد دلار به ترتیب به ارزش ۵۰۰ و ۴۰۰ میلیون دلار در روز ۱۲ آبان ۱۳۹۳ (۳ نوامبر ۲۰۱۴) و روز دوم آذر ۱۳۹۳ (۲۳ نوامبر ۲۰۱۴) سررسید شود.
مرجع : اعتدال
کد مطلب : ۶
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما

کلام امیر
لَا غِنَى كَالْعَقْلِ، وَ لَا فَقْرَ كَالْجَهْلِ، وَ لَا مِيرَاثَ كَالْأَدَبِ، وَ لَا ظَهِيرَ كَالْمُشَاوَرَةِ.

امام(عليه السلام) فرمود: هيچ ثروتى چون عقل، و هيچ فقرى چون نادانى نيست. هيچ ارثى چون ادب، و هيچ پشتيبانى چون مشورت نيست.