۰

دلایل نگرانی آمریکا از عملیات نظامی روسیه در سوریه

تاریخ انتشار
شنبه ۱۱ مهر ۱۳۹۴ ساعت ۰۹:۴۴
به گزارش شبکه خبری المنار، شیخ نعیم قاسم تصریح کرد تروریسم تکفیری با حمایت خارجی برای تغییر نقشه منطقه خاورمیانه با نظارت و مدیریت استکبار جهانی که در آمریکا متبلور است، ایجاد شده است.

وی افزود هر چند ائتلاف غربی با عنوان ضربه زدن به داعش وارد عراق و سوریه شده است، اما در عمل هدف از این ائتلاف، حملات محدود و بی‌تاثیر و باقی ماندن این گروه در چارچوب اهدافی است که آمریکا ترسیم کرده و برای آن تلاش می‌کند.
معاون دبیرکل حزب الله تصریح کرد آمریکا امروز از دخالت جدید روسیه با جنگنده و سلاح و عملیات نظامی مستقیمش در سوریه ابراز نگرانی کرده است.

شیخ نعیم قاسم افزود سوریه طی تقریبا پنج سال اخیر به لطف ارتش، ملت و نظام و حمایت ایران از مقاومت ایستادگی کرده است و همچنین توانسته‌است با جلوگیری از رسیدن تکفیری‌ها به هدف خود یعنی سرنگونی نظام سوریه، ضربات کوبنده و محکمی به طرح آمریکا وارد کند.

وی افزود همچنین نیروهای داوطلب مردمی در عراق هم توانسته‌اند داعش و تکفیری‌ها را از حدود یک سوم خاک عراق که اشغال کرده بودند، بیرون برانند و به همین سبب طبیعی است که آمریکا و دیگر کشورهای حامی تکفیری‌ها نگران باشند.

معاون سید حسن نصرالله تصریح کرد باید با شفافیت گفت که داعش در حد خود قوی نیست و در چند ماه می‌توان آن را شکست داد، اما مشکل اینجاست که داعش دست استکباری مورد حمایت برخی کشورهای عربی و غیر عربی است و به همین اگر بخواهیم این مشکل را حل کنیم باید از آنچه در لبنان رخ داد، الگوبرداری کنیم که همبستگی ارتش، ملت و مقاومت در لبنان دستان تکفیری‌ها را قطع کرد و همچنان آثار فروپاشی آنها روز به روز آشکار می‌شود، اگر اینگونه نمی‌شد، لبنان از هجمه تکفیری‌هایی که از مناطق مختلف جهان آمده بودند، آسوده و راحت نمی‌شد در نتیجه ارتش، نیروهای امنیتی،مقاومت و ملت لبنان با همبستگی خود موفق به سرکوب تروریسم تکفیری در لبنان شدند که منطقه باید از این الگو استفاده کند.
مرجع : تسنیم
کد مطلب : ۶۰۰۶۱
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما

کلام امیر
لَا غِنَى كَالْعَقْلِ، وَ لَا فَقْرَ كَالْجَهْلِ، وَ لَا مِيرَاثَ كَالْأَدَبِ، وَ لَا ظَهِيرَ كَالْمُشَاوَرَةِ.

امام(عليه السلام) فرمود: هيچ ثروتى چون عقل، و هيچ فقرى چون نادانى نيست. هيچ ارثى چون ادب، و هيچ پشتيبانى چون مشورت نيست.