۰

دومین دیدار ظریف و کری در حاشیه مجمع عمومی سازمان ملل

تاریخ انتشار
شنبه ۱۱ مهر ۱۳۹۴ ساعت ۰۸:۴۵
به گزارش رویترز، وزارت امور خارجه آمریکا اعلام کرد «جان کری» با «محمد جواد ظریف» در خصوص اجرای توافق هسته‌ای وین دیدار و مذاکره کرده‌اند.

این دیدار در نیویورک و در حاشیه نشست هفتادمین دوره مجمع عمومی سازمان ملل متحد برگزار شده است.

جان کری، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در بیانیه‌ای گفته است: وزیران خارجه آمریکا و ایران پیش از ترک نیویورک عصر جمعه باردیگر دیدار کردند و در خصوص چگونگی اجرای توافق جامع اتمی یا برنامه اقدام مشترک (برجام ) مذاکرات بیشتری انجام دادند.

رسانه‌های خبری پیش‌تر گزارش داده بودند که دیدار جان کری با محمد جواد ظریف از پیش برنامه ریزی شده نبوده و نمایندگی آمریکا در سازمان ملل متحد ساعاتی پیش از برگزاری این دیدار، خبر آن را منتشر کرد.

یک منبع دیپلماتیک به خبرگزاری فرانسه گفته بود، این دیدار ساعت ۵ عصر جمعه به وقت محلی در مقر سازمان ملل در نیویورک برگزار شد.

طبق این گزارش، برنامه دیدار وزرای خارجه ایران و آمریکا، اندکی قبل از این که جان کری نیویورک را به مقصد واشنیگتن ترک کند، تعیین شده بود.

این دومین دیدار جان کری و محمد جواد ظریف طی یک هفته گذشته در نیویورک بود. وزیران امور خارجه ایران و آمریکا روز شنبه چهارم مهرماه برای نخستین بار پس از توافق جامع اتمی یا برنامه اقدام مشترک (برجام) در وین دیدار و گفت وگو کردند.

ایران و کشورهای ۱+۵ در تاریخ ۲۳ تیرماه در وین به توافقی جامع برای حل پرونده هسته‌ای جمهوری اسلامی دست یافتند. این توافق به برنامه جامع اقدام مشترک یا «برجام» معروف شده است.
مرجع : مهر
کد مطلب : ۶۰۰۷۰
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما

کلام امیر
لَا غِنَى كَالْعَقْلِ، وَ لَا فَقْرَ كَالْجَهْلِ، وَ لَا مِيرَاثَ كَالْأَدَبِ، وَ لَا ظَهِيرَ كَالْمُشَاوَرَةِ.

امام(عليه السلام) فرمود: هيچ ثروتى چون عقل، و هيچ فقرى چون نادانى نيست. هيچ ارثى چون ادب، و هيچ پشتيبانى چون مشورت نيست.