۰

فایناس 3 خط مترو از اولویت‌های اول روی میز دولت بود

تاریخ انتشار
دوشنبه ۱۳ مهر ۱۳۹۴ ساعت ۰۸:۴۱
اعضای شورای اسلامی شهر تهران پس از استماع گزارش وضعیت مالی مترو از زبان معاون مالی شهردار در یکصد و هشتاد و نهمین جلسه سخنانی را ایراد نمودند.

مهدی چمران رییس شورای اسلامی شهر تهران بعد از استماع گزارش مالی مترو اظهار داشت: فایناس ۳ خط مترو از اولویت‌های اول روی میز دولت بود اما بانک مرکزی آن را جز اولویت‌های سه و چهار فاینانس قرار داده است.

وی افزود: مشکل دیگری که در فاینانس‌ها وجود دارد پرداخت ۵۰ درصد آن توسط دولت است و چون این اتفاق نیافتاده است بانک برای فاینانس‌های جدید شرکت مترو را بدهکار اعلام می‌کند و تا این بدهکاری که که همان تعهدات دولتی است پرداخت نشود فاینانس جدید تحقق پیدا نمی‌کند.

وی در خصوص ساخت واگن در داخل نیز گفت: تنها ۶۰ درصد این تجهیزات در داخل تامین می‌شود و مابقی موارد مورد نیاز باید از خارج تامین شود.

چمران در ادامه با اشاره به استفاده از روش‌های دیگر در تامین اعتبارات مورد نیاز پروژه‌های شهری گفت: این روش‌ها خوب است اما قیمت بلیت را برای مصرف کننده بالا می‌برد این در حالی است که مترو جز حمل ونقل عمومی است و نباید از نظر هزینه بار مالی مضاعفی را به مردم تحمیل کنیم.
مرجع : فارس
کد مطلب : ۶۰۳۰۴
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما

کلام امیر
لَا غِنَى كَالْعَقْلِ، وَ لَا فَقْرَ كَالْجَهْلِ، وَ لَا مِيرَاثَ كَالْأَدَبِ، وَ لَا ظَهِيرَ كَالْمُشَاوَرَةِ.

امام(عليه السلام) فرمود: هيچ ثروتى چون عقل، و هيچ فقرى چون نادانى نيست. هيچ ارثى چون ادب، و هيچ پشتيبانى چون مشورت نيست.