۰

بیانیه ۵ عضوکمیسیون برجام اخلاقی نبود

تاریخ انتشار
دوشنبه ۱۳ مهر ۱۳۹۴ ساعت ۱۹:۳۵
محمدحسین فرهنگی با اشاره به قرائت گزارش کمیسیون ویژه برجام در جلسه علنی روز گذشته مجلس اظهار داشت: گزارشی که ارائه شد، گزارش خوب و جامعی بود و تقریبا همه ابعاد برجام را بررسی کرده و تصویر دقیق و کاملی را از برجام ارائه کرده است.

وی افزود: ۱۰ پیشنهادی هم که در آخر این گزارش ارائه شده، برگرفته از مجموعه بررسی‌های صورت گرفته بوده است.

عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه انتقادات مطرح شده درباره سو گیری این گزارش را قبول ندارم، تصریح کرد: برجام مانند یک منشور است که از هر طرفی به آن نگاه کنیم، ممکن است یک رنگ را مشاهده کنیم؛ نگاه جامع این است که هم جنبه های مثبت و هم جنبه‌های منفی آن دیده بشود و این نگاه است که کامل و جامع محسوب می‌شود.

گزارش کمیسیون ویژه برجام، کامل و جامع بود

فرهنگی ادامه داد: کمیسیون ویژه بررسی برجام که با اراده مجلس نیز تشکیل شد و از جریان‌های مختلف نیز در آن حضور داشته اند، بررسی‌های جامعی را به عمل آورده و از همه صاحبنظران داخلی و خارجی دعوت کرده و نظرات آنها را شنیده‌اند و بر این اساس، به نظر من گزارش جامعی را ارائه کرده اند؛ لذا ایرادهایی را که مطرح می‌کنند وارد نمی‌دانم و نکاتی هم که به عنوان پیشنهاد ارائه شده، باید در طرح یک فوریتی در دست بررسی در مجلس، لحاظ شود.

وی همچنین در واکنش به بیانیه صادر شده از سوی ۵ نفر از اعضای کمیسیون ویژه بررسی برجام در انتقاد از گزارش تهیه شده، گفت: به نظر من این افراد کار اخلاقی و درستی انجام ندادند؛ وقتی در یک جمع افرادی حضور می‌یابند، باید به اراده جمعی نیز احترام بگذارند. هر چند شخصیت های محترمی این بیانیه را امضا کرده‌اند، اما اصل کار را کار سنجیده‌ای نمی‌دانم.

عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: این افراد می‌توانستند در کمیسیون نظر خود را ارائه دهند و تا جایی که اطلاع داریم، نظرات خود را ارائه هم داده‌اند و تاثیر هم گذاشته بود و باعث شده برخی موارد حذف یا اصلاح شود، اما بعد از اینکه پروژه نهایی حاصل شد، مطرح کردن چنین موضوعاتی به نظر من مناسب نبود.
کد مطلب : ۶۰۳۸۰
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما

کلام امیر
لَا غِنَى كَالْعَقْلِ، وَ لَا فَقْرَ كَالْجَهْلِ، وَ لَا مِيرَاثَ كَالْأَدَبِ، وَ لَا ظَهِيرَ كَالْمُشَاوَرَةِ.

امام(عليه السلام) فرمود: هيچ ثروتى چون عقل، و هيچ فقرى چون نادانى نيست. هيچ ارثى چون ادب، و هيچ پشتيبانى چون مشورت نيست.