۰

کریم باقری: عده‌ای برای خودشیرینی جلوی دوربین می‌روند و به خانواده نوروزی وعده می دهند

تاریخ انتشار
پنجشنبه ۱۶ مهر ۱۳۹۴ ساعت ۱۱:۰۲
کریم باقری: عده‌ای برای خودشیرینی جلوی دوربین می‌روند و به خانواده نوروزی وعده می دهند
دو، سه روزي بود كه نگارنده - مهدي يكتا- به دنبال مصاحبه با دستيار پرافتخار و ايراني برانكو بودم تا اينكه بالاخره روز گذشته (چهارشنبه) كريم باقري را پيدا كردم. حرف‌هاي جالب و ناگفته‌اي بين ما رد و بدل شد كه اتفاقاً مي‌توانست خيلي هم غافلگيركننده باشد اما به خواست خود آقاكريم نصف اين مصاحبه به رسم امانت نزد من ماند و آنچه مي‌خوانيد 50 درصد صحبت‌هاي ماست!

آقاكريم، چند روزي مي‌شد كه سكوت كرده و حرف نمي‌زديد. دليلش چه بود؟

متأسفانه همه ما غافلگير شديم. درگذشت ناگهاني هادي خدابيامرز، بسيار تلخ و غافلگيركننده بود. اصلاً شوكه شديم.

ما هم شوكه شديم، واقعاً ناباورانه بود...

خدا رحمتش كند. تازه 30 ساله شده بود و هنوز خيلي جوان بود كه اين طوري از دنيا برود، روحش شاد... به نوبه خودم از تمام كساني كه در مراسم ختم و ترحيم آن خدابيامرز شركت كردند، چه فوتبالي و چه غيرفوتبالي تشكر مي‌كنم و دست تك‌تك آنها را به گرمي مي‌فشارم.

* استقلالي‌ها هم سنگ تمام گذاشتند. اين‌طور نيست؟

دقيقاً، دست همه استقلالي‌ها هم درد نكند. هادي پسر خيلي خوبي بود كه با وجود گلزني به استقلال، نزد هواداران رقيب هم بدخواه نداشت. او نان بازويش را مي‌خورد و حالا كه فوت كرده، اين حرف را نمي‌زنم و عقيده قلبي‌ام است.

* معمولاً رسم است وقتي يكي از دنيا مي‌رود...

اين هم درست نيست، بحث در اين رابطه خيلي زياد است. طفلكي هادي وقتي زنده بود، اين همه تعريف و تمجيد نمي‌شد اما همين كه فوت كرد، همه به صورت خودجوش شروع به ستايش او كردند در حالي كه معتقدم نوروزي در زمان زنده بودن هم يك الگوي خوب بود. او هيچ حاشيه‌اي نداشت و يك بازيكن خانواده‌دوست بود كه زندگي سالمي داشت. دو تا هم بچه گل داشت و جوانان فوتبال ما مي‌توانند هادي را الگو قرار دهند اما كسي در آن زمان به او نمي‌پرداخت. خود شما مطبوعاتي‌ها چقدر از او نوشتيد؟!

* يعني فقط ما مطبوعاتي‌ها مقصريم؟!

(با همان لحن قبلي) نه اما قبول كنيد براي شما خبرنگاران بازيكني كه حاشيه داشته باشد و به قول معروف بتواند به مطبوعات خوراك بدهد، در اولويت است. اين جماعت را تيتر يك مي‌كنيد اما هادي نوروزي‌ها كمتر روي جلد مي‌روند مگر آن كه دست‌شان از دنيا كوتاه شود.  البته خيلي‌هاي ديگر مرده‌پرست‌تر از من و شما مطبوعاتي‌ها هستند... بگذريم!

* شماره 24 نوروزي هم كه بايگاني شد. نظري نداريد؟

چه فايده؟ متأسفانه برخي دوستان فقط مي‌خواهند جلوي دوربين باشند و بگويند كه فلان كرديم و بهمان! يكي مي‌گويد پيراهن‌ هادي را من بايگاني كردم، آن يكي بحث شماره 24 را خواسته خانواده هادي مي‌داند و كاش همين آقايان وقتي هادي زنده بود، حرمت او را حفظ مي‌كردند. كاش به امثال هادي نوروزي‌ها در زمان حيات بي‌احترامي نكنيم و خوبي يكديگر را بخواهيم.

* منظورت چه كساني است؟

آن كساني كه بايد منظور مرا درك كنند، درك خواهند كرد. برخي‌ها بعد از فوت هادي نوروزي، براي خودشيريني جلوي دوربين‌هاي عكاسي و تلويزيوني حاضر مي‌شوند و وعده‌هايي مي‌دهند كه به نظر من ارزشي ندارد. اگر راست مي‌گويند، از اين به بعد به همبازيان هادي نوروزي احترام بگذارند. قدر خانواده هادي را در عمل و نه شعار بدانند.

* تازه از حالا به بعد خانواده مرحوم هادي نورزوي تنها مي‌شوند. درست است؟

آنهايي كه امروز دور و بر خانواده هادي را گرفتند، بايد در آينده هم چنين باشند. باشگاه بايد مطالبات آن مرحوم را به خانواده‌اش پرداخت كند اما متأسفانه تجربه نشان داده كه همه اين وعده و وعيدها زود فراموش مي‌شود... (حرف‌هايي رد و بدل مي‌شود كه قرار نيست نوشته شود).

* بسيار خوب، در پايان حرف ناگفته‌اي نداريد؟

نه، فقط بنويسيد هادي‌جان راحت بخواب كه مردم قدر تو را خوب دانسته و مي‌دانند. همين خيلي ارزشمند است. 

مرجع : خبرآنلاین
کد مطلب : ۶۰۶۳۰
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما

کلام امیر
لَا غِنَى كَالْعَقْلِ، وَ لَا فَقْرَ كَالْجَهْلِ، وَ لَا مِيرَاثَ كَالْأَدَبِ، وَ لَا ظَهِيرَ كَالْمُشَاوَرَةِ.

امام(عليه السلام) فرمود: هيچ ثروتى چون عقل، و هيچ فقرى چون نادانى نيست. هيچ ارثى چون ادب، و هيچ پشتيبانى چون مشورت نيست.