۰

مجوز انتشار برای 3هزار روزنامه و نشریه در کشور صادر شد

تاریخ انتشار
جمعه ۱۷ مهر ۱۳۹۴ ساعت ۱۳:۰۸
علی‌اکبر بهبهانی در نشست با مدیران مسئول نشریات محلی استان اردبیل اظهار داشت: از آغاز فعالیت دولت یازدهم برای بیش از ۳هزار روزنامه و نشریه مجوز انتشار صادر شده اما به‌دلیل نداشتن فعالیت و عدم انتشار ۶۰۰ عنوان از این نشریات لغو امتیاز شده‌اند.

وی با بیان اینکه دولت یازدهم تسهیلات و اقدامات خوبی برای حمایت از نشریات محلی انجام می‌دهد، افزود: برای توسعه و رونق فعالیت نشریات محلی در سطح کشور نیمی از بهای حق اشتراک این نشریات از طریق شرکت تعاونی مطبوعات کشور پرداخت می‌شود.

رئیس هیئت تعاونی مطبوعات کشور با اشاره به شرایط برخورداری از این تسهیلات توسط نشریات محلی بیان کرد: در صورتی که نشریات محلی بتوانند در هر شماره از نشریه یک‌هزار و ۵۰۰ نسخه انتشار دهند می‌توانند از این یارانه و تسهیلات ارائه شده برخوردار شوند.

بهبهانی با بیان اینکه راستی‌آزمایی‌ها و آدرس مشترکان نشریات برای پرداخت این مبالغ یارانه بررسی و شناسایی می‌شود، گفت: در صورتی که ماهنامه‌های تخصصی نیز نشریات خود را چاپ و اشتراک‌پذیری کنند از این یارانه‌ها بهره‌مند می‌شوند.

وی از راه‌اندازی سایت ثبت اطلاعات مشترکان نشریات خبر داد و افزود: با راه‌اندازی این سایت مدیر مسئول و یا قائم مقام مورد تأیید وی می‌توانند اطلاعات لازم را به ثبت رسانده و در این زمینه اقدام کنند.

رئیس هیئت تعاونی مطبوعات کشور با تأکید بر ارسال سریع‌تر نشریات به مشترکان تصریح کرد: باید در همان روزی که نشریات منتشر می‌شوند به مشترکان ارسال شده و به دست آنها برسد اما نشریات شهرستان‌های تابعه از این امر مستثنی بوده و می‌توانند تا فاصله یک روز این نشریات را به مشترکان برسانند.
مرجع : تسنیم
کد مطلب : ۶۰۷۳۷
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما

کلام امیر
لَا غِنَى كَالْعَقْلِ، وَ لَا فَقْرَ كَالْجَهْلِ، وَ لَا مِيرَاثَ كَالْأَدَبِ، وَ لَا ظَهِيرَ كَالْمُشَاوَرَةِ.

امام(عليه السلام) فرمود: هيچ ثروتى چون عقل، و هيچ فقرى چون نادانى نيست. هيچ ارثى چون ادب، و هيچ پشتيبانى چون مشورت نيست.