۰

حماس: انتفاضه قدس آغاز شده و مشارکت در آن واجب است

تاریخ انتشار
شنبه ۱۸ مهر ۱۳۹۴ ساعت ۱۲:۲۶
حماس: انتفاضه قدس آغاز شده و مشارکت در آن واجب است

به گزارش رسانه‌های خبری فلسطین، مشیر المصری طی اظهاراتی در جریان راهپیمایی که جنبش حماس در شهر خان یونس واقع در جنوب نوار غزه برگزار کرد، گفت که ما با یک مرحله تاریخی سرنوشت‌ساز و حماسی مواجه هستیم که جوانان فلسطینی در قدس، کرانه باختری، اراضی اشغالی سال 1948 و غزه آن را رهبری می‌کنند.

وی افزود: غزه با تمام زخم‌هایی که دارد در انتفاضه قدس مشارکت دارد و هزاران نفر آماده فدا کردن جان خود برای مسجد‌الاقصی و کرانه باختری هستند.

شهادت دو شهروند فلسطینی دیگر

بامداد امروز شنبه یک جوان فلسطینی در اردوگاه شعفاط واقع در شمال شهر قدس اشغالی که هدف اصابت گلوله نظامیان صهیونیست قرار گرفته بود به شهادت رسید.

همچنین یک جوان دیگر نیز که در درگیری‌های روز گذشته در منطقه الفراحین واقع در شرق خان یونس در جنوب نوار غزه زخمی شده بود، شهید شد.

منابع پزشکی گفتند که در جریان درگیری های خشونت بار در اردوگاه شعفاط واقع در شمال قدس اشغالی یک جوان شهید و تعدادی دیگر از شهروندان در اثر اصابت گلوله نظامیان رژیم اشغالگر زخمی شدند.

منابع فلسطینی همچنین گزارش دادند که «احمد جمال صلاح» در نزدیکی ایست و بازرسی نظامی واقع در ورودی اردوگاه هدف اصابت گلوله نظامیان صهیونیست قرار گرفت و شهید شد.

بر اساس این گزارش، این جوان فلسطینی یکی از مبارزان اردوگاه شعفاط بود و به محض اعلام خبر شهادت وی در اردوگاه، ساکنان این اردوگاه که از این اقدام نظامیان صهیونیست به خشم آمده بودند، تظاهرات کرده و درگیری‌های شدیدی به وقوع پیوست که در نتیجه آن بیش از 10 نفر زخمی شدند.

در غزه نیز منابع پزشکی اعلام کردند که صبح امروز شنبه «جهاد زاید العبید» (22 ساله) از ساکنان شهر دیر البلح واقع در مرکز نوار غزه در اثر شدت جراحتی که در درگیری های روز گذشته به وی وارد شده بود، شهید شد.

از سوی دیگر نیروهای اشغالگر اسرائیل «خدیجه عبید» از اهالی شهرک العیسویه را در حین بازگشت از محل کار خود بازداشت کردند.

شهادت 16 فلسطینی طی ماه جاری

تعداد شهدای فلسطینی از اول اکتبر تا این لحظه به 16 نفر رسیده است و علاوه بر این، بیش از 1000 نفر دیگر هم در جریان این درگیری ها و تحولات زخمی شده اند.

این خیزش گسترده در کرانه باختری، قدس و غزه که در واکنش به تجاوزات رژیم اشغالگر قدس به مسجد مبارک الاقصی و هتک حرمت مقدس قدس شکل گرفته است، تا این لحظه باعث شهادت 16 فلسطینی شده است.

اسامی شهدای کرانه باختری عبارت است از: مهند حلبی (اهل البیره و 19 ساله)، فادی علون (19 ساله) ساکن قدس، امجد حاتم جندی (17 ساله) اهل یطا، "ثائر ابو غزاله (19 ساله) ساکن کفر عقب، عبد الرحمن عبید الله کودک 11 ساله اهل بیت لحم، حذیفه سلیمان (18 ساله) ساکن طولکرم، وسام جمال (20 ساله) ساکن اردوگاه شعفاط، محمد جعبری (19 ساله) اهل الخلیل و احمد جمال صلاح ساکن اردوگاه شعفاط قدس اشغالی.

در حوادث و حملات دیروز جمعه نوار غزه هم 7 فلسطینی به نام‌های شادی حسام دوله (20 ساله)، احمد عبد الرحیم هرباوی (20 ساله)، عبد وحیدی (20 ساله)، محمد هشام رقب (15 ساله)، عدنان موسی ابو علیان (22 ساله)، زیاد نبیل شرف (20 ساله) و جهاد زاید عبید (21 ساله) به شهادت رسیده اند.

وزارت بهداشت فلسطین آمار مجروحان این درگیری‌ها را بیش از 1000 نفر اعلام کرد که حال تعداد زیادی از آنها وخیم گزارش می‌شود و علاوه بر این، صدها نفر هم در اثر استنشاق گازهای سمی در جریان درگیری‌های کرانه باختری مسموم شده اند.

مرجع : تسنیم
کد مطلب : ۶۰۸۲۸
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما

کلام امیر
لَا غِنَى كَالْعَقْلِ، وَ لَا فَقْرَ كَالْجَهْلِ، وَ لَا مِيرَاثَ كَالْأَدَبِ، وَ لَا ظَهِيرَ كَالْمُشَاوَرَةِ.

امام(عليه السلام) فرمود: هيچ ثروتى چون عقل، و هيچ فقرى چون نادانى نيست. هيچ ارثى چون ادب، و هيچ پشتيبانى چون مشورت نيست.