۰

یک قدم مانده تا افزایش قیمت خودرو؟

تاریخ انتشار
شنبه ۱۸ مهر ۱۳۹۴ ساعت ۱۴:۵۹
یک قدم مانده تا افزایش قیمت خودرو؟
در چند وقت اخیر، جلسه شورای رقابت برگزار نمی شد. البته این برگزار نشدن حاشیه هایی را به وجود آورده بود. از جمله اینکه مهدی قاضی پور، عضو ناظر مجلس در این شورا مدعی بود که «این شورا، جلسات را دو ماه است که به تعویق انداخته، البته این به تعویق انداختن عمدی است.»

اما حالا رضا شیوا، رئیس شورای رقابت اعلام کرده است که جلسات شورای رقابت از هفته آینده آغاز می شود. او گفت: متأسفانه هنوز قوه قضاییه دو نماینده خود را به شورای رقابت معرفی نکرده است، اما خوشبختانه در حال حاضر اکثریت اعضا انتخاب شده‌اند و دور جدید جلسات شورای رقابت در هفته آینده برگزار خواهد شد.

به هرحال، امروز حسن روحانی، رئیس‌جمهوری در احکام جداگانه‌ای و به پیشنهاد معاون رئیس‌جمهوری و رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور و وزیران امور اقتصادی و دارایی، دادگستری و صنعت، معدن و تجارت، هشت عضو شورای رقابت را منصوب کرد. این اعضا برای یک دوره شش ساله و در چارچوب ماده ۵۳ قانون اصلاح موادی از قانون برنامه چهارم توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی جمهوری اسلامی ایران و اجرای سیاستهای کلی اصل ۴۴ قانون اساسی، منصوب شدند.

رئیس‌جمهور به پیشنهاد وزیر امور اقتصادی و دارایی ، رضا شیوا و فرهاد خداداد کاشی را به عنوان صاحب نظر اقتصادی و سیدابوالفضل فاطمی زاده را به عنوان متخصص در امور مالی به عضویت شورای رقابت منصوب کرد.

روحانی همچنین به پیشنهاد وزیر صنعت، معدن و تجارت، ابراهیم بهادرانی و سید محمد روحانی پور را به عنوان صاحب نظر در امر تجارت و مهندس احمد دوست حسینی را به عنوان صاحب نظر در امر صنعت، به عضویت شورای رقابت منصوب نمود.

رییس کابینه همچنین به پیشنهاد وزیر دادگستری، ولی رستمی را به عنوان حقوقدان و احمد داودی را به پیشنهاد معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور به عنوان صاحب نظر در خدمات زیربنایی در شورای رقابت، برگزید.

البته جلسه شورای رقابت در حالی آغاز می شود که در چند وقت گذشته، همیشه صحبت از این بود که با آغاز کار شورا، افزایش قیمت خودرو هم کلید می خورد. به این ترتیب، اگر تا به الان کمپین نخریدن خودروی صفر به نظر عده ای باعث کاهش قیمت خودرو شده، تمام می شود و خودرو افزایش قیمتش را پیدا می کند.

احمد نعمت بخش، دبیر انجمن خودروسازان پیشتر در این باره گفته بود: «به زودی جلسه شورای رقابت برگزار می شود و این شورا هم رای به افزایش قیمت می دهد. در ۱۶ ماه گذشته، خودرو تنها ۳ درصد افزایش قیمت داشته است. این در حالی است که همچنان تورم ۱۵ درصد بر کشور حاکم است. به این ترتیب، درست است که تورم کاهش پیدا کرده است، اما این به معنای ارزان شدن نیست، بلکه تنها، به معنای کمتر افزایش پیدا کردن قیمت ها است. به هرحال، شورای رقابت اطلاعات لازم را از خودروسازان گرفته است و رای به افزایش قیمت هم خواهد داد.»

بنابراین باید منتظر ماند تا جلسات شورای رقابت در دور جدید برگزار شود تا قیمت خودرو هم از بلاتکلیفی خارج شود.
مرجع : صدای اقتصاد
کد مطلب : ۶۰۸۴۶
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما

کلام امیر
لَا غِنَى كَالْعَقْلِ، وَ لَا فَقْرَ كَالْجَهْلِ، وَ لَا مِيرَاثَ كَالْأَدَبِ، وَ لَا ظَهِيرَ كَالْمُشَاوَرَةِ.

امام(عليه السلام) فرمود: هيچ ثروتى چون عقل، و هيچ فقرى چون نادانى نيست. هيچ ارثى چون ادب، و هيچ پشتيبانى چون مشورت نيست.
فایل های مرتبط