۰

ظریف: ایران از وحدت، امنیت و ثبات در عراق حمایت می کند

تاریخ انتشار
يکشنبه ۱۹ مهر ۱۳۹۴ ساعت ۲۲:۵۶
«یان کوبیش» نماینده دبیرکل سازمان ملل متحد در امور عراق که به منظور رایزنی و تبادل نظر با مقام های کشورمان به تهران سفر کرده است، بعد ازظهر امروز -یکشنبه- با محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان دیدار کرد.

وزیر امور خارجه ایران با قدردانی از تلاش های سازمان ملل متحد در عراق، نقش عراق و تاثیر مستقیم وضعیت این کشور بر ثبات و امنیت در کل منطقه را مهم ارزیابی کرده، ضرورت حمایت جامعه بین المللی از دولت عراق در مقابله با تروریسم را مورد تاکید قرار داد.
وی با انتقاد از برخی حمایت ها از داعش و سایر گروه های تروریستی در عراق و سوریه و یمن ، عملکرد ائتلاف تحت رهبری آمریکا در مبارزه علیه داعش در عراق را ضعیف و غیر قابل قبول خواند.
ظریف با اشاره به اهمیت مبارزه با گروه های تروریستی و تکفیری در منطقه گفت: جامعه بین المللی باید مانع از تداوم حمایت های مستقیم و غیر مستقیم از این گروه ها شود.
وزیر امور خارجه کشورمان با مهم خواندن نقش سازمان ملل متحد در جلب توجه اعضا نسبت به اوضاع عراق و شرایط این کشور، از نقش رهبران دینی و سیاسی عراق اعم از کرد، سنی و شیعه در انسجام ملی آن کشور تقدیر کرد.
وی تصریح کرد:جمهوری اسلامی ایران بر وحدت و حفظ یکپارچگی و تمامیت ارضی کشور همسایه خود عراق تاکید دارد و در ادامه افزود هر راهکاری باید تقویت کننده وحدت، امنیت و ثبات عراق و منطقه باشد.
ظریف در این دیدار افزایش همکاری و تقویت مشورت ها با نماینده دبیر کل در امور عراق را مورد تاکید قرار داد.

** جلب مشارکت جهانی در رفع مشکلات عراق از اولویت های سازمان ملل است
همچنین «یان کوبیش» نماینده ویژه دبیرکل سازمان ملل متحد در امور عراق در این دیدار، با اشاره به شرایط سیاسی، اقتصادی و امنیتی عراق و همچنین منطقه، کلید اصلی عبور از شرایط جاری در عراق را وحدت ملی در این کشور خواند
وی با اشاره به اهمیت مشارکت طرف های منطقه ای و بین المللی برای کمک به این مساله گفت: تشویق روند مصالحه ملی، حمایت از دولت مرکزی و تلاش برای جلب مشارکت جهانی در رفع مشکلات امنیتی، اقتصادی و اجتماعی در عراق از اولویت های سازمان ملل متحد دانست.
کوبیش افزود در راستای ماموریت خود و برای تحلیل واقعی از شرایط پیچیده عراق و کمک به یافتن راه حل های عملی و موثر، با همه کشورها و طرف ها مشورت و تبادل نظر خواهد کرد و در این چارچوب مشورت با ایران از جایگاه ویژه ای برخوردار است.
«یان کوبیش» نماینده دبیرکل سازمان ملل متحد در امور عراق ظهر دیروز -شنبه ۱۸مهرماه-با حسین امیرعبداللهیان معاون عربی و آفریقایی وزارت امور خارجه کشورمان نیز دیدار و گفت و گو کرد.
مرجع : ایرنا
کد مطلب : ۶۱۰۱۴
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما

کلام امیر
لَا غِنَى كَالْعَقْلِ، وَ لَا فَقْرَ كَالْجَهْلِ، وَ لَا مِيرَاثَ كَالْأَدَبِ، وَ لَا ظَهِيرَ كَالْمُشَاوَرَةِ.

امام(عليه السلام) فرمود: هيچ ثروتى چون عقل، و هيچ فقرى چون نادانى نيست. هيچ ارثى چون ادب، و هيچ پشتيبانى چون مشورت نيست.