۰

روایت خباز از پیامک‌های مخالفان برجام

تاریخ انتشار
سه شنبه ۲۱ مهر ۱۳۹۴ ساعت ۱۹:۱۱
محمدرضا خباز با اشاره به روند بررسی برجام و حواشی ایجاد شده در صحن علنی مجلس اظهار کرد:‌ اقدامات ارزشمند وفوق‌العاده تیم مذاکره کننده‌ی هسته‌ای دوست و دشمن را به تحیر واداشت. تلاش‌های تیم مذاکره کننده در مذاکرات موجب شد که ایران بتواند حرف حساب خود رابه کرسی بنشاند.

وی در ادامه با بیان اینکه خروج ایران از فصل ۷ منشور سازمان ملل یکی از دستاوردهای مذاکرات هسته‌ای بود تصریح کرد: از سال ۱۹۴۵ حمله‌ به هر کشوری که در فصل ۷ منشور سازمان ملل قرار می‌گرفت، اجتناب ناپذیر بود، اما تیم مذاکره کننده توانست کشور را از این بحران نجات دهد.

خباز در ادامه خاطر نشان کرد: استکبار همواره تبلیغ می‌کرد که ایران اهل مذاکره نیست، اما منطق ایران در مذاکرات این تبلیغات را بی اثر کرد و ایران خود را به عنوان کشوری اهل منطق به دنیا معرفی کرد.

معاون تقنینی معاونت پارلمان رئیس جمهور با اشاره به این که برجام که حاصل مذاکرات بود، با مخالفت‌هایی در داخل و خارج کشور مواجه شد اظهارکرد:‌ این مخالفت‌ها گاهی با هم همپوشانی داشت در داخل عده‌ای تیم مذاکره کننده را خائن معرفی می‌کردند و صهیونیست‌ها نیز علیه مذاکرات کنندگان جوسازی به راه انداختند.

وی در ادامه گفت: معتقدم اعضای کمیسیون ویژه بررسی برجام بیشتر کار نمایشی انجام می‌دادند و از کسانی که نقطه مقابل برجام بودند، دعوت کردند. در دوره این افراد به دلیل عدم تخصص و توانایی لازم، شش قطعنامه علیه ایران تصویب شده بود، اما آنها به کمیسیون برجام آمده بودند و درباره‌ی مذاکرات ۲۲ ماهه هسته‌ای اظهار نظر می‌کردند. با وجود همه کارشکنی‌ها بالاخره برجام به صحن مجلس آمد.

خباز همچنین با بیان اینکه مخالفان برجام در مرحله اول تلاش می‌کرند که برجام تصویب نشود خاطر نشان کرد:‌آنها در مرحله دوم به دنبال این بودند که اگر قرار است برجام تصویب شود، متن آن به گونه‌ای تنظیم شود که چوب لای چرخ دولت گذاشته شود. این افراد راه نجات کشور را در جنگ می‌دانستند و در پیامک‌هایی که به من داده‌اند مطرح کردند که راه عزت کشور جنگ است ،آنها به کمتر از جنگ راضی نبودند.

معاون تقنینی معاونت پارلمانی رئیس جمهور در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه نگاه جنگ طلبانه و صلح طلبانه چند روزی در مجلس مقابل هم صف آرایی کردند افزود:‌مخالفان برجام نزدیک به ۲۰۰ پیشنهاد مطرح کردند. در طرح اقدام متناسب و متقابل دولت جمهوری اسلامی ایران در اجرای برجام اختیارات به شورای عالی امنیت ملی داده می‌شود و دولت هم موظف بود که مذاکرات را با نظر شورای عالی امنیت ملی پیش ببرد. بخشی از اعضای این شورا نیز روسای سه قوه، نماینده رهبری و نمایندگان نیروهای مسلح هستند و مصوبات شورا هم باید به تصویب رهبری برسد. پس این شورا نهاد مطمئنی است.

خباز در ادامه افزود: با این وجود مخالفان برجام فکر می‌کردند که اگر این طرح به شورای عالی امنیت ملی برود که در واقع جمع عقلایی است که از جنگ نمی‌ترسند، ولی آغاز کننده جنگ نخواهند بود و جنگ را خانمان برانداز می‌دانند، به هدف خود نمی‌رسند پس آنها بد اخلاقی و هتاکی در مجلس که عصاره فضایل ملت است را در پیش گرفتند، اما کلیات و جزییات این طرح به تصویب مجلس رسید، آنها برای ممانعت از این کار تصمیم به آبستراکسیون گرفتند، اما من در تماس با نمایندگان مجلس از آنها خواستم خود را به صحن مجلس برسانند تا مجلس از اکثریت نیفتد.

وی همچنین با بیان اینکه امروز مصوبه بسیار خوبی در مجلس نهم به تصویب رسید افزود: دیگر بگومگوهای معنادار و مخالفت‌های از روی کینه و عداوت، سامان خوبی پیدا کرد. امیدواریم آثار و برکات برجام همه به نفع کشور ما و هم به نفع جهان باشد.

خباز در پایان گفت:‌کشور اسلامی ایران باید پیام‌های اسلام و پیغمبر اسلام (ص) را به جهان مخابره کند و سخن جمهوری اسلامی ایران باید سخن اسلام و پیامبر (ص) باشد، ان شاءالله دولت با اجرای برجام بتواند هم مشکلات کشور را برطرف کند و هم پیام اسلام را به جهان مخابره کند.
مرجع : ایسنا
کد مطلب : ۶۱۲۰۵
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما

کلام امیر
لَا غِنَى كَالْعَقْلِ، وَ لَا فَقْرَ كَالْجَهْلِ، وَ لَا مِيرَاثَ كَالْأَدَبِ، وَ لَا ظَهِيرَ كَالْمُشَاوَرَةِ.

امام(عليه السلام) فرمود: هيچ ثروتى چون عقل، و هيچ فقرى چون نادانى نيست. هيچ ارثى چون ادب، و هيچ پشتيبانى چون مشورت نيست.