۰

رونق ساخت و ساز واحدهای کوچک در تهران

تاریخ انتشار
سه شنبه ۲۱ مهر ۱۳۹۴ ساعت ۲۰:۲۳
حسن محتشم در پاسخ به این سؤال که برخی آمارها حاکی از این است که خریدوفروش و ساخت و ساز واحدهای کوچک رونق گرفته است، گفت: به‌دلیل بالا بودن قیمت مسکن و پایین بودن قدرت خرید متقاضیان این روزها خریدوفروش واحدهای کوچک و به تبع آن ساخت و ساز این واحدها رونق گرفته است.

وی افزود: از آنجا که تسهیلات بانک‌ها کفاف خرید واحدهای مسکونی بزرگ را نمی‌دهد، متقاضیان تلاش می‌کنند با تسهیلات بانکی به سمت واحدهای کوچک بروند.

محتشم با اشاره به اینکه 1.5 تا 2 درصد رشد معاملات را در ماه گذشته شاهد بودیم، خاطرنشان کرد: سیاست دولت در بخش اقتصاد کلان بیش‌تر بر کنترل تورم متمرکز بوده است و این باعث شده تا در سایر بخش‌های اقتصادی و به‌خصوص مسکن رکود حاکم شود.

محتشم با تأکید بر اینکه مسکن جزء بخش‌های مولد و پیشران اقتصادی کشور است، گفت: مسکن با صنایع مختلف زیادی در ارتباط است و اگر مسکن فعال شود، این صنایع تولیدی را تحت تأثیر قرار خواهد داد، پس وقتی مسکن دچار رکود شود، سایر محصولات تولیدی مرتبط با مسکن نیز که تعداد آن هم کم نیست، دچار رکود می‌شوند.

* سهم مسکن به‌طور واقعی در اقتصاد کشور 16 درصد است

رئیس انجمن صنفی کارفرمایی انبوه‌سازان مسکن استان تهران با تأکید بر اینکه اگر مسکن از رکود خارج شود، اقتصاد کشور نیز تکان خواهد خورد، گفت: سهم مسکن به‌طور واقعی در اقتصاد کشور 16 درصد است، پس می‌بینیم که بخش مسکن در اقتصاد کشور تأثیر به‌سزائی دارد و اگر رونق بگیرد، می‌تواند باعث ایجاد اشتغال و پویا شدن اقتصاد شود.

محتشم با بیان اینکه مسکن در حال اتمام دوره 3 ساله رکود خود است، گفت:‌ این رکود مسکن، چندان عادی و معمولی نیست و دولت نیز به خوبی می‌داند که مسکن به خاطر شرایط حاکم بر اقتصاد کلان کشور و متأثر از این سیاست‌های دولت دچار رکود شده است.

وی افزود: امیدواریم که با برداشته شدن تحریم‌ها، کمک مؤثری در گشایش رونق اقتصادی شود و بخش مسکن هم از این گشایش سهم خوبی ببرد.

محتشم تصریح کرد: به هر حال همه به خوبی می‌دانیم که این رکود دائم نیست و منحنی نزول قیمت مسکن متوقف شده است و در حال حرکت به سمت بالا است.
مرجع : باشگاه خبرنگاران
کد مطلب : ۶۱۲۱۴
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما

کلام امیر
لَا غِنَى كَالْعَقْلِ، وَ لَا فَقْرَ كَالْجَهْلِ، وَ لَا مِيرَاثَ كَالْأَدَبِ، وَ لَا ظَهِيرَ كَالْمُشَاوَرَةِ.

امام(عليه السلام) فرمود: هيچ ثروتى چون عقل، و هيچ فقرى چون نادانى نيست. هيچ ارثى چون ادب، و هيچ پشتيبانى چون مشورت نيست.